VIDEA HAVAROVANÝCH VOZŮ; Do posledního dne soutěže vstupoval na 3. místě s náskokem 1,7 vteřiny na Daniho Sorda. Podle serveru wrc.com se stal hvězdou 3. etapy. Jenže na tajícím sněhu neudržel Evgeny Novikov Fiestu RS WRC na trati a havaroval.
"Ve třetí zatáčce rychlostní zkoušky jsme se sklouzli mimo trať. Popis situace od ledových špionů neodpovídal přesně situaci, která na trati panovala. Podmínky se měnily tak rychle, že jsme neměli žádnou šanci nehodě zabránit. Trefili jsme zídku z kamenů a ulomili lévé zadní kolo," popisuje nehodu navigátorka Ilka Minor, s vozem se posádka snažila ještě nějakou dobu pokračovat, ale dojet do servisu nebylo možné.
"Je pravdou, že před nehodou jsme zajížděli opravdu dobré časy. Jenže na to už si teď nikdo nevzpomene. Historie se ptá jen na výsledky. Jsem zklamaný. Na druhou stranu jsme odjeli téměř celou soutěž a zaznamenali jsme několik dobrých výsledků. Měli bychom být v dobré pozici, pokud bychom se sem příští rok vrátili," říká Evgeny Novikov, který vyhrál RZ6 a RZ7 a v pátek ráno byl jasně nejrychlejším mužem na trati.
Stejně dopadl i jeho kolega z M-Sportu, Juho Hänninen, který se stal vítězem RZ9: "Takto obtížné podmínky jsem ještě nikdy nezažil. Je třeba si ale přiznat, že spousta jiných jezdců dokázala tu zkoušku projet. Já ne. Měl jsem být trpělivější, teď jsem velmi zklamaný. Po prvních 15 kilometrech byla vyjetá stopa velmi úzká. V ten moment jsem neudržel auto. Když jste se dostali mimo vyjeté koleje, tak jste neměli praktický žádný grip.
To se mi bohužel povedlo. Docela tvrdě jsme trefili kámen. S autem by se možná ještě jet dalo, ale odjet dvě zbývající zkoušky, to by bylo velké riziko. Občas jsme ale zajeli dobrý čas, což bylo povzbuzující. Doufal jsem, že budu schopný zajíždět ještě lepší časy, ale musíme být realisty. Jel jsem poprvé s Fordem a poprvé s vozem WRC. Byla to těžká rally a až do té nehody jsem byl se svým výkonem spokojen. Nemyslím si, že bychom mohli jet o moc lépe a musím říci, že jsem se toho hodně naučil. Teď se soustředíme na to, abychom ve Švédsku zanechali dobrý dojem."
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.