Dva smutní muži M-Sportu: Novikov a Hänninen litují chyb

Novikov, Evgeniy - Minor-Petrasko, Ilka
Novikov, Evgeniy - Minor-Petrasko, Ilka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 20. ledna 2013 19:04
Sdílej:

VIDEA HAVAROVANÝCH VOZŮ; Do posledního dne soutěže vstupoval na 3. místě s náskokem 1,7 vteřiny na Daniho Sorda. Podle serveru wrc.com se stal hvězdou 3. etapy. Jenže na tajícím sněhu neudržel Evgeny Novikov Fiestu RS WRC na trati a havaroval.

"Ve třetí zatáčce rychlostní zkoušky jsme se sklouzli mimo trať. Popis situace od ledových špionů neodpovídal přesně situaci, která na trati panovala. Podmínky se měnily tak rychle, že jsme neměli žádnou šanci nehodě zabránit. Trefili jsme zídku z kamenů a ulomili lévé zadní kolo," popisuje nehodu navigátorka Ilka Minor, s vozem se posádka snažila ještě nějakou dobu pokračovat, ale dojet do servisu nebylo možné.

"Je pravdou, že před nehodou jsme zajížděli opravdu dobré časy. Jenže na to už si teď nikdo nevzpomene. Historie se ptá jen na výsledky. Jsem zklamaný. Na druhou stranu jsme odjeli téměř celou soutěž a zaznamenali jsme několik dobrých výsledků. Měli bychom být v dobré pozici, pokud bychom se sem příští rok vrátili," říká Evgeny Novikov, který vyhrál RZ6 a RZ7 a v pátek ráno byl jasně nejrychlejším mužem na trati. 

Stejně dopadl i jeho kolega z M-Sportu, Juho Hänninen, který se stal vítězem RZ9: "Takto obtížné podmínky jsem ještě nikdy nezažil. Je třeba si ale přiznat, že spousta jiných jezdců dokázala tu zkoušku projet. Já ne. Měl jsem být trpělivější, teď jsem velmi zklamaný. Po prvních 15 kilometrech byla vyjetá stopa velmi úzká. V ten moment jsem neudržel auto. Když jste se dostali mimo vyjeté koleje, tak jste neměli praktický žádný grip.

To se mi bohužel povedlo. Docela tvrdě jsme trefili kámen. S autem by se možná ještě jet dalo, ale odjet dvě zbývající zkoušky, to by bylo velké riziko. Občas jsme ale zajeli dobrý čas, což bylo povzbuzující. Doufal jsem, že budu schopný zajíždět ještě lepší časy, ale musíme být realisty. Jel jsem poprvé s Fordem a poprvé s vozem WRC. Byla to těžká rally a až do té nehody jsem byl se svým výkonem spokojen. Nemyslím si, že bychom mohli jet o moc lépe a musím říci, že jsem se toho hodně naučil. Teď se soustředíme na to, abychom ve Švédsku zanechali dobrý dojem."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.