VIDEA HAVAROVANÝCH VOZŮ; Do posledního dne soutěže vstupoval na 3. místě s náskokem 1,7 vteřiny na Daniho Sorda. Podle serveru wrc.com se stal hvězdou 3. etapy. Jenže na tajícím sněhu neudržel Evgeny Novikov Fiestu RS WRC na trati a havaroval.
"Ve třetí zatáčce rychlostní zkoušky jsme se sklouzli mimo trať. Popis situace od ledových špionů neodpovídal přesně situaci, která na trati panovala. Podmínky se měnily tak rychle, že jsme neměli žádnou šanci nehodě zabránit. Trefili jsme zídku z kamenů a ulomili lévé zadní kolo," popisuje nehodu navigátorka Ilka Minor, s vozem se posádka snažila ještě nějakou dobu pokračovat, ale dojet do servisu nebylo možné.
"Je pravdou, že před nehodou jsme zajížděli opravdu dobré časy. Jenže na to už si teď nikdo nevzpomene. Historie se ptá jen na výsledky. Jsem zklamaný. Na druhou stranu jsme odjeli téměř celou soutěž a zaznamenali jsme několik dobrých výsledků. Měli bychom být v dobré pozici, pokud bychom se sem příští rok vrátili," říká Evgeny Novikov, který vyhrál RZ6 a RZ7 a v pátek ráno byl jasně nejrychlejším mužem na trati.
Stejně dopadl i jeho kolega z M-Sportu, Juho Hänninen, který se stal vítězem RZ9: "Takto obtížné podmínky jsem ještě nikdy nezažil. Je třeba si ale přiznat, že spousta jiných jezdců dokázala tu zkoušku projet. Já ne. Měl jsem být trpělivější, teď jsem velmi zklamaný. Po prvních 15 kilometrech byla vyjetá stopa velmi úzká. V ten moment jsem neudržel auto. Když jste se dostali mimo vyjeté koleje, tak jste neměli praktický žádný grip.
To se mi bohužel povedlo. Docela tvrdě jsme trefili kámen. S autem by se možná ještě jet dalo, ale odjet dvě zbývající zkoušky, to by bylo velké riziko. Občas jsme ale zajeli dobrý čas, což bylo povzbuzující. Doufal jsem, že budu schopný zajíždět ještě lepší časy, ale musíme být realisty. Jel jsem poprvé s Fordem a poprvé s vozem WRC. Byla to těžká rally a až do té nehody jsem byl se svým výkonem spokojen. Nemyslím si, že bychom mohli jet o moc lépe a musím říci, že jsem se toho hodně naučil. Teď se soustředíme na to, abychom ve Švédsku zanechali dobrý dojem."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.