VIDEA HAVAROVANÝCH VOZŮ; Do posledního dne soutěže vstupoval na 3. místě s náskokem 1,7 vteřiny na Daniho Sorda. Podle serveru wrc.com se stal hvězdou 3. etapy. Jenže na tajícím sněhu neudržel Evgeny Novikov Fiestu RS WRC na trati a havaroval.
"Ve třetí zatáčce rychlostní zkoušky jsme se sklouzli mimo trať. Popis situace od ledových špionů neodpovídal přesně situaci, která na trati panovala. Podmínky se měnily tak rychle, že jsme neměli žádnou šanci nehodě zabránit. Trefili jsme zídku z kamenů a ulomili lévé zadní kolo," popisuje nehodu navigátorka Ilka Minor, s vozem se posádka snažila ještě nějakou dobu pokračovat, ale dojet do servisu nebylo možné.
"Je pravdou, že před nehodou jsme zajížděli opravdu dobré časy. Jenže na to už si teď nikdo nevzpomene. Historie se ptá jen na výsledky. Jsem zklamaný. Na druhou stranu jsme odjeli téměř celou soutěž a zaznamenali jsme několik dobrých výsledků. Měli bychom být v dobré pozici, pokud bychom se sem příští rok vrátili," říká Evgeny Novikov, který vyhrál RZ6 a RZ7 a v pátek ráno byl jasně nejrychlejším mužem na trati.
Stejně dopadl i jeho kolega z M-Sportu, Juho Hänninen, který se stal vítězem RZ9: "Takto obtížné podmínky jsem ještě nikdy nezažil. Je třeba si ale přiznat, že spousta jiných jezdců dokázala tu zkoušku projet. Já ne. Měl jsem být trpělivější, teď jsem velmi zklamaný. Po prvních 15 kilometrech byla vyjetá stopa velmi úzká. V ten moment jsem neudržel auto. Když jste se dostali mimo vyjeté koleje, tak jste neměli praktický žádný grip.
To se mi bohužel povedlo. Docela tvrdě jsme trefili kámen. S autem by se možná ještě jet dalo, ale odjet dvě zbývající zkoušky, to by bylo velké riziko. Občas jsme ale zajeli dobrý čas, což bylo povzbuzující. Doufal jsem, že budu schopný zajíždět ještě lepší časy, ale musíme být realisty. Jel jsem poprvé s Fordem a poprvé s vozem WRC. Byla to těžká rally a až do té nehody jsem byl se svým výkonem spokojen. Nemyslím si, že bychom mohli jet o moc lépe a musím říci, že jsem se toho hodně naučil. Teď se soustředíme na to, abychom ve Švédsku zanechali dobrý dojem."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?