Malcolm Wilson a jeho M-Sport po 17 letech, kdy působili jako tovární tým, ztratili podporu značky Ford. Nicméně i privátní tým má své výhody.
Douhodobě (1996 - 2012) byl M-Sport továrním týmem Fordu v MS, jenže na konci roku 2012 se značka rozhodla z MS odejít, nicméně M-Sport se v tomto sportu udržel. Celá tato událost pochopitelně nejvíce ovlivnila finanční stránku britského týmu, nicméně jeho šéf, Malcolm Wilson, vnímá i jistá pozitiva.
"Je to jiné. Není na nás vyvíjen takový tlak, abychom se stali mistry světa, to je pravda. Když jste v situaci, že si platíte nejlepší jezdce na světě a titul se pořád nedostavuje, tak jste pod tlakem. Všichni totiž čekají, že to dokážete. Tlak je tedy menší, ale celá ta situace je jiná," říká Wilson.
Ten letos vsadil na mladíky - ze 4 vozů do cíle dojel jen 1. Mads Ostberg získal po problémech 6. místo. Juho Hänninen a Evgeny Novikov havarovali v sobotu ráno, Thierry Neuville už ve čtvrtek. Na druhou stranu M-Sport zaznamenal také 4 nejrychlejší časy - Evgeny Novikov vyhrál RZ6 a RZ7, Juho Hänninen RZ9 a Mads Ostberg RZ12. Thierry Neuville byl nejrychlejší na shakedownu. "Když se podívám na výsledky našich mladíků, tak letos ještě můžeme něčeho dosáhnout."
"Všichni do sezony vstoupili pozitivně a dokázali, že mají potenciál. Když dojedete na tak těžkou soutěž s takto mladými jezdci, tak je to vždy výzva. Zde se zúročí zkušenosti, navíc letos, kdy jsme zažili nejhorší podmínky za posledních 20 let. Teď se já i celý tým těšíme na výzvu, která je před námi v podobě sezony 2013."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?