Mezi sezonami zhubl o osm kilo a je rychlejší než kdy předtím. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, si i přes výpadek cení výkonu Evgenyho Novikova na Rally Monte Carlo.
Během soutěže byl mladý Rus několikrát varován svým týmovým šéfem, aby nejel až moc agresivně. Při dnešním prvním z původně tří plánovaných přejezdů slavné Col de Turini ztratil Evgeny v jedné levotočivé zatáčce, ve které bylo více sněhu než předpokládal, zadek své Fiesty RS WRC a poničil tak zavěšení kola. Jen slabou útěchou mu může být, že na stejné zkoušce vypadli i Juho Hänninen (Ford) a Jari-Matti Latvala (Volkswagen).
Malcolm Wilson však Novikovovi nic nevyčítá. "Je bez debat, že předvedl neuvěřitelné představení. Řekl jsem to a nic se na tom nezmění, i když dnes vypadl, což se bohužel stalo. Když vezmeme v úvahu dnešní podmínky, tak se to mohlo stát každému," řekl šéf Qatar M-Sport World Rally Teamu pro maxrally.com.
Před výpadkem byl Novikov na krásném třetím místě jen 1,7s před Danim Sordem na Citroënu. Že by Novikov chyboval pod tlakem, aby uhájil podiové umístění, Wilson nevylučuje. Každopádně Novikov je pro letošní sezonu, jak to tak vypadá, ve skvělé formě. "Rychlost tu byla vždycky, ale když ho pozorujete, tak od loňského Španělska zhubl 8 kilo. Bere to hodně vážně. Okolí ho také dostává pod tlak, aby byl profesionální a pomalu to vše začíná vycházet. Evgeny ale hlavně chce sám a to dělá dojem," uzavřel Malcolm.
Novikov vloni ve Španělsku
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.