Mezi sezonami zhubl o osm kilo a je rychlejší než kdy předtím. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, si i přes výpadek cení výkonu Evgenyho Novikova na Rally Monte Carlo.
Během soutěže byl mladý Rus několikrát varován svým týmovým šéfem, aby nejel až moc agresivně. Při dnešním prvním z původně tří plánovaných přejezdů slavné Col de Turini ztratil Evgeny v jedné levotočivé zatáčce, ve které bylo více sněhu než předpokládal, zadek své Fiesty RS WRC a poničil tak zavěšení kola. Jen slabou útěchou mu může být, že na stejné zkoušce vypadli i Juho Hänninen (Ford) a Jari-Matti Latvala (Volkswagen).
Malcolm Wilson však Novikovovi nic nevyčítá. "Je bez debat, že předvedl neuvěřitelné představení. Řekl jsem to a nic se na tom nezmění, i když dnes vypadl, což se bohužel stalo. Když vezmeme v úvahu dnešní podmínky, tak se to mohlo stát každému," řekl šéf Qatar M-Sport World Rally Teamu pro maxrally.com.
Před výpadkem byl Novikov na krásném třetím místě jen 1,7s před Danim Sordem na Citroënu. Že by Novikov chyboval pod tlakem, aby uhájil podiové umístění, Wilson nevylučuje. Každopádně Novikov je pro letošní sezonu, jak to tak vypadá, ve skvělé formě. "Rychlost tu byla vždycky, ale když ho pozorujete, tak od loňského Španělska zhubl 8 kilo. Bere to hodně vážně. Okolí ho také dostává pod tlak, aby byl profesionální a pomalu to vše začíná vycházet. Evgeny ale hlavně chce sám a to dělá dojem," uzavřel Malcolm.
Novikov vloni ve Španělsku
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?