Také po druhé etapě slavné Rallye Monte Carlo se posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas pohybuje v půli výsledkové listiny, během šesti zkoušek druhého dne si polepšila o čtyři příčky, nyní figuruje na 30. pozici absolutní klasifikace.
Předpoklady ještě náročnější etapy v porovnání s prvním dnem úvodní soutěže světového šampionátu se brzy potvrdily. Zejména nejdelší test druhého dne St. Bonnet (25,45 km) byl v obou průjezdech prubířským kamenem…
„Podmínky tam byly nepopsatelné, slovy hrozné. Hodně sněžilo, foukal silný vítr, opravdu byla jízda obtížná. Jen pro představu, na tomto testu se mezi jednotlivými auty tvořily sněhové jazyky,“ popisuje Martin Rada.
Ale procházkou růžovou zahradou nebyly ani zbylé průjezdy dvou testů dnešního dne Labatie d'Andaure (RZ 5 / 8, 19,08 km) a Lamastre (RZ 7 / 10, 21,72 km).
„Úvodní test byl pod sněhem a ledem z nějakých osmdesáti procent. Pro druhý průjezd trať možná místy trochu roztála, ale nic to neubralo na náročnosti a s tím související zrádnosti. Na testu Lamastre se zase vystřídaly všechny povrchy, které si můžete představit. V závěru dne jsme tuto zkoušku už absolvovaly za tmy, tedy se světelnou rampou, a některé pasáže dokonce začaly přimrzat. Dnes to bylo opravdové Monte, jak ho známe z různých vyprávění a povídek,“ doplňuje hustopečský jezdec.
Alfa Romeo 147 byla po celý den „obuta“ na široké pneumatice s hrotem, mechanici v poledním servisu jen provedli jejich výměnu za novou sadu.
„Za těchto podmínek se bavíme. Jedeme v klidu, hodně na jistotu, přesto si užíváme faktu, že za námi ve výsledcích figuruje řada čtyřkolek,“ uzavírá pilot AGROTEC racing teamu.
Ve třetí etapě, která posádky nasměruje do Monaka, jsou v harmonogramu tři testy o celkové délce 92 km. Vrcholem dne bude průjezd slavným Sisteronem (36,70 km). Naposledy se zde při Monte závodilo v roce 2002.
„Sice ještě nemáme přesné informace, ale domníváme se, že úvodní RZ 11 St. Jean en Royans - La Cime du Mas bude pod sněhem a budeme pokračovat na hrotech. Na základě dalších informací se rozhodneme pro odpolední sekci, ale zásadní změnu proti dosavadnímu charakteru testů neočekávám,“ doplňuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?