Také po druhé etapě slavné Rallye Monte Carlo se posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas pohybuje v půli výsledkové listiny, během šesti zkoušek druhého dne si polepšila o čtyři příčky, nyní figuruje na 30. pozici absolutní klasifikace.
Předpoklady ještě náročnější etapy v porovnání s prvním dnem úvodní soutěže světového šampionátu se brzy potvrdily. Zejména nejdelší test druhého dne St. Bonnet (25,45 km) byl v obou průjezdech prubířským kamenem…
„Podmínky tam byly nepopsatelné, slovy hrozné. Hodně sněžilo, foukal silný vítr, opravdu byla jízda obtížná. Jen pro představu, na tomto testu se mezi jednotlivými auty tvořily sněhové jazyky,“ popisuje Martin Rada.
Ale procházkou růžovou zahradou nebyly ani zbylé průjezdy dvou testů dnešního dne Labatie d'Andaure (RZ 5 / 8, 19,08 km) a Lamastre (RZ 7 / 10, 21,72 km).
„Úvodní test byl pod sněhem a ledem z nějakých osmdesáti procent. Pro druhý průjezd trať možná místy trochu roztála, ale nic to neubralo na náročnosti a s tím související zrádnosti. Na testu Lamastre se zase vystřídaly všechny povrchy, které si můžete představit. V závěru dne jsme tuto zkoušku už absolvovaly za tmy, tedy se světelnou rampou, a některé pasáže dokonce začaly přimrzat. Dnes to bylo opravdové Monte, jak ho známe z různých vyprávění a povídek,“ doplňuje hustopečský jezdec.
Alfa Romeo 147 byla po celý den „obuta“ na široké pneumatice s hrotem, mechanici v poledním servisu jen provedli jejich výměnu za novou sadu.
„Za těchto podmínek se bavíme. Jedeme v klidu, hodně na jistotu, přesto si užíváme faktu, že za námi ve výsledcích figuruje řada čtyřkolek,“ uzavírá pilot AGROTEC racing teamu.
Ve třetí etapě, která posádky nasměruje do Monaka, jsou v harmonogramu tři testy o celkové délce 92 km. Vrcholem dne bude průjezd slavným Sisteronem (36,70 km). Naposledy se zde při Monte závodilo v roce 2002.
„Sice ještě nemáme přesné informace, ale domníváme se, že úvodní RZ 11 St. Jean en Royans - La Cime du Mas bude pod sněhem a budeme pokračovat na hrotech. Na základě dalších informací se rozhodneme pro odpolední sekci, ale zásadní změnu proti dosavadnímu charakteru testů neočekávám,“ doplňuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.