Hustopečská alfa uzavírá třetí desítku

Rada, Martin - Jugas, Jaroslav
Rada, Martin - Jugas, Jaroslav, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 18. ledna 2013 11:01
Sdílej:

Také po druhé etapě slavné Rallye Monte Carlo se posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas pohybuje v půli výsledkové listiny, během šesti zkoušek druhého dne si polepšila o čtyři příčky, nyní figuruje na 30. pozici absolutní klasifikace.

Předpoklady ještě náročnější etapy v porovnání s prvním dnem úvodní soutěže světového šampionátu se brzy potvrdily. Zejména nejdelší test druhého dne St. Bonnet (25,45 km) byl v obou průjezdech prubířským kamenem…

„Podmínky tam byly nepopsatelné, slovy hrozné. Hodně sněžilo, foukal silný vítr, opravdu byla jízda obtížná. Jen pro představu, na tomto testu se mezi jednotlivými auty tvořily sněhové jazyky,“ popisuje Martin Rada.

Ale procházkou růžovou zahradou nebyly ani zbylé průjezdy dvou testů dnešního dne Labatie d'Andaure (RZ 5 / 8, 19,08 km) a Lamastre (RZ 7 / 10, 21,72 km).

„Úvodní test byl pod sněhem a ledem z nějakých osmdesáti procent. Pro druhý průjezd trať možná místy trochu roztála, ale nic to neubralo na náročnosti a s tím související zrádnosti. Na testu Lamastre se zase vystřídaly všechny povrchy, které si můžete představit. V závěru dne jsme tuto zkoušku už absolvovaly za tmy, tedy se světelnou rampou, a některé pasáže dokonce začaly přimrzat. Dnes to bylo opravdové Monte, jak ho známe z různých vyprávění a povídek,“ doplňuje hustopečský jezdec.

Alfa Romeo 147 byla po celý den „obuta“ na široké pneumatice s hrotem, mechanici v poledním servisu jen provedli jejich výměnu za novou sadu.

„Za těchto podmínek se bavíme. Jedeme v klidu, hodně na jistotu, přesto si užíváme faktu, že za námi ve výsledcích figuruje řada čtyřkolek,“ uzavírá pilot AGROTEC racing teamu.

Ve třetí etapě, která posádky nasměruje do Monaka, jsou v harmonogramu tři testy o celkové délce 92 km. Vrcholem dne bude průjezd slavným Sisteronem (36,70 km). Naposledy se zde při Monte závodilo v roce 2002.

„Sice ještě nemáme přesné informace, ale domníváme se, že úvodní RZ 11 St. Jean en Royans - La Cime du Mas bude pod sněhem a budeme pokračovat na hrotech. Na základě dalších informací se rozhodneme pro odpolední sekci, ale zásadní změnu proti dosavadnímu charakteru testů neočekávám,“ doplňuje spolujezdec Jaroslav Jugas.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.