Šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, připustil, že i pro něj je rychlost, kterou Polo R WRC především v rukou Sébastiena Ogiera v první etapě Rally Monte Carlo prokazovalo, překvapivá.
Sébastien Ogier vyhrál úvodní vložku Rally Monte Carlo, což znamená, že Volkswagen se dočkal prvního vítězství na RZ nejen hned při prvním startu, ale dokonce hned na první RZ. Polo R WRC bylo vyvíjeno posledních 18 měsíců. Po dnešku drží druhé místo za Sébastienem Loebem.
"Nemůžu říci, že bych byl překvapen - ani pozitivně ani negativně. Nevěděl jsem, co čekat. Neměli jsme žádné srovnání. Ale samozřejmě mě těší vidět oba vozy zpět v servisní zoně," říká šéf týmu.
Poté opět zdůraznil, že Volkswagen na výsledky úvodní soutěže roku 2013 moc hledět nebude, ani na ranní vedení v soutěži: "Je to [vedení] dobré pro tým a všechny v Německu, kteří se na vývoji auta podíleli. Je to ale pouze první krok. Poprvé jedeme soutěž. Ale pochopitělně není nic lepšího, než porazit Sébastiena Loeba navíc za těžkých podmínek."
"Ukazuje to potenciál auta a také to, že jsme odvedli dobrou práci. Ano, před startem jsem byl nervózní."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?