VÝSLEDKY PO RZ13; Od 16. do 19. ledna je na programu Rally Monte Carlo. První den (středa) tvoří dva průjezdy dvojicí zkoušek, ve čtvrtek na jezdce čekají trojice RZ s dvojitým průjezdem. V pátek jsou na programu 3 zkoušky a sobotu 5.
Fotogalerii z letošní Rallye Monte Carlo naleznete zde.
Po RZ18:
Organizátoři zrušili noční průjezdy RZ17 a RZ18. Výsledky tak platí stejné jako po skončení RZ16. Z vítězství se raduje Sébastien Loeb s Citroënem DS3 WRC! Francouz vyhrál svou 77. soutěž v MS a na Monte Carlu se raduje již po 7.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC 5:18:57,2 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +1:39,9 3. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +3:49,0 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +5:26,3 5. B. Bouffier - X. Panseri Citroën DS3 WRC +8:13,1 6. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +4:50 +12:03,7 7. M. Prokop - M. Ernst Volkswagen Polo R WRC +1:00 +23:27,3 8. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +29:37,5 9. O. Burri - G. Duval Peugeot 207 S2000 +35:38,4 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +36:28,0Po RZ16:
Při prvním průjezdu slavné zkoušky Col de Turini panovaly na trati velmi obtížné podmínky. Na tající mokrý těžký sníh doplatili Evgeny Novikov (urazil kolo), Juho Hänninen (urazil kolo) a Jari-Matti Latvala (havaroval). Pro všechny soutěž skončila. Na posádky přitom čekaly ještě dva průjezdy touto RZ (oba za tmy). Zkoušku vyhrál Francouz Bryan Bouffier, který si tak připisuje svůj první primát v MS. Jezdec s DS3 WRC soukromého týmu PH Sport nadělil druhému v cíli (Ostberg) 29 vteřin. Přitom jeho průměr byl pouhých 59 km/h! I to svědčí o nesmírně obtížných podmínkách.
Na výrazně prořídlé pole (minimálně co se první destíky týče) pak čekal průjezd RZ 15. Podle jezdců už zde byly podmínky o mnoho lepší, na trati spíše pršelo, a tak jsme se zde žádných větších dramat nedočkali. Vítězství si připsal Dani Sordo. Ovšem poslední RZ sekce byl druhý průjezd Col de Turini. Hned zkraje RZ trefil zadní částí vozu zídku Mads Ostberg. Nor ztratil téměř 6 minut, při časových odstupech to ale znamenalo propad pouze o jednu příčku. Jezdec se bude snažit s vozem dojet do servisu, podle vlastních slov by to mělo být možné. Vložku vyhrál Loeb před Ogierem.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC 5:18:57,2 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +1:39,9 3. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +3:49,0 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +5:26,3 5. B. Bouffier - X. Panseri Citroën DS3 WRC +8:13,1 6. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +4:50 +12:03,7 7. M. Prokop - M. Ernst Volkswagen Polo R WRC +1:00 +23:27,3 8. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +29:37,5 9. O. Burri - G. Duval Peugeot 207 S2000 +35:38,4 10. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak Mini John Cooper Works WRC +36:28,0Po RZ13:
Dnes odpoledne na účastníky Rally Monte Carlo čekaly pouze dvě zkoušky. V jedné z nich byl nejrychlejší Loeb a v jedné Ostberg. Hned po obědě se díky druhému místu na RZ12 dostal na provizorní podium Evgeny Novikov, o příčku si naopak pohoršil Dani Sordo s Citroënem. Posádkám to na obou RZtách hodně klouzalo a čekaly je opět proměnlivé podmínky. Na RZ13 se posunul na páté místo před svého bývalého kolegu od Fordu, Mikka Hirvonena, Jari-Matti Latvala.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC 4:16:41,9 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +1:47,4 3. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +3:19,9 4. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +3:21,6 5. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +30s +4:04,9 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +4:19,1 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +5:15,5 8. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +1:50 +6:18,2 9. B. Bouffier - X. Panseri Citroën DS3 WRC +8:20,6 10. M. Prokop - M. Ernst Volkswagen Polo R WRC +1:00 +18:48,8Po RZ11:
Bryan Bouffier se dostal s DS3 WRC mimo trať, zpět mu pomohli až diváci. Francouz tratil 1:50 a propadl se za se Madse Ostberga s Fordem Fiesta RS WRC. Zkoušku vyhrál Sébastien Loeb. Hodiny dělal Sordo (+17s v cíli), nicméně Španěl svoji pozici udržel.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC 3:36:47,0 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +1:36,3 3. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +2:55,6 4. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +3:03,0 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +3:36,4 6. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +30s +3:53,3 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +4:23,3 8. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +1:50 +5:52,8 9. B. Bouffier - X. Panseri Citroën DS3 WRC +7:36,7 10. M. Prokop - M. Ernst Volkswagen Polo R WRC +1:00 +15:51,2
Po RZ10:
Fin Juho Hänninen se dočkal prvního vítězství s vozem WRC na rychlostní zkoušce. Bývalá jednička mladoboleslavského týmu se radovala na RZ9, kde ho podpořil druhým časem kolega od M-Sportu Evgeny Novikov. Rus chtěl odpoledne zabojovat se Sordem o 3. příčku, to se mu sice na této RZ povedlo, na zbylých dvou RZ byl ale Dani rychlejší, a tak zdá se útok Evgeniho odrazil.
Zbylé dvě zkoušky odpolední sekce vyhrál Sébastien Loeb s DS3 WRC. Francouz má tak po dnešku na čele náskok 1:35 a kontroluje situaci. Ve srovnání s dopoledními průjezdy podle slov jezdců ubylo sněhu. Fiestu RS WRC na trati neudržel Julien Maurin.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC 3:16:29,1 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +1:35,0 3. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +2:38,0 4. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +2:53,2 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +3:22,7 6. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +30s +3:43,2 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +4:11,3 8. B. Bouffier - X. Panseri Citroën DS3 WRC +5:45,8 9. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +1:50 +5:49,5 10. M. Prokop - M. Ernst Volkswagen Polo R WRC +1:00 +14:15,6
Po RZ7:
Mads Ostberg včera dostal penalizaci 1 minuty a 50 za pozdní příjezd do časové kontroly. Nor se opozdil o 11 minut. Kormě něj dostal penalizaci i Martin Prokop, v jeho případě 1 minutu. Český soutěžák přijel do časové kontroly naopak o 1 minutu dříve.
Dnešní etapa začala výsledkově stějně, jako ta včerejší. První zkoušku dne vyhrál Sébastien Ogier s VW Polo R WRC. Jezdci si dnes užívají opravdu zasněžených tratí. Především jezdci Citroënu poukazovali na fakt, že čistí trať dalším pilotům.
To jako by se potvrdilo na RZ6, kde získal hattrick M-Sport. Evgeny Novikov vyhrál jak 6. tak i 7. RZ a i díky druhému místu na RZ5 přeskočil postupně Jariho-Mattiho Latvalu s Polem a před obědem se dostal i před Mikko Hirvonena s DS3 WRC. Na stupně vítězů mu schází 7,6s.
Mikko Hirvonen nezažil nejlepší dopoledne, po RZ6 ztratil pozici ve prospěch kolegy Sorda, o zkokušku později jej předjel již zmiňovaný Novikov. Stabilně rychle jede také Ostberg (5., 2., 3.), ale včerejší penalizace ho hodně srazila. Martin Prokop se stále drží na bodované 10. příčce.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC 2:29:49,4 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +1:17,9 3. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +2:18,0 4. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +2:25,6 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +2:29,7 6. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +30s +2:54,8 7. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +3:20,5 8. B. Bouffier - X. Panseri Citroën DS3 WRC +4:17,0 9. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +1:50 +4:35,4 10. M. Prokop - M. Ernst Volkswagen Polo R WRC +1:00 +10:04,2Po RZ4:
Během RZ 3 se ještě soupeřům relativně dařilo držet krok s Loebem (Ogier +15s), ale na RZ4 prokázal jezdec Citroënu, proč získal 9 titulů. V cíli zkoušky druhému Hirvonenovi nadělil 30 vteřin, zbytek zaostal o více jak 50s! Tyto výkony vyústili ve vedení po první etapě o více jak 1:15 před druhým v pořadí, kterým je Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. U VW panuje spokojenost, protože i druhý jezdec týmu, Jari-Matti Latvala pokračuje v závodu, konkrétně na velmi slušném 5. místě.
Po RZ3 si udržoval 5. místo mladík Neuville s Fordem Fiesta RS WRC, jenže na následující vložce své snažení přehnal a o skálu urazil kolo. Soutěž pro něj skončila. Na poslední místo na stupních vítězů se tedy posunul Mikko Hirvonen s další DS3 WRC, který má minimální náskok 3,1s na kolegu Sorda. Pořadí bylo během celého dne velmi proměnlivé (s výjimkou první dvojice).
Na konci dne se nejrychlejším jezdcem M-Sportu stal Evgeny Novikov, ten je ale až 6. Britská stáj okupuje druhou polovinu TOP10, mezi jezdce týmu se vklínil pouze na 7. místě jedoucí Bouffier s DS3 WRC PH Sportu. Juho Hänninen měl velké štěstí v RZ4, když ve velmi úzkém místě udělal hodiny, naštěstí vůz neponičil. Zklamání neskrývala jednička Ostberg.
Celý den měl problémy s motorem u svého Mini Kosciuzsko, který se dnem protrápil k 19. místu (ztráta 14 minut). Ve večerním servisu snad stihnou mechanici motor JCW WRC opravit. Na bodech je Martin Prokop, který drží za svými zády Maurina, také s Fiestou RS WRC. Martin na RZ3 neudržel vůz na trati a trefil kámen, na přejezdu vůz provizorně opravovali.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC 1:39:49,0 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +1:20,3 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +1:46,7 4. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +2:01,2 5. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +30s +2:32,2 6. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +2:50,6 7. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +2:55,1 8. B. Bouffier - X. Panseri Citroën DS3 WRC +2:57,1 9. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +3:03,5 10. M. Prokop - M. Ernst Volkswagen Polo R WRC +6:11,3Po RZ2:
Hned první rychlostní zkouška přinesla velké překvapení: Z vítězství se radoval tovární jezdec Volkswagenu Sébastien Ogier s Polem R WRC. Při prvním startu a první RZ tedy německý tým hned slavil! Francouz se tak ujal vedení před Loebem, který zaznamenal druhý čas. Ve druhé rychlostní zkoušce se pořadí otočilo, a tak si to právě tito dva Francouzi zatím rozdávají o vítězství. Momentálně vede ten starší. Ve 30 vteřinách jsou seřazeni jezdci na 3. až 9. místě.
Problémy hned na RZ 1 zaznamenal Michal Kosciuszko debutující s Mini John Cooper Works WRC. Polák měl problémy s motorem, v obou RZ ztratil a je na 18. místě se ztrátou 4:30. Hned na RZ1 havaroval Tomáš Kostka s Fabii S2000, ulomil kolo a ze soutěže odstupuje. V RZ2 poškodil vůz také Esapekka Lappi a i Fina Monte vytrestalo a ze soutěže odstupuje. Jari-Matti Latvala s továrním VW dostal 30s penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly (o 3 minuty). Martin Prokop je 11.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroën DS3 WRC 52:38,2 --- 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +6,7 3. D. Sordo - C. Del Barrio Citroën DS3 WRC +39,6 4. J. Hänninen - T. Tuominen Ford Fiesta RS WRC +44,7 5. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +53,3 6. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +54,2 7. B. Bouffier - X. Panseri Citroën DS3 WRC +56,9 8. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +1:09,5 9. E. Novikov - I. Minor Ford Fiesta RS WRC +1:09,9 10. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +30s +1:25,6Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.