Na místě panují teploty kolem nuly (během dne) a na středu a čtvrtek je předpovídán sníh. Můžeme se tedy dočkat zimního Monte Carla. Monte je známé pro své obtížné podmínky, kdy se na tratích střídá sníh, led a mokrý se suchým asfaltem. Několik posledních ročníků moc sněhové podmínky nepřineslo, letos by se to mělo změnit.
Tovární jezdec Citroënu, Mikko Hirvonen, popisuje podmínky na tratích jako velmi těžko odhadnutelné: "Je velmi těžké udělat si představu, některé zkoušky jsou suché, některé kompletně pod sněhem. Celkově ale mohu říci, že bylo na tratích hodně sněhu, snad nejvíc, co jsem na Monte zažil. Není hluboký, možná tak jeden nebo dva centimetry. Leží ale na hodně zkouškách a jsou to dlouhé úseky pod sněhem, podmínky budou velmi obtížné," líčí svoje poznatky před startem.
Jeho kolega, Sébastien Loeb, by si přál suchý závod, protože to by zvětšovalo jeho šance na vítězství: "Pokud se opravdu vyplní předpověď, tak to pro mě bude těžké. Vzpoměnte na loňskou druhou rychlostní zkoušku, ta bylá částečně pod sněhem a Jari-Matti byl výrazně rychlejší jak já. Na sněhu vždy jedu opratrně, protože vím, že na asfaltu jsem schopný zrychlit. Pokud bude hodně sněhu, tak to bude těžké."
Jeho krajan a bývalý kolega od Citroënu, Sébastien Ogier, si naopak přeje těžké podmínky: "Jsem si jistý, že během závodu bude sníh, ale nevadí mi to. Chci těžké podmínky. Není to pro nás výhoda, navíc když nás čeká jako tým první závod. Za normálních podmínek by ale bylo obtížně držet krok s ostatními. Těžké podmínky ale smazávají rozdíly mezi závodními vozy."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?