Na místě panují teploty kolem nuly (během dne) a na středu a čtvrtek je předpovídán sníh. Můžeme se tedy dočkat zimního Monte Carla. Monte je známé pro své obtížné podmínky, kdy se na tratích střídá sníh, led a mokrý se suchým asfaltem. Několik posledních ročníků moc sněhové podmínky nepřineslo, letos by se to mělo změnit.
Tovární jezdec Citroënu, Mikko Hirvonen, popisuje podmínky na tratích jako velmi těžko odhadnutelné: "Je velmi těžké udělat si představu, některé zkoušky jsou suché, některé kompletně pod sněhem. Celkově ale mohu říci, že bylo na tratích hodně sněhu, snad nejvíc, co jsem na Monte zažil. Není hluboký, možná tak jeden nebo dva centimetry. Leží ale na hodně zkouškách a jsou to dlouhé úseky pod sněhem, podmínky budou velmi obtížné," líčí svoje poznatky před startem.
Jeho kolega, Sébastien Loeb, by si přál suchý závod, protože to by zvětšovalo jeho šance na vítězství: "Pokud se opravdu vyplní předpověď, tak to pro mě bude těžké. Vzpoměnte na loňskou druhou rychlostní zkoušku, ta bylá částečně pod sněhem a Jari-Matti byl výrazně rychlejší jak já. Na sněhu vždy jedu opratrně, protože vím, že na asfaltu jsem schopný zrychlit. Pokud bude hodně sněhu, tak to bude těžké."
Jeho krajan a bývalý kolega od Citroënu, Sébastien Ogier, si naopak přeje těžké podmínky: "Jsem si jistý, že během závodu bude sníh, ale nevadí mi to. Chci těžké podmínky. Není to pro nás výhoda, navíc když nás čeká jako tým první závod. Za normálních podmínek by ale bylo obtížně držet krok s ostatními. Těžké podmínky ale smazávají rozdíly mezi závodními vozy."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?