Na místě panují teploty kolem nuly (během dne) a na středu a čtvrtek je předpovídán sníh. Můžeme se tedy dočkat zimního Monte Carla. Monte je známé pro své obtížné podmínky, kdy se na tratích střídá sníh, led a mokrý se suchým asfaltem. Několik posledních ročníků moc sněhové podmínky nepřineslo, letos by se to mělo změnit.
Tovární jezdec Citroënu, Mikko Hirvonen, popisuje podmínky na tratích jako velmi těžko odhadnutelné: "Je velmi těžké udělat si představu, některé zkoušky jsou suché, některé kompletně pod sněhem. Celkově ale mohu říci, že bylo na tratích hodně sněhu, snad nejvíc, co jsem na Monte zažil. Není hluboký, možná tak jeden nebo dva centimetry. Leží ale na hodně zkouškách a jsou to dlouhé úseky pod sněhem, podmínky budou velmi obtížné," líčí svoje poznatky před startem.
Jeho kolega, Sébastien Loeb, by si přál suchý závod, protože to by zvětšovalo jeho šance na vítězství: "Pokud se opravdu vyplní předpověď, tak to pro mě bude těžké. Vzpoměnte na loňskou druhou rychlostní zkoušku, ta bylá částečně pod sněhem a Jari-Matti byl výrazně rychlejší jak já. Na sněhu vždy jedu opratrně, protože vím, že na asfaltu jsem schopný zrychlit. Pokud bude hodně sněhu, tak to bude těžké."
Jeho krajan a bývalý kolega od Citroënu, Sébastien Ogier, si naopak přeje těžké podmínky: "Jsem si jistý, že během závodu bude sníh, ale nevadí mi to. Chci těžké podmínky. Není to pro nás výhoda, navíc když nás čeká jako tým první závod. Za normálních podmínek by ale bylo obtížně držet krok s ostatními. Těžké podmínky ale smazávají rozdíly mezi závodními vozy."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?