Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, věří, že odchod Sébastiena Loeba bude znamenat, že se WRC stane opět otevřeným šampionátem. Tento Francouz jej stál hodně titulů.
Sébastien Loeb sice oznámil odchod z WRC, nicméně letos jej ještě na několika závodech uvidíme. První soutěží roku bude pro mistra světa Rally Monte Carlo. Šance na zisk titulu je ale prakticky nulová, protože kromě Monaka odstartuje ještě ve Švédsku, Argentíně a Francii.
"Bez Loeba bude šampionát otevřenější. Pochopitelně je na jednu stranu škoda, že už v tomto sportu nebude. Na druhou stranu je to ale pro sport skvělé," zvažuje pro a proti Malcolm Wilson. Po jeho odchodu by opět o vítězství mohlo bojovat několik jezdců.
Ve Focusech jsme mohli vídat hvězdnou dvojici Grönholm/Loeb
Wilson mimo jiné potvrdil, že se Fordu před pár léty téměř podařilo, aby přesedl Loeb z Citroënu do Fordu. Konkrétně se jednalo o dobu, kdy nebylo jisté, jak bude v budoucnu vypadat angažmá Citroënu v MS: "V roce 2005, před příchodem nového Focusu, jsme spolu jednali. Byli jsme před podpisem smlouvy, ale pak se Citroën rozhodl, že bude pokračovat."
Malcolm jeho rozhodnutí zůstat u Citroënu, se kterým získal tolik titulů a úspěchů v MS, chápe, ale zároveň připouští, že to stálo jeho tým několik titulů: "Můžeme říci, že nás toto rozhodnutí stálo několik titulů."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.