Druhým podnikem MS v automobilových soutěžích bude Rally Sweden na začátku února. Oproti úvodní Rally Monte Carlo počet vozů na startu vzroste.
Nejpočetněji bude na startu zastoupen Ford Fiesta RS WRC, kromě "trojice továrních jezdců" - Neuville, Ostberg a Novikov se k týmu přidá Nasser Al-Attiyah a stejně jako na Monte pojede také Juho Hänninen. To je výčet startující pod hlavičkou M-Sportu. Dále s tímto vozem pojedou soukromníci. Mezi se řadí Martin Prokop, Henning Solberg, Pontus Tidemad, Jari Ketomaa, Hasse Gustafsson a Oleksii Tamrazov.
Také vozů Citroën DS3 WRC uvidíme poměrně dost. Kromě Daniho Sorda, Mikko Hirovnena a Sébastiena Loeba pojedé také trojka týmu Khalid Al-Quassimi a loňský mistr PWRC Benito Guerra.
Volkswagen vyšle dvě Pola R WRC s posádkami Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier. Mini JCW WRC budou na startu též dvě, jedno v rukou Michala Kosciuszka a druhé v rukou Jarkko Nikary.
Kompletní seznam naleznete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.