Hyundai oficiálně představil šéfa svého WRC týmu, Michela Nandana. Monačan bude muset sestavit nejen kompletně nový tým, ale také zajistit konkurenceschopnost i20 WRC.
Hyundai v pátek oficiálně představil Michela Nandana jako nového šéfa projektu WRC. Monačan má za úkol postavit kompletně nový tým a také během 12 měsíců udělat z Hyundaie i20 WRC konkurenceschopné auto. V Nandanovi tak Hyundai získává zkušeného technika. U Peugeotu byl zodpovědný za vývoj 206 WRC a 307 WRC a poté stál za konstrukcí Suzuki SX4 WRC. V poslední době pracoval pro francouzskou FFSA.
Německé město Alzenau se stává centrem týmu, kde korejská značka převezme prázdné výrobní haly po jedné firmě. Práci by zde mělo najít až 100 lidí. Vznikla také nová firma, Hyundai Motorsport GmbH, jejímž šéfem se stal Gyoo Heon Choi. "Hyundai se už těší na svůj návrat do WRC. Nechceme tam jen být, chceme vyhrávat. Hyundai a rallysport spolu perfektně pasují a naše zkušenosti ze závodů budou přenášeny do sériových aut," řekl viceprezident Hyundaie, Tak Uk Im.
Od teď tedy příprava začíná na plné obrátky, do roka a do dne by značka chtěla pravidelně startovat na soutěžích MS. Pro Nandana to je těžký úkol: "Celý projekt je ještě ve školce, ale věci se pohybují rychle dopředu a já se těším na to, že se tým bude letos vyvíjet. Je toho tu na práci ještě hodně, to jsme si vědomi."
V Koreji by se již měl testovat prototyp i20 WRC s některými komponenty a zavěšením. "Chceme být na naši první úplnou sezonu v roce 2014 připraveni. Hodně toho musí být ještě rozhodnuto, včetně otázky jezdců, ale to chce svůj čas," dodal Nandan. V norských mediích se již čile spekuluje, že by se do čela vývojových prací mohl postavit Petter Solberg.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?