Hyundai oficiálně představil šéfa svého WRC týmu, Michela Nandana. Monačan bude muset sestavit nejen kompletně nový tým, ale také zajistit konkurenceschopnost i20 WRC.
Hyundai v pátek oficiálně představil Michela Nandana jako nového šéfa projektu WRC. Monačan má za úkol postavit kompletně nový tým a také během 12 měsíců udělat z Hyundaie i20 WRC konkurenceschopné auto. V Nandanovi tak Hyundai získává zkušeného technika. U Peugeotu byl zodpovědný za vývoj 206 WRC a 307 WRC a poté stál za konstrukcí Suzuki SX4 WRC. V poslední době pracoval pro francouzskou FFSA.
Německé město Alzenau se stává centrem týmu, kde korejská značka převezme prázdné výrobní haly po jedné firmě. Práci by zde mělo najít až 100 lidí. Vznikla také nová firma, Hyundai Motorsport GmbH, jejímž šéfem se stal Gyoo Heon Choi. "Hyundai se už těší na svůj návrat do WRC. Nechceme tam jen být, chceme vyhrávat. Hyundai a rallysport spolu perfektně pasují a naše zkušenosti ze závodů budou přenášeny do sériových aut," řekl viceprezident Hyundaie, Tak Uk Im.
Od teď tedy příprava začíná na plné obrátky, do roka a do dne by značka chtěla pravidelně startovat na soutěžích MS. Pro Nandana to je těžký úkol: "Celý projekt je ještě ve školce, ale věci se pohybují rychle dopředu a já se těším na to, že se tým bude letos vyvíjet. Je toho tu na práci ještě hodně, to jsme si vědomi."
V Koreji by se již měl testovat prototyp i20 WRC s některými komponenty a zavěšením. "Chceme být na naši první úplnou sezonu v roce 2014 připraveni. Hodně toho musí být ještě rozhodnuto, včetně otázky jezdců, ale to chce svůj čas," dodal Nandan. V norských mediích se již čile spekuluje, že by se do čela vývojových prací mohl postavit Petter Solberg.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.