Hyundai oficiálně představil týmového šéfa

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: Facebook (Hyundai Worldwide)
iM2 13. ledna 2013 22:40
Sdílej:

Hyundai oficiálně představil šéfa svého WRC týmu, Michela Nandana. Monačan bude muset sestavit nejen kompletně nový tým, ale také zajistit konkurenceschopnost i20 WRC.

Hyundai v pátek oficiálně představil Michela Nandana jako nového šéfa projektu WRC. Monačan má za úkol postavit kompletně nový tým a také během 12 měsíců udělat z Hyundaie i20 WRC konkurenceschopné auto. V Nandanovi tak Hyundai získává zkušeného technika. U Peugeotu byl zodpovědný za vývoj 206 WRC a 307 WRC a poté stál za konstrukcí Suzuki SX4 WRC. V poslední době pracoval pro francouzskou FFSA. 

Německé město Alzenau se stává centrem týmu, kde korejská značka převezme prázdné výrobní haly po jedné firmě. Práci  by zde mělo najít až 100 lidí. Vznikla také nová firma, Hyundai Motorsport GmbH, jejímž šéfem se stal Gyoo Heon Choi. "Hyundai se už těší na svůj návrat do WRC. Nechceme tam jen být, chceme vyhrávat. Hyundai a rallysport spolu perfektně pasují a naše zkušenosti ze závodů budou přenášeny do sériových aut," řekl viceprezident Hyundaie, Tak Uk Im. 

Od teď tedy příprava začíná na plné obrátky, do roka a do dne by značka chtěla pravidelně startovat na soutěžích MS. Pro Nandana to je těžký úkol: "Celý projekt je ještě ve školce, ale věci se pohybují rychle dopředu a já se těším na to, že se tým bude letos vyvíjet. Je toho tu na práci ještě hodně, to jsme si vědomi."

V Koreji by se již měl testovat prototyp i20 WRC s některými komponenty a zavěšením. "Chceme být na naši první úplnou sezonu v roce 2014 připraveni. Hodně toho musí být ještě rozhodnuto, včetně otázky jezdců, ale to chce svůj čas," dodal Nandan. V norských mediích se již čile spekuluje, že by se do čela vývojových prací mohl postavit Petter Solberg.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.