Po velmi úspěšné sezoně 2012, která pro náš tým odstartovala právě účastí na 80. ročníku Rallye Monte Carlo a byla zakončena vítězstvím ve třídě 8 v šampionátu MMČR v rallye 2012 a ziskem titulu mistrů ve sprintrally ve třídě 8 (společně s Karolínou Jugasovou), padlo rozhodnutí znovu se pokusit podstoupit „souboj“ se všemi nástrahami nejslavnější světové soutěže s cílem. Další start na prestižním závodě je pro celý team velká výzva a po vítězství v loňském ročníku ve třídě 8 také velký závazek.
Martin Rada se objeví na startu počtvrté, za sebou má tři úspěšné účasti v 77., 78. a 80. ročníku Rallye Monte Carlo (v letech 2009 , 2010 a 2012). Vždy se mu podařilo soutěž dokončit.
„Tento závod vždy přináší nádhernou a specifickou atmosféru, ale rovněž velmi složité a zdárné podmínky na trati. S nimi se chceme opět poprat a rádi bychom 20. ledna spatřili cíl před knížecím palácem v Monte Carlu,“ věří Martin Rada.
Rallye Monte Carlo letos opět otevře světový šampionát WRC 2013. Soutěž patří svou délkou a náročností rychlostních zkoušek k nejtěžším soutěžím světa. Některé zkoušky letošního ročníku patří ke kořenům soutěžácké historie a v průběhu soutěže se pojedou pouze jednou. Centrem úvodní části soutěže bude opět město Valence. Zde se uskuteční i slavnostní start. Po dvou dnech závodění v okolí Valence se posádky přesunou na tratě jižní Francie, do hor nad Monte Carlem.
AGROTEC racing team se vydá na letošní ročník 11. ledna 2013. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas zamíří do Monaka, kde si vyzvedne potřebné dokumenty a itinerář závodu a následně ve dnech 12. – 14. ledna absolvuje seznamovací jízdy.
„V sobotu 12. ledna začneme s tréninkem zkoušek v oblasti nad Monakem a zkouškou v oblasti Sisteronu. V neděli se přejedeme na tratě v okolí Valence, večer nás čeká administrativní přejímka. V pondělí je na programu zbytek seznamovacích jízd a následně technická přejímka. Časově je to velmi náročný program, hned v úvodu nás čeká mnoho kilometrů v autě pro seznamovací jízdy,“ popisuje spolujezdec Jaroslav Jugas, jenž absolvuje monackou soutěž už popáté.
AGROTEC racing team tradičně sází na osvědčený vůz Alfa Romeo 147 2.0 TS, upravený pro třídu 8.
„Přes zimu vůz prošel kompletní repasí, máme nový motor, obnovili jsme nebo vyměnili i další komponenty. Věřím, že jsme nic nepodcenili nebo nezanedbali. Za přípravu vozu chci poděkovat týmu mechaniků, hlavně Luboši Horáčkovi, jenž strávil přípravou Alfy poslední týdny minulého roku a první týden roku 2013,“ poznamenává Martin Rada.
„Poslední úpravy, podle panujících podmínek na tratích, provedeme ve Valence. Čeká nás doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu, a tak ho připravit na extrémně dlouhou soutěž,“ doplňuje hustopečský jezdec.
Červená Alfa Romeo, osazená startovním číslem 106, vyrazí na první kilometry 81 . ročníku Rallye Monte Carlo 2013 ve středu ráno 16. ledna 2013.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.