Po velmi úspěšné sezoně 2012, která pro náš tým odstartovala právě účastí na 80. ročníku Rallye Monte Carlo a byla zakončena vítězstvím ve třídě 8 v šampionátu MMČR v rallye 2012 a ziskem titulu mistrů ve sprintrally ve třídě 8 (společně s Karolínou Jugasovou), padlo rozhodnutí znovu se pokusit podstoupit „souboj“ se všemi nástrahami nejslavnější světové soutěže s cílem. Další start na prestižním závodě je pro celý team velká výzva a po vítězství v loňském ročníku ve třídě 8 také velký závazek.
Martin Rada se objeví na startu počtvrté, za sebou má tři úspěšné účasti v 77., 78. a 80. ročníku Rallye Monte Carlo (v letech 2009 , 2010 a 2012). Vždy se mu podařilo soutěž dokončit.
„Tento závod vždy přináší nádhernou a specifickou atmosféru, ale rovněž velmi složité a zdárné podmínky na trati. S nimi se chceme opět poprat a rádi bychom 20. ledna spatřili cíl před knížecím palácem v Monte Carlu,“ věří Martin Rada.
Rallye Monte Carlo letos opět otevře světový šampionát WRC 2013. Soutěž patří svou délkou a náročností rychlostních zkoušek k nejtěžším soutěžím světa. Některé zkoušky letošního ročníku patří ke kořenům soutěžácké historie a v průběhu soutěže se pojedou pouze jednou. Centrem úvodní části soutěže bude opět město Valence. Zde se uskuteční i slavnostní start. Po dvou dnech závodění v okolí Valence se posádky přesunou na tratě jižní Francie, do hor nad Monte Carlem.
AGROTEC racing team se vydá na letošní ročník 11. ledna 2013. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas zamíří do Monaka, kde si vyzvedne potřebné dokumenty a itinerář závodu a následně ve dnech 12. – 14. ledna absolvuje seznamovací jízdy.
„V sobotu 12. ledna začneme s tréninkem zkoušek v oblasti nad Monakem a zkouškou v oblasti Sisteronu. V neděli se přejedeme na tratě v okolí Valence, večer nás čeká administrativní přejímka. V pondělí je na programu zbytek seznamovacích jízd a následně technická přejímka. Časově je to velmi náročný program, hned v úvodu nás čeká mnoho kilometrů v autě pro seznamovací jízdy,“ popisuje spolujezdec Jaroslav Jugas, jenž absolvuje monackou soutěž už popáté.
AGROTEC racing team tradičně sází na osvědčený vůz Alfa Romeo 147 2.0 TS, upravený pro třídu 8.
„Přes zimu vůz prošel kompletní repasí, máme nový motor, obnovili jsme nebo vyměnili i další komponenty. Věřím, že jsme nic nepodcenili nebo nezanedbali. Za přípravu vozu chci poděkovat týmu mechaniků, hlavně Luboši Horáčkovi, jenž strávil přípravou Alfy poslední týdny minulého roku a první týden roku 2013,“ poznamenává Martin Rada.
„Poslední úpravy, podle panujících podmínek na tratích, provedeme ve Valence. Čeká nás doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu, a tak ho připravit na extrémně dlouhou soutěž,“ doplňuje hustopečský jezdec.
Červená Alfa Romeo, osazená startovním číslem 106, vyrazí na první kilometry 81 . ročníku Rallye Monte Carlo 2013 ve středu ráno 16. ledna 2013.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?