Po velmi úspěšné sezoně 2012, která pro náš tým odstartovala právě účastí na 80. ročníku Rallye Monte Carlo a byla zakončena vítězstvím ve třídě 8 v šampionátu MMČR v rallye 2012 a ziskem titulu mistrů ve sprintrally ve třídě 8 (společně s Karolínou Jugasovou), padlo rozhodnutí znovu se pokusit podstoupit „souboj“ se všemi nástrahami nejslavnější světové soutěže s cílem. Další start na prestižním závodě je pro celý team velká výzva a po vítězství v loňském ročníku ve třídě 8 také velký závazek.
Martin Rada se objeví na startu počtvrté, za sebou má tři úspěšné účasti v 77., 78. a 80. ročníku Rallye Monte Carlo (v letech 2009 , 2010 a 2012). Vždy se mu podařilo soutěž dokončit.
„Tento závod vždy přináší nádhernou a specifickou atmosféru, ale rovněž velmi složité a zdárné podmínky na trati. S nimi se chceme opět poprat a rádi bychom 20. ledna spatřili cíl před knížecím palácem v Monte Carlu,“ věří Martin Rada.
Rallye Monte Carlo letos opět otevře světový šampionát WRC 2013. Soutěž patří svou délkou a náročností rychlostních zkoušek k nejtěžším soutěžím světa. Některé zkoušky letošního ročníku patří ke kořenům soutěžácké historie a v průběhu soutěže se pojedou pouze jednou. Centrem úvodní části soutěže bude opět město Valence. Zde se uskuteční i slavnostní start. Po dvou dnech závodění v okolí Valence se posádky přesunou na tratě jižní Francie, do hor nad Monte Carlem.
AGROTEC racing team se vydá na letošní ročník 11. ledna 2013. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas zamíří do Monaka, kde si vyzvedne potřebné dokumenty a itinerář závodu a následně ve dnech 12. – 14. ledna absolvuje seznamovací jízdy.
„V sobotu 12. ledna začneme s tréninkem zkoušek v oblasti nad Monakem a zkouškou v oblasti Sisteronu. V neděli se přejedeme na tratě v okolí Valence, večer nás čeká administrativní přejímka. V pondělí je na programu zbytek seznamovacích jízd a následně technická přejímka. Časově je to velmi náročný program, hned v úvodu nás čeká mnoho kilometrů v autě pro seznamovací jízdy,“ popisuje spolujezdec Jaroslav Jugas, jenž absolvuje monackou soutěž už popáté.
AGROTEC racing team tradičně sází na osvědčený vůz Alfa Romeo 147 2.0 TS, upravený pro třídu 8.
„Přes zimu vůz prošel kompletní repasí, máme nový motor, obnovili jsme nebo vyměnili i další komponenty. Věřím, že jsme nic nepodcenili nebo nezanedbali. Za přípravu vozu chci poděkovat týmu mechaniků, hlavně Luboši Horáčkovi, jenž strávil přípravou Alfy poslední týdny minulého roku a první týden roku 2013,“ poznamenává Martin Rada.
„Poslední úpravy, podle panujících podmínek na tratích, provedeme ve Valence. Čeká nás doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu, a tak ho připravit na extrémně dlouhou soutěž,“ doplňuje hustopečský jezdec.
Červená Alfa Romeo, osazená startovním číslem 106, vyrazí na první kilometry 81 . ročníku Rallye Monte Carlo 2013 ve středu ráno 16. ledna 2013.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?