Po velmi úspěšné sezoně 2012, která pro náš tým odstartovala právě účastí na 80. ročníku Rallye Monte Carlo a byla zakončena vítězstvím ve třídě 8 v šampionátu MMČR v rallye 2012 a ziskem titulu mistrů ve sprintrally ve třídě 8 (společně s Karolínou Jugasovou), padlo rozhodnutí znovu se pokusit podstoupit „souboj“ se všemi nástrahami nejslavnější světové soutěže s cílem. Další start na prestižním závodě je pro celý team velká výzva a po vítězství v loňském ročníku ve třídě 8 také velký závazek.
Martin Rada se objeví na startu počtvrté, za sebou má tři úspěšné účasti v 77., 78. a 80. ročníku Rallye Monte Carlo (v letech 2009 , 2010 a 2012). Vždy se mu podařilo soutěž dokončit.
„Tento závod vždy přináší nádhernou a specifickou atmosféru, ale rovněž velmi složité a zdárné podmínky na trati. S nimi se chceme opět poprat a rádi bychom 20. ledna spatřili cíl před knížecím palácem v Monte Carlu,“ věří Martin Rada.
Rallye Monte Carlo letos opět otevře světový šampionát WRC 2013. Soutěž patří svou délkou a náročností rychlostních zkoušek k nejtěžším soutěžím světa. Některé zkoušky letošního ročníku patří ke kořenům soutěžácké historie a v průběhu soutěže se pojedou pouze jednou. Centrem úvodní části soutěže bude opět město Valence. Zde se uskuteční i slavnostní start. Po dvou dnech závodění v okolí Valence se posádky přesunou na tratě jižní Francie, do hor nad Monte Carlem.
AGROTEC racing team se vydá na letošní ročník 11. ledna 2013. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas zamíří do Monaka, kde si vyzvedne potřebné dokumenty a itinerář závodu a následně ve dnech 12. – 14. ledna absolvuje seznamovací jízdy.
„V sobotu 12. ledna začneme s tréninkem zkoušek v oblasti nad Monakem a zkouškou v oblasti Sisteronu. V neděli se přejedeme na tratě v okolí Valence, večer nás čeká administrativní přejímka. V pondělí je na programu zbytek seznamovacích jízd a následně technická přejímka. Časově je to velmi náročný program, hned v úvodu nás čeká mnoho kilometrů v autě pro seznamovací jízdy,“ popisuje spolujezdec Jaroslav Jugas, jenž absolvuje monackou soutěž už popáté.
AGROTEC racing team tradičně sází na osvědčený vůz Alfa Romeo 147 2.0 TS, upravený pro třídu 8.
„Přes zimu vůz prošel kompletní repasí, máme nový motor, obnovili jsme nebo vyměnili i další komponenty. Věřím, že jsme nic nepodcenili nebo nezanedbali. Za přípravu vozu chci poděkovat týmu mechaniků, hlavně Luboši Horáčkovi, jenž strávil přípravou Alfy poslední týdny minulého roku a první týden roku 2013,“ poznamenává Martin Rada.
„Poslední úpravy, podle panujících podmínek na tratích, provedeme ve Valence. Čeká nás doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu, a tak ho připravit na extrémně dlouhou soutěž,“ doplňuje hustopečský jezdec.
Červená Alfa Romeo, osazená startovním číslem 106, vyrazí na první kilometry 81 . ročníku Rallye Monte Carlo 2013 ve středu ráno 16. ledna 2013.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.