Rally Sweden, druhý díl MS v automobilových soutěžích, bude hostit celkem 20 vozů WRC, což je stejný počet, jako vloni. Alespoň to tvrdí pořadatelé soutěže. Včera vypršela lhůta pro podání přihlášek. Na oficiální seznam si však musíme ještě chvíli počkat.
Do Mini JCW WRC z dílen Prodrivu se vrací Jarkko Nikara, který zažil debut s tímto vozem na loňské Katalánské rally. Fin dojel na 5. pozici. "Dnes končí doba pro podání přihlášek na Švédskou rally a já mohu potvrdit, že budeme opět startovat s vozem Mini JCW WRC jako vloni ve Španělsku. Cílem je absolvovat s Prodrivem více soutěží. Zatím probíhají jednání, s jistotou však nic dalšího potvrdit nemůžeme," nechal se slyšet Fin.
Dalším příjemným překvapením je start Pontuse Tidemana s Fiestou RS WRC. Vloni byl tento jezdec klasifikován na třetí příčce v rámci SWRC. Na sedadle spolujezdce se objeví Ola Floene - bývalý navigátor Andrease Mikkelsena. "Bude těžké dostat se do TOP10, ale to je naším cílem."
Kdo tedy všechno s WRC pojede?
Citroën - Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen, Dani Sordo a Khalid Al-Quassimi.
Ford - Mads Ostberg, Evgeny Novikov, Thierry Neuville, Nasser Al-Attiyah, Juho Hänninen, Jari Ketomaa, Martin Prokop, Pontus Tideman
Volkswagen - Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier
Mini - Jarkko Nikara, Michal Kosciuszko
Tento seznam známých jmen ale dává dohromady pouze číslo 16. Další 4 jezdci tudíž zatím nejsou známí. Jisté je, že s vozem WRC nepojede Per-Gunnar Andersson, ten podle pořadatelů pojede s Protonem Satria Neo S2000. Další jméno by mělo být téměř jisté, s Fordem by se měl představit Hasse Gustavsson. O dalších jezdcích se jen spekuluje. Mluví se o Henningu Solbergovi, který by mohl jet s druhým Mini od Prodrivu a měli bychom ho vídat na všech zbývajících soutěžích roku. Vloni v Katalánsku zažil debut s vozem WRC John Powell (Ford Fiesta RS WRC) a v cíli prohlásil, že se chce vrátit v roce 2013 právě ve Švédsku. Dalším jménem by mohl být například Patrik Sandell, který jede s Fiestou Adapty švédský rallysprint.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?