Rally Sweden, druhý díl MS v automobilových soutěžích, bude hostit celkem 20 vozů WRC, což je stejný počet, jako vloni. Alespoň to tvrdí pořadatelé soutěže. Včera vypršela lhůta pro podání přihlášek. Na oficiální seznam si však musíme ještě chvíli počkat.
Do Mini JCW WRC z dílen Prodrivu se vrací Jarkko Nikara, který zažil debut s tímto vozem na loňské Katalánské rally. Fin dojel na 5. pozici. "Dnes končí doba pro podání přihlášek na Švédskou rally a já mohu potvrdit, že budeme opět startovat s vozem Mini JCW WRC jako vloni ve Španělsku. Cílem je absolvovat s Prodrivem více soutěží. Zatím probíhají jednání, s jistotou však nic dalšího potvrdit nemůžeme," nechal se slyšet Fin.
Dalším příjemným překvapením je start Pontuse Tidemana s Fiestou RS WRC. Vloni byl tento jezdec klasifikován na třetí příčce v rámci SWRC. Na sedadle spolujezdce se objeví Ola Floene - bývalý navigátor Andrease Mikkelsena. "Bude těžké dostat se do TOP10, ale to je naším cílem."
Kdo tedy všechno s WRC pojede?
Citroën - Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen, Dani Sordo a Khalid Al-Quassimi.
Ford - Mads Ostberg, Evgeny Novikov, Thierry Neuville, Nasser Al-Attiyah, Juho Hänninen, Jari Ketomaa, Martin Prokop, Pontus Tideman
Volkswagen - Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier
Mini - Jarkko Nikara, Michal Kosciuszko
Tento seznam známých jmen ale dává dohromady pouze číslo 16. Další 4 jezdci tudíž zatím nejsou známí. Jisté je, že s vozem WRC nepojede Per-Gunnar Andersson, ten podle pořadatelů pojede s Protonem Satria Neo S2000. Další jméno by mělo být téměř jisté, s Fordem by se měl představit Hasse Gustavsson. O dalších jezdcích se jen spekuluje. Mluví se o Henningu Solbergovi, který by mohl jet s druhým Mini od Prodrivu a měli bychom ho vídat na všech zbývajících soutěžích roku. Vloni v Katalánsku zažil debut s vozem WRC John Powell (Ford Fiesta RS WRC) a v cíli prohlásil, že se chce vrátit v roce 2013 právě ve Švédsku. Dalším jménem by mohl být například Patrik Sandell, který jede s Fiestou Adapty švédský rallysprint.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.