Úspěšně dokončenou jubilejní 30. Jänner Rallye má za sebou posádka EuroOil-invelt teamu.
Extrémně náročnou soutěž vzhledem k povětrnostním podmínkám, kdy se v úvodu střídal sníh, led, asfalt a kdy takřka v každé zatáčce bylo vytahané velké množství bláta, dokončili Pech s Uhlem v českém šampionátu na slušném druhém místě za tovární posádkou Škody motorsport Kopecký – Dresler a v Mistrovství Evropy pak na celkovém čtvrtém místě.
Petr s Uhlem se v úvodu závodu dopustili chyby, která byla tvrdě potrestána. „Nedočetl jsem do konce odstavec ve zvláštních ustanoveních o povolené rychlosti při tréninku, kterou každé posádce hlídá krabička GPS zabudovaná v autě. Domníval jsem se, že smíme jezdit podle rakouských pravidel, to je v obci 50 a mimo ni 100 km/h, ale hned po ujetí několika kilometrů první zkoušky nám zavolali z ředitelství, že na celé trati i mimo obec je povoleno jen 60 km/h s tolerancí +10. My jsme tento limit překročili dvakrát (100 a 120 km/h), ale v domnění, že na přehledném úseku mezi pastvinami mimo obce můžeme jet stovkou jako ostatní účastníci silničního provozu. Ředitelství závodu nám za tento přestupek vypočítalo nemilosrdnou pokutu 1 000 EUR,“ komentuje svou chybu Petr Uhel.
Již od seznamovacích jízd bylo jasné, jak těžký Jänner letos bude. Na každé rychlostní zkoušce zůstávaly některé úseky pod ledem a přes noc připadával sníh, který se místy udržel. Trať se stále měnila a veškerá tíha správnosti rozpisu ležela na ledových špiónech Václavu Pechovi sen. a Jardovi Palivcovi, kteří mohli dvě hodiny před startem zaznamenat aktuální stav na rychlostkách.
„Bylo velice těžké dostat se do tempa, bezmezně věřit bezchybně opravenému rozpisu a správně zvolit pneumatiky. Každá posádka odstartovala na jiných a čekalo se, kdo rozhodl nejlépe. Nám se úvod povedl, a i přes malou chybičku, kdy jsem nedobrzdil jednu ze sněhových zatáček a musel nechat Miníka projet loukou, jsme drželi po šesti erzetách 3. místo se ztrátou pouhých 5,8 vteřiny na prvního,“ popisuje Václav Pech jun. Pak ale přišla osmá rychlostní zkouška, která se jela až za tmy a která pořádně zamotala pořadím. „Výhodu zde měla první čtveřice startujících, které se podařilo odjet první dva kilometry bez mlhy. Pak jako když zatáhnete oponu, přišel mlhový mrak a v záři přídavných reflektorů přestalo být vidět na metr daleko. Podobnou mlhu nepamatujeme a měli jsme starost najít, kudy cesta vede. Zde jsme si připsali ztrátu jedné minuty. Pak se nám oproti soupeřům podařilo do druhého průjezdu lépe zvolit pneumatiky. Zkusili jsme ze ztráty něco umazat, ale před cílem jsem zavadil v retardéru o těžký balík slámy a vylomil pravé přední kolo. Jen tak tak jsme se dostali do servisu, kde šlo naštěstí vše opravit, ale už jsme se nadále soustředili jen na udržení druhého místa v českém mistrovství,“ dodává s výsledkem spokojený Václav Pech jun.
„Byl to trochu nervák už jen z jednoho důvodu. Měli jsme s autem na konci loňské sezony technické potíže a nebyli jsme si jistí, jestli se nám je podařilo beze zbytku odstranit. Sice jsme dost testovali, ale opravdovou zátěží je až skutečná rallye. Tady bych chtěl poděkovat všem zainteresovaným, kteří nám v průběhu podzimu pomohli poté, co se auto vrátilo z Prodrive ve stavu, kdy jsme trochu přestali věřit, že tam tomu ti lidé opravdu rozumějí. Tak snad nás ti mechaničtí šotkové už trvale opustili. Také bych chtěl poděkovat šéfinženýrovi Honzovi Kubíčkovi, že nezemdlel a problém snad nakonec vyřešil. Opačné hodnocení si myslím můžu dovolit vůči Prodrive, kde jsme se moc efektivní pomoci bohužel nedočkali.
Samozřejmě samotný průběh soutěže by vydal na román. Bláto, sníh, mlha, pneumatiková ruleta a silná konkurence, tak si asi představuju koncentrát rallyové obtížnosti. S výsledkem jsem nakonec spokojený a Venca předvedl, že umí i v evropské konkurenci,“ komentuje průběh rallye ředitel společnosti Invelt, s. r. o., Jiří Jirovec.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude dubnová Rallye Šumava. V přestávce projde teamový Mini John Cooper Works 1.6 T rozsáhlou repasí, kdy bude rozebrán do posledního šroubku a znovu složen z nových nebo rentgenem zkontrolovaných dílů.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.