Úspěšně dokončenou jubilejní 30. Jänner Rallye má za sebou posádka EuroOil-invelt teamu.
Extrémně náročnou soutěž vzhledem k povětrnostním podmínkám, kdy se v úvodu střídal sníh, led, asfalt a kdy takřka v každé zatáčce bylo vytahané velké množství bláta, dokončili Pech s Uhlem v českém šampionátu na slušném druhém místě za tovární posádkou Škody motorsport Kopecký – Dresler a v Mistrovství Evropy pak na celkovém čtvrtém místě.
Petr s Uhlem se v úvodu závodu dopustili chyby, která byla tvrdě potrestána. „Nedočetl jsem do konce odstavec ve zvláštních ustanoveních o povolené rychlosti při tréninku, kterou každé posádce hlídá krabička GPS zabudovaná v autě. Domníval jsem se, že smíme jezdit podle rakouských pravidel, to je v obci 50 a mimo ni 100 km/h, ale hned po ujetí několika kilometrů první zkoušky nám zavolali z ředitelství, že na celé trati i mimo obec je povoleno jen 60 km/h s tolerancí +10. My jsme tento limit překročili dvakrát (100 a 120 km/h), ale v domnění, že na přehledném úseku mezi pastvinami mimo obce můžeme jet stovkou jako ostatní účastníci silničního provozu. Ředitelství závodu nám za tento přestupek vypočítalo nemilosrdnou pokutu 1 000 EUR,“ komentuje svou chybu Petr Uhel.
Již od seznamovacích jízd bylo jasné, jak těžký Jänner letos bude. Na každé rychlostní zkoušce zůstávaly některé úseky pod ledem a přes noc připadával sníh, který se místy udržel. Trať se stále měnila a veškerá tíha správnosti rozpisu ležela na ledových špiónech Václavu Pechovi sen. a Jardovi Palivcovi, kteří mohli dvě hodiny před startem zaznamenat aktuální stav na rychlostkách.
„Bylo velice těžké dostat se do tempa, bezmezně věřit bezchybně opravenému rozpisu a správně zvolit pneumatiky. Každá posádka odstartovala na jiných a čekalo se, kdo rozhodl nejlépe. Nám se úvod povedl, a i přes malou chybičku, kdy jsem nedobrzdil jednu ze sněhových zatáček a musel nechat Miníka projet loukou, jsme drželi po šesti erzetách 3. místo se ztrátou pouhých 5,8 vteřiny na prvního,“ popisuje Václav Pech jun. Pak ale přišla osmá rychlostní zkouška, která se jela až za tmy a která pořádně zamotala pořadím. „Výhodu zde měla první čtveřice startujících, které se podařilo odjet první dva kilometry bez mlhy. Pak jako když zatáhnete oponu, přišel mlhový mrak a v záři přídavných reflektorů přestalo být vidět na metr daleko. Podobnou mlhu nepamatujeme a měli jsme starost najít, kudy cesta vede. Zde jsme si připsali ztrátu jedné minuty. Pak se nám oproti soupeřům podařilo do druhého průjezdu lépe zvolit pneumatiky. Zkusili jsme ze ztráty něco umazat, ale před cílem jsem zavadil v retardéru o těžký balík slámy a vylomil pravé přední kolo. Jen tak tak jsme se dostali do servisu, kde šlo naštěstí vše opravit, ale už jsme se nadále soustředili jen na udržení druhého místa v českém mistrovství,“ dodává s výsledkem spokojený Václav Pech jun.
„Byl to trochu nervák už jen z jednoho důvodu. Měli jsme s autem na konci loňské sezony technické potíže a nebyli jsme si jistí, jestli se nám je podařilo beze zbytku odstranit. Sice jsme dost testovali, ale opravdovou zátěží je až skutečná rallye. Tady bych chtěl poděkovat všem zainteresovaným, kteří nám v průběhu podzimu pomohli poté, co se auto vrátilo z Prodrive ve stavu, kdy jsme trochu přestali věřit, že tam tomu ti lidé opravdu rozumějí. Tak snad nás ti mechaničtí šotkové už trvale opustili. Také bych chtěl poděkovat šéfinženýrovi Honzovi Kubíčkovi, že nezemdlel a problém snad nakonec vyřešil. Opačné hodnocení si myslím můžu dovolit vůči Prodrive, kde jsme se moc efektivní pomoci bohužel nedočkali.
Samozřejmě samotný průběh soutěže by vydal na román. Bláto, sníh, mlha, pneumatiková ruleta a silná konkurence, tak si asi představuju koncentrát rallyové obtížnosti. S výsledkem jsem nakonec spokojený a Venca předvedl, že umí i v evropské konkurenci,“ komentuje průběh rallye ředitel společnosti Invelt, s. r. o., Jiří Jirovec.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude dubnová Rallye Šumava. V přestávce projde teamový Mini John Cooper Works 1.6 T rozsáhlou repasí, kdy bude rozebrán do posledního šroubku a znovu složen z nových nebo rentgenem zkontrolovaných dílů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.