Hyundai vyvíjí novou i20 WRC na rok 2015 + FOTO

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: Facebook (Hyundai Worldwide)
iM2 2. ledna 2013 18:48
Sdílej:

Korejský výrobce se připravuje na svůj comeback do WRC, zároveň už ale pracuje na Hyundai i20 WRC druhé generace pro rok 2015, protože současný model půjde tou dobou do důchodu.

Hyundai před nedávnem zorganizoval evropské setkání pro novináře, aby jim prezentoval svůj projekt a přitáhl k němu pozornost medií. Rozhodně by asijská značka nechtěla navázat na své předchozí výsledky ve WRC. Celou situaci zřejmě ztíží fakt, že od druhého roku v rally by měl Hyundai nasazovat nový model. Vůz na bázi současné generace modelu i20 tak vyvíjí na pouhý rok. 

Stefan Henrich, mluvčí Hyundai, pro Motorsport News řekl: "V roce 2014 vstoupíme do poslední fáze cyklu současné i20. V roce 2015 přijde nový model, který nebude jen lehkou modernizací. Zatímco my pracujeme na roce 2014, tak máme ještě druhý tým, který pracuje na dalším modelu."

i20 WRC na Autosalonu v Paříži, foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)

Do měsíce bychom se také měli dozvědět jméno šéfa týmu poté, co jsme se nedávno dozvěděli, že hlavním technikem týmu se nejspíš stává Michel Nandan. "Nemluvíme tu o panu Nissenovi [bývalý sportovní šéf u VW mnohými pasován do této role], nemáme to ještě dořešeno a nechceme o tom spekulovat," řekl na tiskové konferenci Hendrich. "Bude to někdo, kdo se pohybuje v blízkosti FIA a dobře zná tuto disciplínu." 

Zatím také není známo, kdo za tým bude jezdit: "Neoznámíme to veřejnosti minimálně do půlky roku. Před našim vstupem do WRC v roce 2014 toho musíme ještě hodně zvládnout. Potřebovali bychom nějakého jezdce na vývoj, někoho jako Sainze, kterého zde uvádím pouze jako příklad."

Foto k článku: Facebook (Hyundai i20 WRC) a Facebook (Hyundai Worldwide)

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.