Korejský výrobce se připravuje na svůj comeback do WRC, zároveň už ale pracuje na Hyundai i20 WRC druhé generace pro rok 2015, protože současný model půjde tou dobou do důchodu.
Hyundai před nedávnem zorganizoval evropské setkání pro novináře, aby jim prezentoval svůj projekt a přitáhl k němu pozornost medií. Rozhodně by asijská značka nechtěla navázat na své předchozí výsledky ve WRC. Celou situaci zřejmě ztíží fakt, že od druhého roku v rally by měl Hyundai nasazovat nový model. Vůz na bázi současné generace modelu i20 tak vyvíjí na pouhý rok.
Stefan Henrich, mluvčí Hyundai, pro Motorsport News řekl: "V roce 2014 vstoupíme do poslední fáze cyklu současné i20. V roce 2015 přijde nový model, který nebude jen lehkou modernizací. Zatímco my pracujeme na roce 2014, tak máme ještě druhý tým, který pracuje na dalším modelu."
i20 WRC na Autosalonu v Paříži, foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)
Do měsíce bychom se také měli dozvědět jméno šéfa týmu poté, co jsme se nedávno dozvěděli, že hlavním technikem týmu se nejspíš stává Michel Nandan. "Nemluvíme tu o panu Nissenovi [bývalý sportovní šéf u VW mnohými pasován do této role], nemáme to ještě dořešeno a nechceme o tom spekulovat," řekl na tiskové konferenci Hendrich. "Bude to někdo, kdo se pohybuje v blízkosti FIA a dobře zná tuto disciplínu."
Zatím také není známo, kdo za tým bude jezdit: "Neoznámíme to veřejnosti minimálně do půlky roku. Před našim vstupem do WRC v roce 2014 toho musíme ještě hodně zvládnout. Potřebovali bychom nějakého jezdce na vývoj, někoho jako Sainze, kterého zde uvádím pouze jako příklad."
Foto k článku: Facebook (Hyundai i20 WRC) a Facebook (Hyundai Worldwide)
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.