Korejský výrobce se připravuje na svůj comeback do WRC, zároveň už ale pracuje na Hyundai i20 WRC druhé generace pro rok 2015, protože současný model půjde tou dobou do důchodu.
Hyundai před nedávnem zorganizoval evropské setkání pro novináře, aby jim prezentoval svůj projekt a přitáhl k němu pozornost medií. Rozhodně by asijská značka nechtěla navázat na své předchozí výsledky ve WRC. Celou situaci zřejmě ztíží fakt, že od druhého roku v rally by měl Hyundai nasazovat nový model. Vůz na bázi současné generace modelu i20 tak vyvíjí na pouhý rok.
Stefan Henrich, mluvčí Hyundai, pro Motorsport News řekl: "V roce 2014 vstoupíme do poslední fáze cyklu současné i20. V roce 2015 přijde nový model, který nebude jen lehkou modernizací. Zatímco my pracujeme na roce 2014, tak máme ještě druhý tým, který pracuje na dalším modelu."
i20 WRC na Autosalonu v Paříži, foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)
Do měsíce bychom se také měli dozvědět jméno šéfa týmu poté, co jsme se nedávno dozvěděli, že hlavním technikem týmu se nejspíš stává Michel Nandan. "Nemluvíme tu o panu Nissenovi [bývalý sportovní šéf u VW mnohými pasován do této role], nemáme to ještě dořešeno a nechceme o tom spekulovat," řekl na tiskové konferenci Hendrich. "Bude to někdo, kdo se pohybuje v blízkosti FIA a dobře zná tuto disciplínu."
Zatím také není známo, kdo za tým bude jezdit: "Neoznámíme to veřejnosti minimálně do půlky roku. Před našim vstupem do WRC v roce 2014 toho musíme ještě hodně zvládnout. Potřebovali bychom nějakého jezdce na vývoj, někoho jako Sainze, kterého zde uvádím pouze jako příklad."
Foto k článku: Facebook (Hyundai i20 WRC) a Facebook (Hyundai Worldwide)
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?