Pohľad do výsledkovej listiny po prvom teste Szilveszter Rally 2012, ktorá sa konala koncom roku na Hungaroringu a v jeho najbližšom okolí, bol pre oko fanúšikov Košického CMM Media Sport potešujúci. Na piatom mieste absolútneho poradia figurovali mená Tomáš Srnka Ondrej – Adam Gömöri.
Možno si teraz poviete, veď Srnka s Adamom sú dobrá posádka, tak prečo by nemali figurovať medzi najrýchlejšími ? V podstate máte pravdu, ale ak vezmeme v úvahu fakt, že na štart posledného rally podujatia roku 2012 sa postavilo vyše stosedemdesiat súťažných posádok, určite uznáte, že mohli figurovať aj podstatne nižšie. To, o čom sme doposiaľ hovorili, bola však pravda iba do sobotného rána, keď už v druhom teste Tomášovi vypovedali službu obe predné polosi. Od tohto momentu sa z prekoňovaného Mitsubishi Lancer EVO IX stala iba zadokolka, s ktorou sa bojovať v tak silnej konkurencii, aká sa v Maďarsku stretla, jednoducho nedalo. Po výmene oboch polosí v servisnej zóne Tomáš opätovne jazdil časy medzi najrýchlejšími, avšak na návrat do TOP päťky to už nestačilo. „S dvoma ukrútenými polosami sa fakt jazdiť nedá. My sme aj s Adamom však takto museli odjazdiť dve rýchlostky, kým sme došli do servisu. Potom už nemalo význam naháňať sa a zbytočne vyrobiť nejakú blbosť. Išli sme svoje tempo a dosahovali dobré časy, v cieli to však stačilo „iba“ na ôsme miesto,“ vysvetlil Tomáš Srnka Ondrej.
„Boli to pekné preteky. Také uvoľnené, akoby šité na záver roka. To, že nás postihla technická porucha, je v rally normálne, ja som už pred súťažou hovoril, že dlho sme nemali žiaden technický problém, tak dúfam, že teraz sme si to vybrali poriadne na dlho. Vďaka patrí aj našim partnerom za podporu a všetkým by som aj touto cestou rád poprial veľa zdravia, šťastia a spokojnosti v roku 2013,“ zhodnotil manažér CMM Media Sport Martin Markovič.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.