Pohľad do výsledkovej listiny po prvom teste Szilveszter Rally 2012, ktorá sa konala koncom roku na Hungaroringu a v jeho najbližšom okolí, bol pre oko fanúšikov Košického CMM Media Sport potešujúci. Na piatom mieste absolútneho poradia figurovali mená Tomáš Srnka Ondrej – Adam Gömöri.
Možno si teraz poviete, veď Srnka s Adamom sú dobrá posádka, tak prečo by nemali figurovať medzi najrýchlejšími ? V podstate máte pravdu, ale ak vezmeme v úvahu fakt, že na štart posledného rally podujatia roku 2012 sa postavilo vyše stosedemdesiat súťažných posádok, určite uznáte, že mohli figurovať aj podstatne nižšie. To, o čom sme doposiaľ hovorili, bola však pravda iba do sobotného rána, keď už v druhom teste Tomášovi vypovedali službu obe predné polosi. Od tohto momentu sa z prekoňovaného Mitsubishi Lancer EVO IX stala iba zadokolka, s ktorou sa bojovať v tak silnej konkurencii, aká sa v Maďarsku stretla, jednoducho nedalo. Po výmene oboch polosí v servisnej zóne Tomáš opätovne jazdil časy medzi najrýchlejšími, avšak na návrat do TOP päťky to už nestačilo. „S dvoma ukrútenými polosami sa fakt jazdiť nedá. My sme aj s Adamom však takto museli odjazdiť dve rýchlostky, kým sme došli do servisu. Potom už nemalo význam naháňať sa a zbytočne vyrobiť nejakú blbosť. Išli sme svoje tempo a dosahovali dobré časy, v cieli to však stačilo „iba“ na ôsme miesto,“ vysvetlil Tomáš Srnka Ondrej.
„Boli to pekné preteky. Také uvoľnené, akoby šité na záver roka. To, že nás postihla technická porucha, je v rally normálne, ja som už pred súťažou hovoril, že dlho sme nemali žiaden technický problém, tak dúfam, že teraz sme si to vybrali poriadne na dlho. Vďaka patrí aj našim partnerom za podporu a všetkým by som aj touto cestou rád poprial veľa zdravia, šťastia a spokojnosti v roku 2013,“ zhodnotil manažér CMM Media Sport Martin Markovič.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?