Záver kalendárneho roka si posádky Žilinského KL Racing Teamu užili tak, ako sa na správnych automobilových pretekárov patrí, na rally v susednom Maďarsku a neviedli si zle.
Na štart Szilveszter Rally 2012, ktorej trať sa skladala z obslužných komunikácií, ale aj pretekárskej dráhy okruhu Hungaroring, sa postavilo vyše stosedemdesiat posádok. Medzi nimi nechýbal ani slovenský KL Racing Team s dvojicou posádok.
„Štartovali sme tu spoločne s Marcelom prvý krát. Trať bola pekná, aj keď to bola v podstate obdoba nášho, slovenského Auto Show, bola však podstatne rýchlejšia. Myslím, že organizátor tu na Hungaroringu má trochu väčšie možnosti ako náš slovenský, predsa len maďarský okruh a jeho okolie je trochu väčší ako náš Slovakia Ring. Čo ma dosť prekvapilo, bol veľký počet divákov, ale aj počet štartujúcich. Nám sa podarilo hneď v úvode sobotných rýchlostných skúšok „zapichnúť“ niekoľko sekúnd na štarte, keďže nám nebolo jasné kedy vlastne máme do rýchlostky vyštartovať. Inak všetko išlo tak ako sme mali v pláne a dobre sme si spestrili medzi sviatkové obdobie,“ porozprával Vlastimil Majerčák, ktorého na Szilveszter Rally vo vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX navigoval Marcel Kollárik. Spoločne sa im podarilo v cieli tejto záverečnej súťaže sezóny 2012 vybojovať pätnástu priečku v absolútnom poradí a siedmu v triede H8, kam boli zaradené v rámci Szilveszter Rally 2012 všetky vozidlá s poháňanými všetkými štyrmi kolesami.
Na už spomínanej súťaži sa prvýkrát zúčastnila aj posádka Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom, jazdiaci na rovnakom vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, pričom v cieli im nakoniec patrila osemnásta priečka absolútneho poradia, ale aj ôsma v triede H8. „Súťaž sa mi veľmi páčila, pripomínala Auto Show. Rýchlostné skúšky boli dobre pripravené, organizátor využil aj členitosť terénu. Išla sa aj večerná rýchlostka, ráno bola zasa na veľa miestach poľadovica, takže sa dalo ľahko vyrobiť chybu, čo bol aj dôvod odstúpenia mnohých posádok. V poslednom teste sme trochu trafili o jeden z obrubníkov zadné koleso, takže sme nakoniec boli spokojní, že sme nič horšie nevyrobili. Na záver sezóny to bola výborná súťaž,“ vysvetlil Tomáš Kukučka.
Ja by som záverom chcel iba chlapcom poďakovať za dobrú reprezentáciu KL Racing Teamu, ale aj pekné spestrenie medzi sviatkového obdobia. Samozrejme vďaka patrí aj partnerom za podporu. Ďakujem všetkým a prajem veľa zdravia a šťastia v roku 2013,“ záverom dodal Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?