Záver kalendárneho roka si posádky Žilinského KL Racing Teamu užili tak, ako sa na správnych automobilových pretekárov patrí, na rally v susednom Maďarsku a neviedli si zle.
Na štart Szilveszter Rally 2012, ktorej trať sa skladala z obslužných komunikácií, ale aj pretekárskej dráhy okruhu Hungaroring, sa postavilo vyše stosedemdesiat posádok. Medzi nimi nechýbal ani slovenský KL Racing Team s dvojicou posádok.
„Štartovali sme tu spoločne s Marcelom prvý krát. Trať bola pekná, aj keď to bola v podstate obdoba nášho, slovenského Auto Show, bola však podstatne rýchlejšia. Myslím, že organizátor tu na Hungaroringu má trochu väčšie možnosti ako náš slovenský, predsa len maďarský okruh a jeho okolie je trochu väčší ako náš Slovakia Ring. Čo ma dosť prekvapilo, bol veľký počet divákov, ale aj počet štartujúcich. Nám sa podarilo hneď v úvode sobotných rýchlostných skúšok „zapichnúť“ niekoľko sekúnd na štarte, keďže nám nebolo jasné kedy vlastne máme do rýchlostky vyštartovať. Inak všetko išlo tak ako sme mali v pláne a dobre sme si spestrili medzi sviatkové obdobie,“ porozprával Vlastimil Majerčák, ktorého na Szilveszter Rally vo vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX navigoval Marcel Kollárik. Spoločne sa im podarilo v cieli tejto záverečnej súťaže sezóny 2012 vybojovať pätnástu priečku v absolútnom poradí a siedmu v triede H8, kam boli zaradené v rámci Szilveszter Rally 2012 všetky vozidlá s poháňanými všetkými štyrmi kolesami.
Na už spomínanej súťaži sa prvýkrát zúčastnila aj posádka Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom, jazdiaci na rovnakom vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, pričom v cieli im nakoniec patrila osemnásta priečka absolútneho poradia, ale aj ôsma v triede H8. „Súťaž sa mi veľmi páčila, pripomínala Auto Show. Rýchlostné skúšky boli dobre pripravené, organizátor využil aj členitosť terénu. Išla sa aj večerná rýchlostka, ráno bola zasa na veľa miestach poľadovica, takže sa dalo ľahko vyrobiť chybu, čo bol aj dôvod odstúpenia mnohých posádok. V poslednom teste sme trochu trafili o jeden z obrubníkov zadné koleso, takže sme nakoniec boli spokojní, že sme nič horšie nevyrobili. Na záver sezóny to bola výborná súťaž,“ vysvetlil Tomáš Kukučka.
Ja by som záverom chcel iba chlapcom poďakovať za dobrú reprezentáciu KL Racing Teamu, ale aj pekné spestrenie medzi sviatkového obdobia. Samozrejme vďaka patrí aj partnerom za podporu. Ďakujem všetkým a prajem veľa zdravia a šťastia v roku 2013,“ záverom dodal Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.