KL Racing výborne na Szilveszter Rally

ondrej, tomáš
ondrej, tomáš, foto: www.autosportfoto.sk
Miroslav Majláth 2. ledna 2013 14:53
Sdílej:

Záver kalendárneho roka si posádky Žilinského KL Racing Teamu užili tak, ako sa na správnych automobilových pretekárov patrí, na rally v susednom Maďarsku a neviedli si zle.

Na štart Szilveszter Rally 2012, ktorej trať sa skladala z obslužných komunikácií, ale aj pretekárskej dráhy okruhu Hungaroring, sa postavilo vyše stosedemdesiat posádok. Medzi nimi nechýbal ani slovenský KL Racing Team s dvojicou posádok.

„Štartovali sme tu spoločne s Marcelom prvý krát. Trať bola pekná, aj keď to bola v podstate obdoba nášho, slovenského Auto Show, bola však podstatne rýchlejšia. Myslím, že organizátor tu na Hungaroringu má trochu väčšie možnosti ako náš slovenský, predsa len maďarský okruh a jeho okolie je trochu väčší ako náš Slovakia Ring. Čo ma dosť prekvapilo, bol veľký počet divákov, ale aj počet štartujúcich. Nám sa podarilo hneď v úvode sobotných rýchlostných skúšok „zapichnúť“ niekoľko sekúnd na štarte, keďže nám nebolo jasné kedy vlastne máme do rýchlostky vyštartovať. Inak všetko išlo tak ako sme mali v pláne a dobre sme si spestrili medzi sviatkové obdobie,“ porozprával Vlastimil Majerčák, ktorého na Szilveszter Rally vo vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX navigoval Marcel Kollárik. Spoločne sa im podarilo v cieli tejto záverečnej súťaže sezóny 2012 vybojovať pätnástu priečku v absolútnom poradí a siedmu v triede H8, kam boli zaradené v rámci Szilveszter Rally 2012 všetky vozidlá s poháňanými všetkými štyrmi kolesami.

Na už spomínanej súťaži sa prvýkrát zúčastnila aj posádka Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom, jazdiaci na rovnakom vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, pričom v cieli im nakoniec patrila osemnásta priečka absolútneho poradia, ale aj ôsma v triede H8. „Súťaž sa mi veľmi páčila, pripomínala Auto Show. Rýchlostné skúšky boli dobre pripravené, organizátor využil aj členitosť terénu. Išla sa aj večerná rýchlostka, ráno bola zasa na veľa miestach poľadovica, takže sa dalo ľahko vyrobiť chybu, čo bol aj dôvod odstúpenia mnohých posádok. V poslednom teste sme trochu trafili o jeden z obrubníkov zadné koleso, takže sme nakoniec boli spokojní, že sme nič horšie nevyrobili. Na záver sezóny to bola výborná súťaž,“ vysvetlil Tomáš Kukučka.

Ja by som záverom chcel iba chlapcom poďakovať za dobrú reprezentáciu KL Racing Teamu, ale aj pekné spestrenie medzi sviatkového obdobia. Samozrejme vďaka patrí aj partnerom za podporu. Ďakujem všetkým a prajem veľa zdravia a šťastia v roku 2013,“ záverom dodal Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.