Záver kalendárneho roka si posádky Žilinského KL Racing Teamu užili tak, ako sa na správnych automobilových pretekárov patrí, na rally v susednom Maďarsku a neviedli si zle.
Na štart Szilveszter Rally 2012, ktorej trať sa skladala z obslužných komunikácií, ale aj pretekárskej dráhy okruhu Hungaroring, sa postavilo vyše stosedemdesiat posádok. Medzi nimi nechýbal ani slovenský KL Racing Team s dvojicou posádok.
„Štartovali sme tu spoločne s Marcelom prvý krát. Trať bola pekná, aj keď to bola v podstate obdoba nášho, slovenského Auto Show, bola však podstatne rýchlejšia. Myslím, že organizátor tu na Hungaroringu má trochu väčšie možnosti ako náš slovenský, predsa len maďarský okruh a jeho okolie je trochu väčší ako náš Slovakia Ring. Čo ma dosť prekvapilo, bol veľký počet divákov, ale aj počet štartujúcich. Nám sa podarilo hneď v úvode sobotných rýchlostných skúšok „zapichnúť“ niekoľko sekúnd na štarte, keďže nám nebolo jasné kedy vlastne máme do rýchlostky vyštartovať. Inak všetko išlo tak ako sme mali v pláne a dobre sme si spestrili medzi sviatkové obdobie,“ porozprával Vlastimil Majerčák, ktorého na Szilveszter Rally vo vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX navigoval Marcel Kollárik. Spoločne sa im podarilo v cieli tejto záverečnej súťaže sezóny 2012 vybojovať pätnástu priečku v absolútnom poradí a siedmu v triede H8, kam boli zaradené v rámci Szilveszter Rally 2012 všetky vozidlá s poháňanými všetkými štyrmi kolesami.
Na už spomínanej súťaži sa prvýkrát zúčastnila aj posádka Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom, jazdiaci na rovnakom vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, pričom v cieli im nakoniec patrila osemnásta priečka absolútneho poradia, ale aj ôsma v triede H8. „Súťaž sa mi veľmi páčila, pripomínala Auto Show. Rýchlostné skúšky boli dobre pripravené, organizátor využil aj členitosť terénu. Išla sa aj večerná rýchlostka, ráno bola zasa na veľa miestach poľadovica, takže sa dalo ľahko vyrobiť chybu, čo bol aj dôvod odstúpenia mnohých posádok. V poslednom teste sme trochu trafili o jeden z obrubníkov zadné koleso, takže sme nakoniec boli spokojní, že sme nič horšie nevyrobili. Na záver sezóny to bola výborná súťaž,“ vysvetlil Tomáš Kukučka.
Ja by som záverom chcel iba chlapcom poďakovať za dobrú reprezentáciu KL Racing Teamu, ale aj pekné spestrenie medzi sviatkového obdobia. Samozrejme vďaka patrí aj partnerom za podporu. Ďakujem všetkým a prajem veľa zdravia a šťastia v roku 2013,“ záverom dodal Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.