Ford se před nadcházející sezonou oficiálně stáhl z MS. Nicméně modrý ovál z tratí rychlostních zkoušek tak rychle nezmizí. V pozadí totiž podporuje privátní tým, M-Sport, v dalším vývoji vozu.
Od založení MS v automobilových soutěžích v roce 1973 byla značka v tomto šampionátu. Vyhrála 82 soutěží a získala 3 tituly (1979, 2006 a 2007). V posledních 16 letech spolupracovala s britským M-Sportem. Tým kolem Malcolma Wilsona nasazoval jejich tovární vozy.
To se teď mění. V polovině října Ford oznámil svůj odchod a Wilson se s tím musel vyrovnat. Proti Citroënu, Volkswagenu (a Mini?) nastoupí jako soukromník. Může se však i nadále spoléhat na podporu Fordu. "Náš vztah s M-Sportem v roce 2013 bude o technické podpoře při vývoji auta, aby zůstalo konkurenceschopné nebo mohlo získat potřebné homologace, které jsou věcí výrobce," řekl Gerard Quinn, evropský sportovní šéf Fordu.
Dani Sordo ve svém jediném startu za Ford v Argentině 2012, kde zaskakoval za zraněného Latvalu
Ačkoliv v oficiálním názvu Qatar M-Sport WRT nikde Ford nefiguruje, tak tým z britské Cumbrie dostal status výrobce. "S tímto povolením pro zapsání se do roku 2013 nemám nic společného," pokračuje Quinn. "To bylo vyjednáno mezi Malcolmem a Jarmem Mahonenem [šéf pro rally u FIA]. Malcolm se se mnou radil jen o dalším využívání jména Ford. Grémium vedení bylo jednotné v tom, že by se naše jméno nemělo objevovat v názvu týmu, když nejsme zapsání jako výrobce. Museli jsme jim vysvětlit, že se stahujeme kompletně a pro nás bylo jasné, že dále nechceme vidět naše jména jako největší podporovatele M-Sportu v MS."
I přes starty jako soukromý tým se podle Quinna M-Sport nemusí obávat konkurence ze strany Citroënu a Volkswagenu. "Mělo by být jasné, že budeme v naší úzké spolupráci na technické stránce věci pokračovat. Pro nás i pro M-Sport je rozhodující nejen projekt World Rally Caru, ale i vývoj produktů kategorie R5 a R2, které M-Sport v průběhu roku představí. Rádi bychom vyjasnili, že M-Sport má nejmodernější techniku a my je podporujeme, takže by měli být s aktuálními modely konkurenceschopní. Příkladem je nová verze Fiesty. V pozadí budeme i nadále poskytovat technickou pomoc."
"Co se týče práce s medií, tak ta veškerá půjde přes M-Sport. Ford v roce 2013 nebude dodávat nic. Pokud by se ale cokoliv stalo, co by poškozovalo značku Ford, tak zakročíme a nabídneme naší pomoc a podporu. Do té doby je M-Sport stejným soukromníkem jako ostatní," zakončil Gerard Quinn.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?