Jak to letos bude mezi Fordem a M-Sportem?

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 1. ledna 2013 22:42
Sdílej:

Ford se před nadcházející sezonou oficiálně stáhl z MS. Nicméně modrý ovál z tratí rychlostních zkoušek tak rychle nezmizí. V pozadí totiž podporuje privátní tým, M-Sport, v dalším vývoji vozu.

Od založení MS v automobilových soutěžích v roce 1973 byla značka v tomto šampionátu. Vyhrála 82 soutěží a získala 3 tituly (1979, 2006 a 2007). V posledních 16 letech spolupracovala s britským M-Sportem. Tým kolem Malcolma Wilsona nasazoval jejich tovární vozy. 

To se teď mění. V polovině října Ford oznámil svůj odchod a Wilson se s tím musel vyrovnat. Proti Citroënu, Volkswagenu (a Mini?) nastoupí jako soukromník. Může se však i nadále spoléhat na podporu Fordu. "Náš vztah s M-Sportem v roce 2013 bude o technické podpoře při vývoji auta, aby zůstalo konkurenceschopné nebo mohlo získat potřebné homologace, které jsou věcí výrobce," řekl Gerard Quinn, evropský sportovní šéf Fordu. 

Dani Sordo ve svém jediném startu za Ford v Argentině 2012, kde zaskakoval za zraněného Latvalu

Ačkoliv v oficiálním názvu Qatar M-Sport WRT nikde Ford nefiguruje, tak tým z britské Cumbrie dostal status výrobce. "S tímto povolením pro zapsání se do roku 2013 nemám nic společného," pokračuje Quinn. "To bylo vyjednáno mezi Malcolmem a Jarmem Mahonenem [šéf pro rally u FIA].  Malcolm se se mnou radil jen o dalším využívání jména Ford. Grémium vedení bylo jednotné v tom, že by se naše jméno nemělo objevovat v názvu týmu, když nejsme zapsání jako výrobce. Museli jsme jim vysvětlit, že se stahujeme kompletně a pro nás bylo jasné, že dále nechceme vidět naše jména jako největší podporovatele M-Sportu v MS."

I přes starty jako soukromý tým se podle Quinna M-Sport nemusí obávat konkurence ze strany Citroënu a Volkswagenu. "Mělo by být jasné, že budeme v naší úzké spolupráci na technické stránce věci pokračovat. Pro nás i pro M-Sport je rozhodující nejen projekt World Rally Caru, ale i vývoj produktů kategorie R5 a R2, které M-Sport v průběhu roku představí. Rádi bychom vyjasnili, že M-Sport má nejmodernější techniku a my je podporujeme, takže by měli být s aktuálními modely konkurenceschopní. Příkladem je nová verze Fiesty. V pozadí budeme i nadále poskytovat technickou pomoc."

"Co se týče práce s medií, tak ta veškerá půjde přes M-Sport. Ford v roce 2013 nebude dodávat nic. Pokud by se ale cokoliv stalo, co by poškozovalo značku Ford, tak zakročíme a nabídneme naší pomoc a podporu. Do té doby je M-Sport stejným soukromníkem jako ostatní," zakončil Gerard Quinn.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.