Ford se před nadcházející sezonou oficiálně stáhl z MS. Nicméně modrý ovál z tratí rychlostních zkoušek tak rychle nezmizí. V pozadí totiž podporuje privátní tým, M-Sport, v dalším vývoji vozu.
Od založení MS v automobilových soutěžích v roce 1973 byla značka v tomto šampionátu. Vyhrála 82 soutěží a získala 3 tituly (1979, 2006 a 2007). V posledních 16 letech spolupracovala s britským M-Sportem. Tým kolem Malcolma Wilsona nasazoval jejich tovární vozy.
To se teď mění. V polovině října Ford oznámil svůj odchod a Wilson se s tím musel vyrovnat. Proti Citroënu, Volkswagenu (a Mini?) nastoupí jako soukromník. Může se však i nadále spoléhat na podporu Fordu. "Náš vztah s M-Sportem v roce 2013 bude o technické podpoře při vývoji auta, aby zůstalo konkurenceschopné nebo mohlo získat potřebné homologace, které jsou věcí výrobce," řekl Gerard Quinn, evropský sportovní šéf Fordu.
Dani Sordo ve svém jediném startu za Ford v Argentině 2012, kde zaskakoval za zraněného Latvalu
Ačkoliv v oficiálním názvu Qatar M-Sport WRT nikde Ford nefiguruje, tak tým z britské Cumbrie dostal status výrobce. "S tímto povolením pro zapsání se do roku 2013 nemám nic společného," pokračuje Quinn. "To bylo vyjednáno mezi Malcolmem a Jarmem Mahonenem [šéf pro rally u FIA]. Malcolm se se mnou radil jen o dalším využívání jména Ford. Grémium vedení bylo jednotné v tom, že by se naše jméno nemělo objevovat v názvu týmu, když nejsme zapsání jako výrobce. Museli jsme jim vysvětlit, že se stahujeme kompletně a pro nás bylo jasné, že dále nechceme vidět naše jména jako největší podporovatele M-Sportu v MS."
I přes starty jako soukromý tým se podle Quinna M-Sport nemusí obávat konkurence ze strany Citroënu a Volkswagenu. "Mělo by být jasné, že budeme v naší úzké spolupráci na technické stránce věci pokračovat. Pro nás i pro M-Sport je rozhodující nejen projekt World Rally Caru, ale i vývoj produktů kategorie R5 a R2, které M-Sport v průběhu roku představí. Rádi bychom vyjasnili, že M-Sport má nejmodernější techniku a my je podporujeme, takže by měli být s aktuálními modely konkurenceschopní. Příkladem je nová verze Fiesty. V pozadí budeme i nadále poskytovat technickou pomoc."
"Co se týče práce s medií, tak ta veškerá půjde přes M-Sport. Ford v roce 2013 nebude dodávat nic. Pokud by se ale cokoliv stalo, co by poškozovalo značku Ford, tak zakročíme a nabídneme naší pomoc a podporu. Do té doby je M-Sport stejným soukromníkem jako ostatní," zakončil Gerard Quinn.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.