Dani Sordo se vrací do Citroënu, když 2 roky závodil s Mini JCW WRC. Podle mnohých už tento speciál nemá na to, aby bojoval o vítězství v soutěžích a celý projekt Mini v MS spěje ke konci. Sordo je ale jiného mínění.
"Je to [Prodrive] skutečně profesionální tým. Byla by škoda, kdyby toho nechali. Dave Wilcock je jedním z nejlepších inženýrů, se kterými jsem pracoval. Prodrive zažívá složité období, protože jim chybí peníze. To auto má na vítězství, celý tým by si to zasloužil," říká Dani Sordo.
Kde je podle něj JWC WRC silný a kde má naopak slabiny: "Auto má skvělý podvozek, naopak motor je slabší. Je možné, že to má co dočinění s BMW a jejich odstoupením od projektu Mini ve WRC. Na motor Mini se jednou podívali inženýři z projektu Aston Martinu na okruzích a během 5 minut dokázali nalézt dalších 10 koní. Tým podřebuje podporu, protože auto je schopné vyhrávat."
Slabý motor kritizoval Dani Sordo hned po prvním svezení s JCW WRC...
Dále už Španěl pokračoval o Citroënu: "Když jsem byl poprvé u Citroënu, tak jsem pořád seděl v autě. S Prodrivem jsme ale absolvovali jen vybrané soutěže a testovali jen občas, takže jsem měl víc volna. Časem zjistíte, že když nejezdíte pořád, tak vám to chybí.
Teď, když jsem se vrátil, chci uspět více než kdy předtím. Jsem hladový po vítězstvích. Jezdím nejlépe co jsem kdy jezdil. Problémem by mohly být pouze tratě jako Mexiko, kde jsem vloni nejel, a tak pro mě bude polovina soutěže nová."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?