Hyundai přesouvá vývoj i20 WRC do Evropy a začíná získávat inženýry. Na veřejnost se pomalu začínají dostávat první jména, která budou za projektem Hyundaie stát.
Prvním velkým jménem, které se podařilo Korejcům pro svůj projekt získat, je Michael Nandan. Ten byl v minulosti u Peugeotu odpovědný za vývoj 206 WRC a 307 WRC, naposledy pracoval v MS pro Suzuki, když stál za vývojem SX4 WRC. V japonském týmu ale Nandan neustále bojoval o své pravomoci a také s rozpočtem. Jenže ještě před tím, než se mohla SX4 WRC stát konkurenceschopným autem, tak byl celý projekt ukončen. Svou reputaci by si chtěl vylepšit u Hyundaie, jeho jmenování by mělo být oficiálně potvrzeno v lednu.
Druhým mužem "v pozadí", který by měl přejít k Hyundai, je Bertrand Vallat. Ten navrhl vozy Peugeotu po odchodu z MS - tedy konkrétně 207 S2000 a v poslední době stál za 208 R5. Podle francouzských serverů by měl i on změnit "tým" a pracovat na i20 WRC.
Oslabí Peugeot odchod Bertranda Vallata, podle francouzských zrojů ano...
Přitom není bez zajímavosti, že posvědcení celého projektu WRC přišlo od nejvyššího vedení. Ale právě zástupce šéfa představenstva, pan Eui Sun Chung, není velkým fandou motorsportu. Jenže poselství koncernu Hyundai/Kia s tímto projektem je jasné: "Chceme v přímém souboji během závodu dokázat, jaká auta dokážeme postavit. Všichni v týmu vědí o velikosti tohoto úkolu. Ale také to [porazit konkurenci] všichni chceme dosáhnout. Nikdo nečeká, že bychom hned v roce 2014 dokázali vyhrát, ale dostat pod tlak jednu nebo druhou značku, to by bylo fajn," říká Stefan Ph. Henrich, mluvčí Hyundai Europe.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?