Hyundai údajně získal 2 inženýry, kteří stáli za úspěchy Peugeotu

Rally Sweden (SWE)
Rally Sweden (SWE), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 30. prosince 2012 19:51
Sdílej:

Hyundai přesouvá vývoj i20 WRC do Evropy a začíná získávat inženýry. Na veřejnost se pomalu začínají dostávat první jména, která budou za projektem Hyundaie stát.

Prvním velkým jménem, které se podařilo Korejcům pro svůj projekt získat, je Michael Nandan. Ten byl v minulosti u Peugeotu odpovědný za vývoj 206 WRC a 307 WRC, naposledy pracoval v MS pro Suzuki, když stál za vývojem SX4 WRC. V japonském týmu ale Nandan neustále bojoval o své pravomoci a také s rozpočtem. Jenže ještě před tím, než se mohla SX4 WRC stát konkurenceschopným autem, tak byl celý projekt ukončen. Svou reputaci by si chtěl vylepšit u Hyundaie, jeho jmenování by mělo být oficiálně potvrzeno v lednu.

Druhým mužem "v pozadí", který by měl přejít k Hyundai, je Bertrand Vallat. Ten navrhl vozy Peugeotu po odchodu z MS - tedy konkrétně 207 S2000 a v poslední době stál za 208 R5. Podle francouzských serverů by měl i on změnit "tým" a pracovat na i20 WRC.

Oslabí Peugeot odchod Bertranda Vallata, podle francouzských zrojů ano...

Přitom není bez zajímavosti, že posvědcení celého projektu WRC přišlo od nejvyššího vedení. Ale právě zástupce šéfa představenstva, pan Eui Sun Chung, není velkým fandou motorsportu. Jenže poselství koncernu Hyundai/Kia s tímto projektem je jasné: "Chceme v přímém souboji během závodu dokázat, jaká auta dokážeme postavit. Všichni v týmu vědí o velikosti tohoto úkolu. Ale také to [porazit konkurenci] všichni chceme dosáhnout. Nikdo nečeká, že bychom hned v roce 2014 dokázali vyhrát, ale dostat pod tlak jednu nebo druhou značku, to by bylo fajn," říká Stefan Ph. Henrich, mluvčí Hyundai Europe. 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.