Hyundai přesouvá vývoj i20 WRC do Evropy a začíná získávat inženýry. Na veřejnost se pomalu začínají dostávat první jména, která budou za projektem Hyundaie stát.
Prvním velkým jménem, které se podařilo Korejcům pro svůj projekt získat, je Michael Nandan. Ten byl v minulosti u Peugeotu odpovědný za vývoj 206 WRC a 307 WRC, naposledy pracoval v MS pro Suzuki, když stál za vývojem SX4 WRC. V japonském týmu ale Nandan neustále bojoval o své pravomoci a také s rozpočtem. Jenže ještě před tím, než se mohla SX4 WRC stát konkurenceschopným autem, tak byl celý projekt ukončen. Svou reputaci by si chtěl vylepšit u Hyundaie, jeho jmenování by mělo být oficiálně potvrzeno v lednu.
Druhým mužem "v pozadí", který by měl přejít k Hyundai, je Bertrand Vallat. Ten navrhl vozy Peugeotu po odchodu z MS - tedy konkrétně 207 S2000 a v poslední době stál za 208 R5. Podle francouzských serverů by měl i on změnit "tým" a pracovat na i20 WRC.
Oslabí Peugeot odchod Bertranda Vallata, podle francouzských zrojů ano...
Přitom není bez zajímavosti, že posvědcení celého projektu WRC přišlo od nejvyššího vedení. Ale právě zástupce šéfa představenstva, pan Eui Sun Chung, není velkým fandou motorsportu. Jenže poselství koncernu Hyundai/Kia s tímto projektem je jasné: "Chceme v přímém souboji během závodu dokázat, jaká auta dokážeme postavit. Všichni v týmu vědí o velikosti tohoto úkolu. Ale také to [porazit konkurenci] všichni chceme dosáhnout. Nikdo nečeká, že bychom hned v roce 2014 dokázali vyhrát, ale dostat pod tlak jednu nebo druhou značku, to by bylo fajn," říká Stefan Ph. Henrich, mluvčí Hyundai Europe.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.