Vítězi Rallye Monte Carlo z roku 2011 chybí přibližně 15% ropočtu, aby mohl odstartovat na Rallye Monte Carlo 2013 s Citroenem DS3 WRC.
Francouzské posádce Bryan Bouffier - Xavier Panseri se v posledních dvou letech na Rallye Monte Carlo vždy dařilo. V roce 2011 dokázal Bouffier dokonce celou soutěž opanovat za volantem Peugeotu 207 S2000 a v letošním roce, kdy se Monte vrátilo do kalendáře mistrovství světa, dokázal Bouffier s Panserim dojet do cíle jako třetí nejrychlejší posádka na voze S2000.
Do příštího ročníku Rallye Monte Carlo je Bouffier premiérově přihlášen s vozem nejvyšší specifikace WRC - Citroenem DS3 WRC. Bouffierovi ale chybí k uskutečnění toho startu zhruba 15% rozpočtu. "Díky podpoře mnoha společností, které nám umožnily tuto fantastickou příležitost startovat na Monte s vozem WRC můžu říci, že není šance, abych se závodu nezúčastnil," říká vítěz z roku 2011. "Stále nám ovšem chybí část rozpočtu, ale tvrdě pracuji na tom, aby jsme měli náš rozpočet kompletní."
Bryan Bouffier bude startovat s vozem francouzské stáje PH Sport a naplánované jsou dva dny testování. Posádka doufá, že jeden den testu se uskuteční na asfaltu a druhý den na sněhu, aby byli připraveni na obě varianty, které mohou při závodě nastat. "Je to fantastický prjekt," říká Bryan Bouffier. "Mým cílem je zajet několik dobrých časů. Pokud se pojede na suchém asfaltu, tak si myslím, že nebude šance držet krok s nejrychlejšími. Ale pokud se bude počasí měnit, tak nikdy nevíte, co se může stát," dodává Bouffier.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.