Vítězi Rallye Monte Carlo z roku 2011 chybí přibližně 15% ropočtu, aby mohl odstartovat na Rallye Monte Carlo 2013 s Citroenem DS3 WRC.
Francouzské posádce Bryan Bouffier - Xavier Panseri se v posledních dvou letech na Rallye Monte Carlo vždy dařilo. V roce 2011 dokázal Bouffier dokonce celou soutěž opanovat za volantem Peugeotu 207 S2000 a v letošním roce, kdy se Monte vrátilo do kalendáře mistrovství světa, dokázal Bouffier s Panserim dojet do cíle jako třetí nejrychlejší posádka na voze S2000.
Do příštího ročníku Rallye Monte Carlo je Bouffier premiérově přihlášen s vozem nejvyšší specifikace WRC - Citroenem DS3 WRC. Bouffierovi ale chybí k uskutečnění toho startu zhruba 15% rozpočtu. "Díky podpoře mnoha společností, které nám umožnily tuto fantastickou příležitost startovat na Monte s vozem WRC můžu říci, že není šance, abych se závodu nezúčastnil," říká vítěz z roku 2011. "Stále nám ovšem chybí část rozpočtu, ale tvrdě pracuji na tom, aby jsme měli náš rozpočet kompletní."
Bryan Bouffier bude startovat s vozem francouzské stáje PH Sport a naplánované jsou dva dny testování. Posádka doufá, že jeden den testu se uskuteční na asfaltu a druhý den na sněhu, aby byli připraveni na obě varianty, které mohou při závodě nastat. "Je to fantastický prjekt," říká Bryan Bouffier. "Mým cílem je zajet několik dobrých časů. Pokud se pojede na suchém asfaltu, tak si myslím, že nebude šance držet krok s nejrychlejšími. Ale pokud se bude počasí měnit, tak nikdy nevíte, co se může stát," dodává Bouffier.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?