V týchto dňoch zavládol pokoj a pohoda Vianočných sviatkov v rodinách na celom svete, automobiloví pretekári napriek tomuto pokoju neustále uvažujú, kde by mohli aj v tomto čase prehnať svoje súťažné vozidlá. A presne túto možnosť budú mať medzi sviatkami na maďarskom okruhu Hungaroring a jeho blízkom okolí.
Na podujatí pod názvom Sziveszter Rally 2012 nebudú okrem množstva maďarských súťažných posádok chýbať ani slovenský rallysti z tímu KL Racing Team. Dvojica posádok Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom a Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom a ich dvojicou vozidiel Mitsubishi Lancer EVO IX.
„V Maďarsku som ešte nikdy neštartoval. O Szilveszter Rally som už všeličo počul a tak som zvedavý ako to na tejto súťaži bude fungovať. Určite chceme spoločne s Marcelom využiť poslednú súťaž v roku 2012 na dobré pojazdenie, ale veríme, že tu bude panovať aj dobrá zábava,“ rozhovoril sa Vlasto Majerčák.
„Ja iba dúfam, že bude na Hungaroringu poriadna kopa snehu. Rozjazd na tomto povrchu sme si už užili v Prešove na Winter Cupe, tak by sme radi pokračovali aj ďalej. Dúfam, že to bude pekné spestrenie sviatkov,“ dodal Tomáš Kukučka.
„Veľmi ma prekvapil neskutočný počet prihlásených posádok. Predpokladám, že to organizátor zvládne v pohode. Radi by sme sa týmto posledným podujatím v roku 2012 odvďačili nielen našim posádkam KL Racing Teamu, ale dobrým výsledkom aj partnerom, ktorí nás počas celého roku podporovali. Viem však, že to nebude vôbec jednoduché, ukončil rozprávanie manažér KL Racing Teamu Marek Lokaj.
Szilveszter Rally 2012 štartuje v piatok 28.decembra 2012, pričom meno víťaznej posádky sa dozvieme v sobotu 29.decembra 2012, pričom organizátor pre všetky súťažiace posádky pripravil takmer šesťdesiat ostrých kilometrov. Ako sa bude na tejto súťaži dariť dvojici posádok KL Racing Teamu vás budeme informovať po skončení súťaže.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?