Těsně před Vánocemi se vydat tým Volkswagenu ještě jednou do Švédska. Během pětidenního testování dolaďuje tým nastavení pro švédskou zimní klasiku. Nováček týmu, Jari-Matti Latvala odhaduje své šance pro druhou soutěže MS 2013 realisticky.
V únoru stál Jari-Matti Latvala ve Švédsku na nejvyšším stupínku. To je úspěch, který by Fin v příštím roce rád zopakoval: "Ale musíme zůstat realisty. Nemůžeme se vystavovat zbytečnému tlaku. Pokud bych byl schopný bojovat o podium, tak by to bylo perfektní."
"Máme nový tým a nový vůz. Můžete během testů odjet tisíce kilometrů, být rychlí a posbírat spousty dat, ale když přijde na samotnou soutěž, tak je to vždy něco jiného. Tratě RZ se neustále mění a odhadnout během testování, kde opravdu jste, je velmi obtížné," popisuje pro wrc.com Latvala. Testu se účastní také Marcus Grönholm.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?