Těsně před Vánocemi se vydat tým Volkswagenu ještě jednou do Švédska. Během pětidenního testování dolaďuje tým nastavení pro švédskou zimní klasiku. Nováček týmu, Jari-Matti Latvala odhaduje své šance pro druhou soutěže MS 2013 realisticky.
V únoru stál Jari-Matti Latvala ve Švédsku na nejvyšším stupínku. To je úspěch, který by Fin v příštím roce rád zopakoval: "Ale musíme zůstat realisty. Nemůžeme se vystavovat zbytečnému tlaku. Pokud bych byl schopný bojovat o podium, tak by to bylo perfektní."
"Máme nový tým a nový vůz. Můžete během testů odjet tisíce kilometrů, být rychlí a posbírat spousty dat, ale když přijde na samotnou soutěž, tak je to vždy něco jiného. Tratě RZ se neustále mění a odhadnout během testování, kde opravdu jste, je velmi obtížné," popisuje pro wrc.com Latvala. Testu se účastní také Marcus Grönholm.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?