Navrátilec Citroënu, Dani Sordo, je blízko tomu, aby se v příští sezoně objevil ve všech soutěžích WRC. Původně měl jet Španěl 11 soutěží (chybět měl ve Švédsku a Francii), teď by mohl jet všech 13 soutěží.
Samotný šéf Citroënu, Yves Matton, ale prohlásil, že věří v to, že se mu podaří pro Španěla zajistit rozpočet na všech 13 soutěží. "Důležité je, aby startoval hodně zkraje šampionátu, tam se totiž může stát vše," říká Matton.
Dani Sordo pojede za Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team společně s Mikkou Hirvonenem na 9 soutěžích, ve zbývajících bude druhým jezdcem týmu Sébastien Loeb. Na soutěžích s účastí Loeba bude Sordo hájit barvy sesterského Abu Dhabi Citroën Total World Rally Teamu, jehož jezdcem bude Khalid Al-Qassimi.
"Nezáleží na jménu týmu, auto bude stejné. Momentálně to vypadá dobře i se starty ve Švédsku a Francii. Samozřejmě bych moc rád jel. Opravdu moc rád bych jel na všech podnicích," říká Španěl, který usedne do DS3 WRC.
Zajímavostí je, že Sordo v plné třetině svých startu v MS dosáhl na podiové umístění! Nikdy se mu však zatím nepodařilo postavit se na stupínek nejvyšší - to je jeho hlavní cíl pro letošní sezonu. Za Citroën naposledy jezdil v roce 2010, kdy startoval střídavě za Citroën WRT a Juniorský tým.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.