Dnes došlo k oficiálnímu potvrzení toho, s čím přišel německý rally-magazin.de již včera. Evgeny Novikov a Thierry Neuville se s M-Sportem příští rok zúčastní všech 13 soutěží MS.
Oba dva mladíci mají za sebou poměrně úspěšnou sezonu ve WRC. 22letý Novikov v letošním šampionátu skončil šestý a stal se nejmladším jezdcem v historii MS, který získal podiové umístění (po vyloučení Hirvonena v Portugalsku). To 24letý Neuville získal ve svých dosavadních 20 startech v MS celekem 11 nejrychlejších časů. Jeho nejlepším výsledkem je čtvrté místo z letošní Francie.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, k tomu říká: "Jak Thierry [Neuville] tak i Evgeny [Novikov] byli silnými kandidáty již od začátku vyjednávání. Oba jsou mladí, ale oba v letošní sezoně ukázali svoji vyspělost. Mohli jsme u nich vidět jasnou rychlost s kombinací odhodlání dokončit každou soutěž a získat tak maximum znalostí z jednotlivých zkoušek, jak jen to bylo možné. Oba pravidelně bojovali s továrními jezdci a jejich výsledky z roku 2012 byly absolutně zasloužené.
Jsem přesvědčen, že oba toho ještě mohou ukázat více a v roce 2013 od nich uvidíme ještě více působivé výsledky. Pro příští rok máme mladý tým, to ale neznamená, že bychom nemohli získat několik silných výsledků. Všichni, Mads [Ostberg], Evgeny [Novikov] i Thierry [Neuville] ukázali v roce 2012 jejich kvality a s vedením od Nassera [Al-Attiyaha] mohou být fantastickými ambasadory Qataru, M-Sportu a WRC."
Samozřejmě i Evgeny Novikov je z angažmá nadšený: "Jsem velmi rád, že v příštím roce budu moci reprezentovat Qatar a M-Sport. Rád bych moc poděkoval všem, kteří mě podporovali a věřili mi - mému mentorovi, Mikhailu Lepekhovi, Malcolmu Wilsonovi, mé rodině a mým fanouškům. V roce 2013 budeme bojovat na nejvyšším levelu a uděláme to nejlepší proto, abychom potěšili ty, kteří nás všechny ty roky podporovali."
Thierry Neuville tak spolu se svým kamarádem, Nasserem Al-Attiyahem, přechází od Citroënu k M-Sportu: "Je pro mě velká čest reprezentovat Qatar a M-Sport na všech 13 soutěžích příští sezony MS v rally. Díky skvělému 'učňovskému' roku ve WRC jsem přesvědčen, že budu schopen získat několik skvělých výsledků s M-Sportem a mými novými týmovými kolegy. Obzvláště rád bych chtěl poděkovat Malcomu [Wilsonovi] za jeho důvěru ve mě a také mému kamarádovi, Nasserovi [Al-Attiahovi] za skvělou podporu. Teď se zaměruji na přípravu na Rally Monte Carlo a už se těším na start tohoto nového dobrodružství."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.