Oficiálně: V M-Sportu příští rok pojedou Neuville i Novikov

Ford
Ford, foto: www.m-sport.co.uk
iM2 15. prosince 2012 19:10
Sdílej:

Dnes došlo k oficiálnímu potvrzení toho, s čím přišel německý rally-magazin.de již včera. Evgeny Novikov a Thierry Neuville se s M-Sportem příští rok zúčastní všech 13 soutěží MS.

Oba dva mladíci mají za sebou poměrně úspěšnou sezonu ve WRC. 22letý Novikov v letošním šampionátu skončil šestý a stal se nejmladším jezdcem v historii MS, který získal podiové umístění (po vyloučení Hirvonena v Portugalsku). To 24letý Neuville získal ve svých dosavadních 20 startech v MS celekem 11 nejrychlejších časů. Jeho nejlepším výsledkem je čtvrté místo z letošní Francie. 

Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, k tomu říká: "Jak Thierry [Neuville] tak i Evgeny [Novikov] byli silnými kandidáty již od začátku vyjednávání. Oba jsou mladí, ale oba v letošní sezoně ukázali svoji vyspělost. Mohli jsme u nich vidět jasnou rychlost s kombinací odhodlání dokončit každou soutěž a získat tak maximum znalostí z jednotlivých zkoušek, jak jen to bylo možné. Oba pravidelně bojovali s továrními jezdci a jejich výsledky z roku 2012 byly absolutně zasloužené.

Jsem přesvědčen, že oba toho ještě mohou ukázat více a v roce 2013 od nich uvidíme ještě více působivé výsledky. Pro příští rok máme mladý tým, to ale neznamená, že bychom nemohli získat několik silných výsledků. Všichni, Mads [Ostberg], Evgeny [Novikov] i Thierry [Neuville] ukázali v roce 2012 jejich kvality a s vedením od Nassera [Al-Attiyaha] mohou být fantastickými ambasadory Qataru, M-Sportu a WRC."

Samozřejmě i Evgeny Novikov je z angažmá nadšený: "Jsem velmi rád, že v příštím roce budu moci reprezentovat Qatar a M-Sport. Rád bych moc poděkoval všem, kteří mě podporovali a věřili mi - mému mentorovi, Mikhailu Lepekhovi, Malcolmu Wilsonovi, mé rodině a mým fanouškům. V roce 2013 budeme bojovat na nejvyšším levelu a uděláme to nejlepší proto, abychom potěšili ty, kteří nás všechny ty roky podporovali."

Thierry Neuville tak spolu se svým kamarádem, Nasserem Al-Attiyahem, přechází od Citroënu k M-Sportu: "Je pro mě velká čest reprezentovat Qatar a M-Sport na všech 13 soutěžích příští sezony MS v rally. Díky skvělému 'učňovskému' roku ve WRC jsem přesvědčen, že budu schopen získat několik skvělých výsledků s M-Sportem a mými novými týmovými kolegy. Obzvláště rád bych chtěl poděkovat Malcomu [Wilsonovi] za jeho důvěru ve mě a také mému kamarádovi, Nasserovi [Al-Attiahovi] za skvělou podporu. Teď se zaměruji na přípravu na Rally Monte Carlo a už se těším na start tohoto nového dobrodružství."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.