Dnes došlo k oficiálnímu potvrzení toho, s čím přišel německý rally-magazin.de již včera. Evgeny Novikov a Thierry Neuville se s M-Sportem příští rok zúčastní všech 13 soutěží MS.
Oba dva mladíci mají za sebou poměrně úspěšnou sezonu ve WRC. 22letý Novikov v letošním šampionátu skončil šestý a stal se nejmladším jezdcem v historii MS, který získal podiové umístění (po vyloučení Hirvonena v Portugalsku). To 24letý Neuville získal ve svých dosavadních 20 startech v MS celekem 11 nejrychlejších časů. Jeho nejlepším výsledkem je čtvrté místo z letošní Francie.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, k tomu říká: "Jak Thierry [Neuville] tak i Evgeny [Novikov] byli silnými kandidáty již od začátku vyjednávání. Oba jsou mladí, ale oba v letošní sezoně ukázali svoji vyspělost. Mohli jsme u nich vidět jasnou rychlost s kombinací odhodlání dokončit každou soutěž a získat tak maximum znalostí z jednotlivých zkoušek, jak jen to bylo možné. Oba pravidelně bojovali s továrními jezdci a jejich výsledky z roku 2012 byly absolutně zasloužené.
Jsem přesvědčen, že oba toho ještě mohou ukázat více a v roce 2013 od nich uvidíme ještě více působivé výsledky. Pro příští rok máme mladý tým, to ale neznamená, že bychom nemohli získat několik silných výsledků. Všichni, Mads [Ostberg], Evgeny [Novikov] i Thierry [Neuville] ukázali v roce 2012 jejich kvality a s vedením od Nassera [Al-Attiyaha] mohou být fantastickými ambasadory Qataru, M-Sportu a WRC."
Samozřejmě i Evgeny Novikov je z angažmá nadšený: "Jsem velmi rád, že v příštím roce budu moci reprezentovat Qatar a M-Sport. Rád bych moc poděkoval všem, kteří mě podporovali a věřili mi - mému mentorovi, Mikhailu Lepekhovi, Malcolmu Wilsonovi, mé rodině a mým fanouškům. V roce 2013 budeme bojovat na nejvyšším levelu a uděláme to nejlepší proto, abychom potěšili ty, kteří nás všechny ty roky podporovali."
Thierry Neuville tak spolu se svým kamarádem, Nasserem Al-Attiyahem, přechází od Citroënu k M-Sportu: "Je pro mě velká čest reprezentovat Qatar a M-Sport na všech 13 soutěžích příští sezony MS v rally. Díky skvělému 'učňovskému' roku ve WRC jsem přesvědčen, že budu schopen získat několik skvělých výsledků s M-Sportem a mými novými týmovými kolegy. Obzvláště rád bych chtěl poděkovat Malcomu [Wilsonovi] za jeho důvěru ve mě a také mému kamarádovi, Nasserovi [Al-Attiahovi] za skvělou podporu. Teď se zaměruji na přípravu na Rally Monte Carlo a už se těším na start tohoto nového dobrodružství."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.