Čtyřnásobný mistr světa v rally, Juha Kankkunen, varuje před přehnanými očekáváními od premiéry Pola R WRC. Podle něj se potenciál vozu projeví naplno až v Portugalsku. Většina expertů předpokládá, že VW svoje triumfy vytasí až v roce 2014.
Volkswagen se na vstup do MS připravuje pomocí velmi vyčerpavajícího testovacího programu. Je uplně jedno, jestli tým testuje na asfaltových tratích ve Francii, šotolinových cestách v Mexiku nebo bude jezdit na sněhu ve Švédsku, díky dalším a dalším kilometrům sbírá spoustu cenných dat. I přesto však Juha Kankkunen, který byl přítomný mimo jiné jako host na prezentaci Pola R WRC v Monaku, varuje před přehnanými očekáváními.
"Nikdo až do Portugalska nebudeme vědět, jak rychlé Polo R WRC opravdu je. Monte Carlo je vždy taková loterie, musíte trefit pneumatiky. Švédsko je velmi speciální soutěž. Mexiko sice osobně moc neznám, ale tamní zkoušky jsou ve vysoké nadmořské výšce. Portugalsko je tudíž první normální šotolinovou rally, navíc Volkswagen pojede se třemi vozy. Myslím, že právě zde uvidíme opravdovou rychlost Pola R WRC v porovnání s konkurencí," říká Fin.
Přesto však Juho nevylučuje, že jeden z jezdců Volkswagenu bude už po první soutěži stát na nejvyšším stupínku na podiu: "Na Monte se může stát opravdu všechno. Když se rally pro Vás dobře vyvíjí, tak se najednou můžete ocitnout na čele s náskokem 7 minut. To ale patří k věci. Právě to dělá Monte zábavným. Alespoň mě se vždy líbilo. Ale když je někdo rychlý na Monte, tak to ještě neznamená, že bude rychlý v celé sezoně."
Někteří experti dokonce tvrdí, že Volkswagen ve svém prvním roce v MS s vozem WRC nevytasí všechny trumfy. Po dvou letech uvidíme kompletně nový vůz postavený podle nových regulí pro WRC, je tedy možné, že Volkswagen bude určité detaily před konkurencí tajit.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.