Čtyřnásobný mistr světa v rally, Juha Kankkunen, varuje před přehnanými očekáváními od premiéry Pola R WRC. Podle něj se potenciál vozu projeví naplno až v Portugalsku. Většina expertů předpokládá, že VW svoje triumfy vytasí až v roce 2014.
Volkswagen se na vstup do MS připravuje pomocí velmi vyčerpavajícího testovacího programu. Je uplně jedno, jestli tým testuje na asfaltových tratích ve Francii, šotolinových cestách v Mexiku nebo bude jezdit na sněhu ve Švédsku, díky dalším a dalším kilometrům sbírá spoustu cenných dat. I přesto však Juha Kankkunen, který byl přítomný mimo jiné jako host na prezentaci Pola R WRC v Monaku, varuje před přehnanými očekáváními.
"Nikdo až do Portugalska nebudeme vědět, jak rychlé Polo R WRC opravdu je. Monte Carlo je vždy taková loterie, musíte trefit pneumatiky. Švédsko je velmi speciální soutěž. Mexiko sice osobně moc neznám, ale tamní zkoušky jsou ve vysoké nadmořské výšce. Portugalsko je tudíž první normální šotolinovou rally, navíc Volkswagen pojede se třemi vozy. Myslím, že právě zde uvidíme opravdovou rychlost Pola R WRC v porovnání s konkurencí," říká Fin.
Přesto však Juho nevylučuje, že jeden z jezdců Volkswagenu bude už po první soutěži stát na nejvyšším stupínku na podiu: "Na Monte se může stát opravdu všechno. Když se rally pro Vás dobře vyvíjí, tak se najednou můžete ocitnout na čele s náskokem 7 minut. To ale patří k věci. Právě to dělá Monte zábavným. Alespoň mě se vždy líbilo. Ale když je někdo rychlý na Monte, tak to ještě neznamená, že bude rychlý v celé sezoně."
Někteří experti dokonce tvrdí, že Volkswagen ve svém prvním roce v MS s vozem WRC nevytasí všechny trumfy. Po dvou letech uvidíme kompletně nový vůz postavený podle nových regulí pro WRC, je tedy možné, že Volkswagen bude určité detaily před konkurencí tajit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?