Čtyřnásobný mistr světa v rally, Juha Kankkunen, varuje před přehnanými očekáváními od premiéry Pola R WRC. Podle něj se potenciál vozu projeví naplno až v Portugalsku. Většina expertů předpokládá, že VW svoje triumfy vytasí až v roce 2014.
Volkswagen se na vstup do MS připravuje pomocí velmi vyčerpavajícího testovacího programu. Je uplně jedno, jestli tým testuje na asfaltových tratích ve Francii, šotolinových cestách v Mexiku nebo bude jezdit na sněhu ve Švédsku, díky dalším a dalším kilometrům sbírá spoustu cenných dat. I přesto však Juha Kankkunen, který byl přítomný mimo jiné jako host na prezentaci Pola R WRC v Monaku, varuje před přehnanými očekáváními.
"Nikdo až do Portugalska nebudeme vědět, jak rychlé Polo R WRC opravdu je. Monte Carlo je vždy taková loterie, musíte trefit pneumatiky. Švédsko je velmi speciální soutěž. Mexiko sice osobně moc neznám, ale tamní zkoušky jsou ve vysoké nadmořské výšce. Portugalsko je tudíž první normální šotolinovou rally, navíc Volkswagen pojede se třemi vozy. Myslím, že právě zde uvidíme opravdovou rychlost Pola R WRC v porovnání s konkurencí," říká Fin.
Přesto však Juho nevylučuje, že jeden z jezdců Volkswagenu bude už po první soutěži stát na nejvyšším stupínku na podiu: "Na Monte se může stát opravdu všechno. Když se rally pro Vás dobře vyvíjí, tak se najednou můžete ocitnout na čele s náskokem 7 minut. To ale patří k věci. Právě to dělá Monte zábavným. Alespoň mě se vždy líbilo. Ale když je někdo rychlý na Monte, tak to ještě neznamená, že bude rychlý v celé sezoně."
Někteří experti dokonce tvrdí, že Volkswagen ve svém prvním roce v MS s vozem WRC nevytasí všechny trumfy. Po dvou letech uvidíme kompletně nový vůz postavený podle nových regulí pro WRC, je tedy možné, že Volkswagen bude určité detaily před konkurencí tajit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.