Volkswagen vstupuje do finální fáze příprav na sezonu 2013. Pouhý den po oficiální prezentaci vozu Polo R WRC před kasínem v Monaku pokračuje testování v horách nad malým knížectvím. Nakonec se celý tým vydá do Švédska, kde do vozu usedne i Marcus Grönholm.
Celý "lesk" prezentace je pro tým VW pryč, již opět pracují na vývoji Pola R WRC. S vozem vyjeli hned v neděli. Teploty jsou již zcela zimní, pohybují se pod bodem mrazu a na testovacích tratích leží sníh. To je důležitá zkušenost pro tým, na který čekají ještě testy před Švédskem.
Tam už na tým bude čekat Marcus Grönholm. Ten se do vozu posadí na přání šéf technika VW, Françoise-Xaviera Demaisona. Francouz ve službách německé značky přikládá velkou váhu slovům bývalého dvojnásobného mistra světa, se kterým se zná z dob působení u Peugeotu. Fin jezdil rallycross v USA, ale měl těžkou nehodu, která ho vyřadila pro celý zbytek sezony.
Grönholm a Demaison se znají od Peugeotu
Také konkurence - Citroën - si všimla nadměrného úsilí v testování nového Pola R WRC a rozhodla se jednat. Francouhzi se rozhodli zintenzivnit svůj původní testovací program a navíc do něj zapojit Sébastiena Loeba. Již za 4 týdny budeme vědět víc, jak si nováček VW v porovnání s ostatními značkami vede.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.