VIDEO; Andreas Mikkelsen byl dnes v Monaku potvrzen jako třetí pilot týmu pro rok 2013, doplní tak dva již dříve známé piloty, Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvalu. Nor se své funkce ujme od Portugalska.
Vedle již dříve oznámených pilotů se do továrního týmu Volkswagen Motorsport dostal i Andreas Mikkelsen. Poprvé by se za volntem Pola R WRC měl objevit na Rally Portugal, čtvrtém závodu letošní sezony. K zisku tohoto místa mu určitě dopomohla minulá sezona, kdy získal titul v IRC a startoval s Ogierem ve Fabiích v SWRC, kde celkem získal 13 bodů, když bodoval v Německu a na Sardinii.
"Je skvělé vrátit se do WRC s vozem kategorie World Rally Car. Myslím, že jsem ho neřídil od roku 2008. Jsem velmi šťastný, že jsem v tomto týmu a budu jezdit s tímto autem. Ohledně budoucnosti jsem opravdu velmi pozitivní," řekl Andreas Mikkelsen.
Tým Volkswagen by chtěl v premiérové sezoně získávat hlavně podiová umístění. Sezonu 2013 chce tým pojmout jako učednickou, než v roce 2014 zaútočí na titul. První ostrý start Pola R WRC v MS se odehraje již za 5 týdnů. Wolfsburgská značka si ve svých prohlášeních vždy dávala skromné cíle, to potvrdila i dnes na prezentaci.
"Po dvou letech příprav je tým připraven vstoupit do MS. Homologace vozu proběhne příští týden. Auta, se kterými odstartujeme do Rally Monte Carlo, momentálně stavíme, jejich roll-out proběhne v období Vánoc. WRC je pro nás všechny něčím novým. V příštím roce se chceme hlavně učit a bojovat o podia. Na vítězství bychom chtěli dosáhnout v roce 2014," říká Jost Capito, šéf týmu VW.
Sponzorem týmu se stává rakouský výrobce energetických nápojů, společnost Red Bull. Zatímco Sébastien Ogier se k týmu připojil již vloni napodzim a letos jezdil v MS s Fabii S2000, novou akvizicí německého týmu je Fin Jari-Matti Latvala. Ten ke spolupráci s VW říká: "Z toho, co jsem viděl, tak je zřejmé, že jsou všichni v týmu velmi motivaní. Na vyvoji vozu se podílela spousta inženýrů. Tým je velmi tvořivý. Při zasedáních s jezdci všichni inženýři a mechanici bedlivě naslouchají tomu, co jim my jezdci říkáme. Ohledně budoucnosti jsem velmi pozitivní."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?