VIDEO; Andreas Mikkelsen byl dnes v Monaku potvrzen jako třetí pilot týmu pro rok 2013, doplní tak dva již dříve známé piloty, Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvalu. Nor se své funkce ujme od Portugalska.
Vedle již dříve oznámených pilotů se do továrního týmu Volkswagen Motorsport dostal i Andreas Mikkelsen. Poprvé by se za volntem Pola R WRC měl objevit na Rally Portugal, čtvrtém závodu letošní sezony. K zisku tohoto místa mu určitě dopomohla minulá sezona, kdy získal titul v IRC a startoval s Ogierem ve Fabiích v SWRC, kde celkem získal 13 bodů, když bodoval v Německu a na Sardinii.
"Je skvělé vrátit se do WRC s vozem kategorie World Rally Car. Myslím, že jsem ho neřídil od roku 2008. Jsem velmi šťastný, že jsem v tomto týmu a budu jezdit s tímto autem. Ohledně budoucnosti jsem opravdu velmi pozitivní," řekl Andreas Mikkelsen.
Tým Volkswagen by chtěl v premiérové sezoně získávat hlavně podiová umístění. Sezonu 2013 chce tým pojmout jako učednickou, než v roce 2014 zaútočí na titul. První ostrý start Pola R WRC v MS se odehraje již za 5 týdnů. Wolfsburgská značka si ve svých prohlášeních vždy dávala skromné cíle, to potvrdila i dnes na prezentaci.
"Po dvou letech příprav je tým připraven vstoupit do MS. Homologace vozu proběhne příští týden. Auta, se kterými odstartujeme do Rally Monte Carlo, momentálně stavíme, jejich roll-out proběhne v období Vánoc. WRC je pro nás všechny něčím novým. V příštím roce se chceme hlavně učit a bojovat o podia. Na vítězství bychom chtěli dosáhnout v roce 2014," říká Jost Capito, šéf týmu VW.
Sponzorem týmu se stává rakouský výrobce energetických nápojů, společnost Red Bull. Zatímco Sébastien Ogier se k týmu připojil již vloni napodzim a letos jezdil v MS s Fabii S2000, novou akvizicí německého týmu je Fin Jari-Matti Latvala. Ten ke spolupráci s VW říká: "Z toho, co jsem viděl, tak je zřejmé, že jsou všichni v týmu velmi motivaní. Na vyvoji vozu se podílela spousta inženýrů. Tým je velmi tvořivý. Při zasedáních s jezdci všichni inženýři a mechanici bedlivě naslouchají tomu, co jim my jezdci říkáme. Ohledně budoucnosti jsem velmi pozitivní."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.