VIDEO; Andreas Mikkelsen byl dnes v Monaku potvrzen jako třetí pilot týmu pro rok 2013, doplní tak dva již dříve známé piloty, Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvalu. Nor se své funkce ujme od Portugalska.
Vedle již dříve oznámených pilotů se do továrního týmu Volkswagen Motorsport dostal i Andreas Mikkelsen. Poprvé by se za volntem Pola R WRC měl objevit na Rally Portugal, čtvrtém závodu letošní sezony. K zisku tohoto místa mu určitě dopomohla minulá sezona, kdy získal titul v IRC a startoval s Ogierem ve Fabiích v SWRC, kde celkem získal 13 bodů, když bodoval v Německu a na Sardinii.
"Je skvělé vrátit se do WRC s vozem kategorie World Rally Car. Myslím, že jsem ho neřídil od roku 2008. Jsem velmi šťastný, že jsem v tomto týmu a budu jezdit s tímto autem. Ohledně budoucnosti jsem opravdu velmi pozitivní," řekl Andreas Mikkelsen.
Tým Volkswagen by chtěl v premiérové sezoně získávat hlavně podiová umístění. Sezonu 2013 chce tým pojmout jako učednickou, než v roce 2014 zaútočí na titul. První ostrý start Pola R WRC v MS se odehraje již za 5 týdnů. Wolfsburgská značka si ve svých prohlášeních vždy dávala skromné cíle, to potvrdila i dnes na prezentaci.
"Po dvou letech příprav je tým připraven vstoupit do MS. Homologace vozu proběhne příští týden. Auta, se kterými odstartujeme do Rally Monte Carlo, momentálně stavíme, jejich roll-out proběhne v období Vánoc. WRC je pro nás všechny něčím novým. V příštím roce se chceme hlavně učit a bojovat o podia. Na vítězství bychom chtěli dosáhnout v roce 2014," říká Jost Capito, šéf týmu VW.
Sponzorem týmu se stává rakouský výrobce energetických nápojů, společnost Red Bull. Zatímco Sébastien Ogier se k týmu připojil již vloni napodzim a letos jezdil v MS s Fabii S2000, novou akvizicí německého týmu je Fin Jari-Matti Latvala. Ten ke spolupráci s VW říká: "Z toho, co jsem viděl, tak je zřejmé, že jsou všichni v týmu velmi motivaní. Na vyvoji vozu se podílela spousta inženýrů. Tým je velmi tvořivý. Při zasedáních s jezdci všichni inženýři a mechanici bedlivě naslouchají tomu, co jim my jezdci říkáme. Ohledně budoucnosti jsem velmi pozitivní."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?