Prezentace Volkswagenu v Monte Carlu: Mikkelsen potvrzen třetím jezdcem, Red Bull sponzorem týmu

Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 8. prosince 2012 20:09
Sdílej:

VIDEO; Andreas Mikkelsen byl dnes v Monaku potvrzen jako třetí pilot týmu pro rok 2013, doplní tak dva již dříve známé piloty, Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvalu. Nor se své funkce ujme od Portugalska.

Vedle již dříve oznámených pilotů se do továrního týmu Volkswagen Motorsport dostal i Andreas Mikkelsen. Poprvé by se za volntem Pola R WRC měl objevit na Rally Portugal, čtvrtém závodu letošní sezony. K zisku tohoto místa mu určitě dopomohla minulá sezona, kdy získal titul v IRC a startoval s Ogierem ve Fabiích v SWRC, kde celkem získal 13 bodů, když bodoval v Německu a na Sardinii. 

"Je skvělé vrátit se do WRC s vozem kategorie World Rally Car. Myslím, že jsem ho neřídil od roku 2008. Jsem velmi šťastný, že jsem v tomto týmu a budu jezdit s tímto autem. Ohledně budoucnosti jsem opravdu velmi pozitivní," řekl Andreas Mikkelsen. 

Tým Volkswagen by chtěl v premiérové sezoně získávat hlavně podiová umístění. Sezonu 2013 chce tým pojmout jako učednickou, než v roce 2014 zaútočí na titul. První ostrý start Pola R WRC v MS se odehraje již za 5 týdnů. Wolfsburgská značka si ve svých prohlášeních vždy dávala skromné cíle, to potvrdila i dnes na prezentaci.

"Po dvou letech příprav je tým připraven vstoupit do MS. Homologace vozu proběhne příští týden. Auta, se kterými odstartujeme do Rally Monte Carlo, momentálně stavíme, jejich roll-out proběhne v období Vánoc. WRC je pro nás všechny něčím novým. V příštím roce se chceme hlavně učit a bojovat o podia. Na vítězství bychom chtěli dosáhnout v roce 2014," říká Jost Capito, šéf týmu VW.

Sponzorem týmu se stává rakouský výrobce energetických nápojů, společnost Red Bull. Zatímco Sébastien Ogier se k týmu připojil již vloni napodzim a letos jezdil v MS s Fabii S2000, novou akvizicí německého týmu je Fin Jari-Matti Latvala. Ten ke spolupráci s VW říká: "Z toho, co jsem viděl, tak je zřejmé, že jsou všichni v týmu velmi motivaní. Na vyvoji vozu se podílela spousta inženýrů. Tým je velmi tvořivý. Při zasedáních s jezdci všichni inženýři a mechanici bedlivě naslouchají tomu, co jim my jezdci říkáme. Ohledně budoucnosti jsem velmi pozitivní."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.