VIDEO; Andreas Mikkelsen byl dnes v Monaku potvrzen jako třetí pilot týmu pro rok 2013, doplní tak dva již dříve známé piloty, Sébastiena Ogiera a Jariho-Mattiho Latvalu. Nor se své funkce ujme od Portugalska.
Vedle již dříve oznámených pilotů se do továrního týmu Volkswagen Motorsport dostal i Andreas Mikkelsen. Poprvé by se za volntem Pola R WRC měl objevit na Rally Portugal, čtvrtém závodu letošní sezony. K zisku tohoto místa mu určitě dopomohla minulá sezona, kdy získal titul v IRC a startoval s Ogierem ve Fabiích v SWRC, kde celkem získal 13 bodů, když bodoval v Německu a na Sardinii.
"Je skvělé vrátit se do WRC s vozem kategorie World Rally Car. Myslím, že jsem ho neřídil od roku 2008. Jsem velmi šťastný, že jsem v tomto týmu a budu jezdit s tímto autem. Ohledně budoucnosti jsem opravdu velmi pozitivní," řekl Andreas Mikkelsen.
Tým Volkswagen by chtěl v premiérové sezoně získávat hlavně podiová umístění. Sezonu 2013 chce tým pojmout jako učednickou, než v roce 2014 zaútočí na titul. První ostrý start Pola R WRC v MS se odehraje již za 5 týdnů. Wolfsburgská značka si ve svých prohlášeních vždy dávala skromné cíle, to potvrdila i dnes na prezentaci.
"Po dvou letech příprav je tým připraven vstoupit do MS. Homologace vozu proběhne příští týden. Auta, se kterými odstartujeme do Rally Monte Carlo, momentálně stavíme, jejich roll-out proběhne v období Vánoc. WRC je pro nás všechny něčím novým. V příštím roce se chceme hlavně učit a bojovat o podia. Na vítězství bychom chtěli dosáhnout v roce 2014," říká Jost Capito, šéf týmu VW.
Sponzorem týmu se stává rakouský výrobce energetických nápojů, společnost Red Bull. Zatímco Sébastien Ogier se k týmu připojil již vloni napodzim a letos jezdil v MS s Fabii S2000, novou akvizicí německého týmu je Fin Jari-Matti Latvala. Ten ke spolupráci s VW říká: "Z toho, co jsem viděl, tak je zřejmé, že jsou všichni v týmu velmi motivaní. Na vyvoji vozu se podílela spousta inženýrů. Tým je velmi tvořivý. Při zasedáních s jezdci všichni inženýři a mechanici bedlivě naslouchají tomu, co jim my jezdci říkáme. Ohledně budoucnosti jsem velmi pozitivní."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.