VIDEO a FOTO; Tento týden bylo oznámeno, že Petter Solberg, minimálně pro sezonu 2013, ve WRC končí. Oficiální server šampionátu, wrc.com, pro nás připravilo vrcholy a pády jeho kariéry v MS v rally.
Vrcholy
Vítězství v MS v rally 2003: Tommi Mäkkinen seděl a čekal v cíly zkoušky Margam Park a počítal minuty. Když druhé Subaru týmu projelo cílovou čarou, tak se stal Petter Solberg mistrem světa. Petter tehdy ve Velké Británii vyhrál podruhé v řadě, tou dobou ho ale asi více zajímalo, že získal svůj první a zatím jediný titul mistra světa. Mäkkinen tehdy vyskočil z auta a Solberg skočil na něj. Fin byl totiž jeho kolega, kamarád a také mentor.
Zisk prvního vítězství v MS ve Velké Británii 2002: Petter měl tou dobou na kontě již pět podiových míst, a tak již chtěl vyhrát. Vítězství však přišlo až ke konci sezony. Do Walesu přijel poté, co dojel třetí ve Finsku, na San Remu a v Austrálii. Na konci závodu situovaného ve welšských lesích o první místo bojoval Nor a jezdec Fordu, Markko Märtin - oba byli tehdy považováni za nastupující generaci ve WRC. Nakonec zazářil Solberg.
Od nehody v shakedownu až k vítězství na Korzice 2003: Když Petter během shakedownu na Tour de Corse 2003 vyjel z trati, tak se zdálo, že má po soutěži. Japonské auto postavené britským Prodrivem přerazilo telegrafní stožár a start se zdál být velmi, velmi vzdálen, protože se startovalo již následující den. Petter nakonec odstartoval, velmi pomalu. Pak ale začal zrychlovat a zrychlovat, déšť zvládal lépe a lépe a nakonec se ocitl na špici a soutěž vyhrál. Sen se stal realitou.
Porážka Loeba v Británii 2004: Ne mnoho lidí dokázalo porazit Loeba v přímém souboji. Byla to opět zkouška Margam Park, která rozhodla o jeho vítězství nad Loebem, které bylo jedním z nejvíce dech beroucích v celé historii WRC. Vítězství nakonec těsně získal Solberg, Loeb si připsal první titul, po kterém následovalo dalších osm v řadě.
Od videa až k realitě, září 1998: Petter Solberg poslal Malcolmu Wilsonovi video mapující jeho předchozí rallyové úspěchy. Přes fyzické testy a zkušební jízdy se tak dostal k M-Sportu. Byl mu nabídnut testovací kontrakt, který skončil několika odjetými soutěžemi pro Ford World Rally Team brzy poté. Tím začala cesta Solberga ve WRC.
Pády
Těžká nehoda v Německu 2004: Solberg nikdy nebyl tím, kdo by měl nějaké velké havárky, Německo 2004 se ale stalo výjimkou. Nebylo to daleko od startu zkoušky Panzerplatte, když jeho Impreza vyjela z dráhy a trefila hinkelstein. Auto šlo několikrát přes střechu až nakonec přistálo na střeše na další z protitankových zátaras. Auto bylo totálně zničeno. Solberg a Phil Mills naštěstí zůstali nezraněni.
Vyjetí z trati ve Francii 2012: V levotočivé zatáčce byl Solberg moc široký a vylétl do vinice. Vzhledem k tomu, že znal cestu, tak věděl, že se na ní vrátí, a tak pokračoval v jízdě přímým směrem. Aniž by si toho ale všiml, tak cestu přejel a narazil do sloupu elektrického vedení. Tím odpojil přilehlou vesničku od elektrické energie.
Stáhnutí Subaru v roce 2008 z rally: Více jak tři roky od svého posledního vítězství ve WRC se Subaru stáhlo z nejvyššího patra rallysportu po sezoně 2008. Někteří tušili, že k tomuto rohodnutí dojde, Solberg však ne. Šokovalo ho to a nechalo ho to bez sedačky pro rok 2009. Naštěstí se dokázal vrátit se svým vlastním týmem. Na první zkoušce pro svůj vlastní tým získal nejrychlejší čas. (video zde)
Slzy ve Finsku 2007: Subaru se tehdy moc nedařilo. Solberg se snažil bojovat s pomalým vozem a kde jinde by se mu mělo zadařit, když ne ve Finsku, kde již z dřívějška držel nejrychlejší čas na zkoušce Ouninpohja. Teď si s autem ale nerozuměl a nebyl z něj schopen dostat rychlost. Po odstoupení po technické závadě tehdy Petter v servisu vypadal hodně, hodně smutně.
Žádné místo v roce 2013: Solberg se nikdy netajil tím, že rally a WRC jsou jeho životem. Dokonce to měl napsáno na zadní části jeho Xsary WRC. Teď si, alespoň pro příští rok, musí hledat jinou práci. Přitom má rychlost na vítězství v dalších soutěžích, možná i šampionátu, prostě jen nemá sedačku pro rok 2013.
Video mapující všech 13 vítězství Nora:
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.