VIDEO a FOTO; Tento týden bylo oznámeno, že Petter Solberg, minimálně pro sezonu 2013, ve WRC končí. Oficiální server šampionátu, wrc.com, pro nás připravilo vrcholy a pády jeho kariéry v MS v rally.
Vrcholy
Vítězství v MS v rally 2003: Tommi Mäkkinen seděl a čekal v cíly zkoušky Margam Park a počítal minuty. Když druhé Subaru týmu projelo cílovou čarou, tak se stal Petter Solberg mistrem světa. Petter tehdy ve Velké Británii vyhrál podruhé v řadě, tou dobou ho ale asi více zajímalo, že získal svůj první a zatím jediný titul mistra světa. Mäkkinen tehdy vyskočil z auta a Solberg skočil na něj. Fin byl totiž jeho kolega, kamarád a také mentor.
Zisk prvního vítězství v MS ve Velké Británii 2002: Petter měl tou dobou na kontě již pět podiových míst, a tak již chtěl vyhrát. Vítězství však přišlo až ke konci sezony. Do Walesu přijel poté, co dojel třetí ve Finsku, na San Remu a v Austrálii. Na konci závodu situovaného ve welšských lesích o první místo bojoval Nor a jezdec Fordu, Markko Märtin - oba byli tehdy považováni za nastupující generaci ve WRC. Nakonec zazářil Solberg.
Od nehody v shakedownu až k vítězství na Korzice 2003: Když Petter během shakedownu na Tour de Corse 2003 vyjel z trati, tak se zdálo, že má po soutěži. Japonské auto postavené britským Prodrivem přerazilo telegrafní stožár a start se zdál být velmi, velmi vzdálen, protože se startovalo již následující den. Petter nakonec odstartoval, velmi pomalu. Pak ale začal zrychlovat a zrychlovat, déšť zvládal lépe a lépe a nakonec se ocitl na špici a soutěž vyhrál. Sen se stal realitou.
Porážka Loeba v Británii 2004: Ne mnoho lidí dokázalo porazit Loeba v přímém souboji. Byla to opět zkouška Margam Park, která rozhodla o jeho vítězství nad Loebem, které bylo jedním z nejvíce dech beroucích v celé historii WRC. Vítězství nakonec těsně získal Solberg, Loeb si připsal první titul, po kterém následovalo dalších osm v řadě.
Od videa až k realitě, září 1998: Petter Solberg poslal Malcolmu Wilsonovi video mapující jeho předchozí rallyové úspěchy. Přes fyzické testy a zkušební jízdy se tak dostal k M-Sportu. Byl mu nabídnut testovací kontrakt, který skončil několika odjetými soutěžemi pro Ford World Rally Team brzy poté. Tím začala cesta Solberga ve WRC.
Pády
Těžká nehoda v Německu 2004: Solberg nikdy nebyl tím, kdo by měl nějaké velké havárky, Německo 2004 se ale stalo výjimkou. Nebylo to daleko od startu zkoušky Panzerplatte, když jeho Impreza vyjela z dráhy a trefila hinkelstein. Auto šlo několikrát přes střechu až nakonec přistálo na střeše na další z protitankových zátaras. Auto bylo totálně zničeno. Solberg a Phil Mills naštěstí zůstali nezraněni.
Vyjetí z trati ve Francii 2012: V levotočivé zatáčce byl Solberg moc široký a vylétl do vinice. Vzhledem k tomu, že znal cestu, tak věděl, že se na ní vrátí, a tak pokračoval v jízdě přímým směrem. Aniž by si toho ale všiml, tak cestu přejel a narazil do sloupu elektrického vedení. Tím odpojil přilehlou vesničku od elektrické energie.
Stáhnutí Subaru v roce 2008 z rally: Více jak tři roky od svého posledního vítězství ve WRC se Subaru stáhlo z nejvyššího patra rallysportu po sezoně 2008. Někteří tušili, že k tomuto rohodnutí dojde, Solberg však ne. Šokovalo ho to a nechalo ho to bez sedačky pro rok 2009. Naštěstí se dokázal vrátit se svým vlastním týmem. Na první zkoušce pro svůj vlastní tým získal nejrychlejší čas. (video zde)
Slzy ve Finsku 2007: Subaru se tehdy moc nedařilo. Solberg se snažil bojovat s pomalým vozem a kde jinde by se mu mělo zadařit, když ne ve Finsku, kde již z dřívějška držel nejrychlejší čas na zkoušce Ouninpohja. Teď si s autem ale nerozuměl a nebyl z něj schopen dostat rychlost. Po odstoupení po technické závadě tehdy Petter v servisu vypadal hodně, hodně smutně.
Žádné místo v roce 2013: Solberg se nikdy netajil tím, že rally a WRC jsou jeho životem. Dokonce to měl napsáno na zadní části jeho Xsary WRC. Teď si, alespoň pro příští rok, musí hledat jinou práci. Přitom má rychlost na vítězství v dalších soutěžích, možná i šampionátu, prostě jen nemá sedačku pro rok 2013.
Video mapující všech 13 vítězství Nora:
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.