VIDEO Z TESTU; Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier budou v nové sezoně nastupovat jako týmoví kolegové u Volkswagenu. Během týmového duelu o startovní číslo se dokázal prosadit na úkor Francouze Fin.
Jari-Matti Latvala má zatím u Volkswagenu smůlu - během testů v Mexiku minulý týden měl nehodu s civilním vozem, tento týden při cestě na test do Francie měl jeho let z Frankfurtu zpoždění, a tak jezdil v úterý dopoledne neplánovaně místo Latvaly (který ještě se spolujezdcem Miikkou Anttilou uvízl v zácpě) právě Ogier.
Mechanici týmu Volkswagen mezitím stihli v době obědové pauzy přenastavit nastavení vozu. Dlouholetý jezdec Fordu totiž vyžaduje odlišné nastavení zavěšení, brzd a diferenciálů než Sébastien Ogier. Pro Volkswagen tento požadavek vyžaduje ještě menší upravy na voze před jeho homologací, která proběhne za několik dnů.
Něco však přece jenom Latvalovi v těchto dnech vyšlo. U Volkswagenu podstoupili první interní týmový duel. Během něho však byli spíše než týmovými kolegy rivalové. Pomocí hodu kostkou totiž došlo k výběru starovního čísla. Fin vyhrál, a tak bude na svých dveřích vozit číslo 7, Ogier bude tedy alespoň formálně týmovou dvojkou, pojede s číslem 8.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?