VIDEO Z TESTU; Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier budou v nové sezoně nastupovat jako týmoví kolegové u Volkswagenu. Během týmového duelu o startovní číslo se dokázal prosadit na úkor Francouze Fin.
Jari-Matti Latvala má zatím u Volkswagenu smůlu - během testů v Mexiku minulý týden měl nehodu s civilním vozem, tento týden při cestě na test do Francie měl jeho let z Frankfurtu zpoždění, a tak jezdil v úterý dopoledne neplánovaně místo Latvaly (který ještě se spolujezdcem Miikkou Anttilou uvízl v zácpě) právě Ogier.
Mechanici týmu Volkswagen mezitím stihli v době obědové pauzy přenastavit nastavení vozu. Dlouholetý jezdec Fordu totiž vyžaduje odlišné nastavení zavěšení, brzd a diferenciálů než Sébastien Ogier. Pro Volkswagen tento požadavek vyžaduje ještě menší upravy na voze před jeho homologací, která proběhne za několik dnů.
Něco však přece jenom Latvalovi v těchto dnech vyšlo. U Volkswagenu podstoupili první interní týmový duel. Během něho však byli spíše než týmovými kolegy rivalové. Pomocí hodu kostkou totiž došlo k výběru starovního čísla. Fin vyhrál, a tak bude na svých dveřích vozit číslo 7, Ogier bude tedy alespoň formálně týmovou dvojkou, pojede s číslem 8.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?