VIDEO Z TESTU; Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier budou v nové sezoně nastupovat jako týmoví kolegové u Volkswagenu. Během týmového duelu o startovní číslo se dokázal prosadit na úkor Francouze Fin.
Jari-Matti Latvala má zatím u Volkswagenu smůlu - během testů v Mexiku minulý týden měl nehodu s civilním vozem, tento týden při cestě na test do Francie měl jeho let z Frankfurtu zpoždění, a tak jezdil v úterý dopoledne neplánovaně místo Latvaly (který ještě se spolujezdcem Miikkou Anttilou uvízl v zácpě) právě Ogier.
Mechanici týmu Volkswagen mezitím stihli v době obědové pauzy přenastavit nastavení vozu. Dlouholetý jezdec Fordu totiž vyžaduje odlišné nastavení zavěšení, brzd a diferenciálů než Sébastien Ogier. Pro Volkswagen tento požadavek vyžaduje ještě menší upravy na voze před jeho homologací, která proběhne za několik dnů.
Něco však přece jenom Latvalovi v těchto dnech vyšlo. U Volkswagenu podstoupili první interní týmový duel. Během něho však byli spíše než týmovými kolegy rivalové. Pomocí hodu kostkou totiž došlo k výběru starovního čísla. Fin vyhrál, a tak bude na svých dveřích vozit číslo 7, Ogier bude tedy alespoň formálně týmovou dvojkou, pojede s číslem 8.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?