Petter Solberg vzdává boj o tovární sedačku pro rok 2013. Nor se snažil získat druhý kokpit Fordu Fiesta RS WRC pro příští rok, to se mu bohužel nepovedlo, a tak z MS odchází.
Petter Solberg doufal v další rok s vozem Ford Fiesta RS WRC. Jednání s M-Sportem nedopadla dobře, obě strany se nedohodly a tak bývalý mistr světa ve WRC končí. "Jsem velmi vděčný za 15letou zkušenost, kterou jsem v MS získal. Je škoda, že teď musím odejít, i když bych ještě pár let rád pokračoval. Ale v dalším roce v MS nebudu. Řekl jsem, že budu jezdit klidně zadarmo, ale že za místo nehodlám platit. To ale neznamená, že už se nikdy ve voze WRC neobjevím," říká jezdec.
Petter Solberg zahájil svoji kariéru v MS u značky Ford, poté ale odešel k Subaru, kde také získal svůj mistrovský titul. Po odchodu Subaru z MS (konec sezony 2008) jezdil v soukromém týmu, letos se vrátil do továrního týmu Fordu. Zkraje sezony byly jeho výkony příjemným překvapením, ovšem v druhé půlce sezony udělal Nor několik chyb. Navíc od roku 2005 stále čeká na další vítězství v MS.
Po oznámení M-Sportu, že na pozici jedničky týmu bude v nové sezoně vystupovat Mads Ostberg, věřil Petter alespoň v zisk druhého místa. O to pravděpodobně bojoval s Evgeny Novikovem, jehož šance po tomto oznámení značně narostly. Rus může navíc donést 2,5 milionů Euro, což je také silným argumentem. Solberg naopak nebyl schopný a ochotný za sedačku platit. Situaci Wilsona ale chápe: "Chápu těžkou finanční situaci týmu v sezoně 2013 a přeji jim v budoucnu hodně úspěchů."
Na závěr nezapoměl poděkovat všem fanouškům: "Pořád mě podporovali, ať už jsem zažíval vrcholy nebo pády. To byl jeden z důvodů, proč jsem si tento čas tak úžival. Doufám, že moje rozhodnutí pochopí a budou podporovat i moje budoucí aktivity. Slibuji, že to bude stát za to."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.