Petter Solberg vzdává boj o tovární sedačku pro rok 2013. Nor se snažil získat druhý kokpit Fordu Fiesta RS WRC pro příští rok, to se mu bohužel nepovedlo, a tak z MS odchází.
Petter Solberg doufal v další rok s vozem Ford Fiesta RS WRC. Jednání s M-Sportem nedopadla dobře, obě strany se nedohodly a tak bývalý mistr světa ve WRC končí. "Jsem velmi vděčný za 15letou zkušenost, kterou jsem v MS získal. Je škoda, že teď musím odejít, i když bych ještě pár let rád pokračoval. Ale v dalším roce v MS nebudu. Řekl jsem, že budu jezdit klidně zadarmo, ale že za místo nehodlám platit. To ale neznamená, že už se nikdy ve voze WRC neobjevím," říká jezdec.
Petter Solberg zahájil svoji kariéru v MS u značky Ford, poté ale odešel k Subaru, kde také získal svůj mistrovský titul. Po odchodu Subaru z MS (konec sezony 2008) jezdil v soukromém týmu, letos se vrátil do továrního týmu Fordu. Zkraje sezony byly jeho výkony příjemným překvapením, ovšem v druhé půlce sezony udělal Nor několik chyb. Navíc od roku 2005 stále čeká na další vítězství v MS.
Po oznámení M-Sportu, že na pozici jedničky týmu bude v nové sezoně vystupovat Mads Ostberg, věřil Petter alespoň v zisk druhého místa. O to pravděpodobně bojoval s Evgeny Novikovem, jehož šance po tomto oznámení značně narostly. Rus může navíc donést 2,5 milionů Euro, což je také silným argumentem. Solberg naopak nebyl schopný a ochotný za sedačku platit. Situaci Wilsona ale chápe: "Chápu těžkou finanční situaci týmu v sezoně 2013 a přeji jim v budoucnu hodně úspěchů."
Na závěr nezapoměl poděkovat všem fanouškům: "Pořád mě podporovali, ať už jsem zažíval vrcholy nebo pády. To byl jeden z důvodů, proč jsem si tento čas tak úžival. Doufám, že moje rozhodnutí pochopí a budou podporovat i moje budoucí aktivity. Slibuji, že to bude stát za to."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.