Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN) - nová tovární posádka týmu ŠKODA Motorsport na startu vybraných soutěží WRC-2. Finské duo nahradí Hänninena s Markkulou. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem pojedou vybrané soutěže mistrovství Evropy (ERC).
ŠKODA se v následující soutěžní sezoně 2013 představí s novou tovární posádkou – finské duo Esapekka Lappi/Janne Ferm pojede vybrané soutěže mistrovství světa kategorie WRC-2. Druhá tovární posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler se zúčastní vybraných soutěží evropského šampionátu.
Letošní rok se díky sportovním úspěchům značky (tři tituly mezinárodní a šest národních), zapíše zlatým písmem do její 111-ti leté historie motorsportu. Projekt ŠKODA Fabia Super 2000 bude pokračovat pod taktovkou továrního týmu ŠKODA Motorsport i v roce 2013, v jehož průběhu se ŠKODA začne připravovat i na budoucnost. Finská posádka Juho Hänninen/Mikko Markkula opouští po čtyřech letech tým ŠKODA Motorsport.
Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, konstatuje: „S vozem ŠKODA Fabia Super 2000 jsme v této kategorii vyhráli tituly na všech frontách. Rok 2012 byl pro nás výjimečný i díky spolupráci s VW Motorsport, která se pro nás stala nejen jedinečnou reklamou, ale i užitečnou platformou. I v příštím roce budeme v projektu pokračovat, postupně se však začneme připravovat na naši další budoucnost, která souvisí zejména s předpisy FIA pro jednotlivé kategorie. Angažovali jsme novou tovární posádku Esapekka Lappi/Janne Ferm, do kterých samozřejmě vkládáme naděje. Pokračovat bude Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, jejichž spolehlivosti a výkonnosti si ceníme. Zúčastníme se vybraných soutěží šampionátu WRC-2 a mistrovství Evropy a v druhé polovině roku 2013 se začneme připravovat na zajištění budoucnosti motorsportu značky ŠKODA. Přesný program budeme ještě postupně dolaďovat.“
Nová akvizice u továrního týmu ŠKODA Motorsport Esapekka Lappi neskrývá nadšení: „Dostat se do továrního týmu je snem každého jezdce. ŠKODA Fabia Super 2000 je nejlepší vůz své kategorie, což dokazuje řada úspěchů na mezinárodním poli. Společně s Jannem jsme šťastní za tuto šanci a budeme se snažit být platnými členy továrního týmu.“ ŠKODA testovala Lappiho s Fermem na zářijové Rally Polsko, kterou finská posádka při svém premiérovém startu s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 vyhrála.
Po čtyřech letech opouští tovární tým ŠKODA Motorsport posádka Juho Hänninen/Mikko Markkula. Michal Hrabánek dodává: „Chtěl bych Juhovi a Mikkovi srdečně poděkovat za jejich skvělé výkony v týmu ŠKODA Motorsport, dosáhli jsme společně fantastických úspěchů a zapsali se do historie. Byli nejúspěšnější posádkou naši historie motorsportu. Oběma přeji v další kariéře jen to nejlepší.“
Hänninen s Markkulou získali během čtyř let v týmu ŠKODA Motorsport titul IRC (2010), SWRC (2011) a v letošním roce titul mistrů Evropy. Stali se tak jedinou posádkou na světě, která drží tituly všech těchto šampionátů. Hänninen k angažmá v týmu ŠKODA Motorsport za celou posádku přidává: „Byly to naše nejskvělejší čtyři roky v životě. Nikdy nezapomeneme na šanci, kterou nám ŠKODA dala, děkujeme jí za všechno. Vyrostli jsme se značkou ŠKODA, získali spoustu krásných vítězství a jsme vděční za každou chvíli strávenou s týmem.“
Jan Kopecký bude i v nadcházející sezoně hájit barvy továrního týmu ŠKODA Motorsport: „Pro mě s Pavlem bylo pokračování angažmá v týmu ŠKODA Motorsport jasnou prioritou. Budeme se moci opět opřít o skvělé zázemí a do budoucna je pro nás opět velkou výzvou odvádět týmu nadále špičkové výkony.“
Rok 2012 se řadí k nejúspěšnějším v historii motorsportu značky ŠKODA. Ta letos potřetí v řadě získala titul v IRC a stala se nejúspěšnější značkou tohoto šampionátu v její historii. Potřetí v řadě rovněž získala posádka tovární vozu ŠKODA Fabia Super 2000 titul mezi jezdci - v roce 2010 Juho Hänninen/Mikko Markkula, letos obhájili svůj loňský primát Andreas Mikkelsen/Ola Floene. Hänninen s Markkulou triumfovali v evropském šampionátu a úspěšnou sezonu završilo vítězství značky ŠKODA v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC). Tovární posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler triumfovala v českém šampionátu a v letošním roce získali jezdci vozu ŠKODA Fabia Super 2000 ještě tituly v národních šampionátech Rakouska (Raimund Baumschlager), Německa (Mark Wallenwein), Slovinska (Aleks Humar), Turecka (Luca Rossetti) a Bulharska (Dimitar Iliev).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?