Jozef Béreš jr., Tibor Cserhalmi, či András Hadik – to sú mená rally jazdcov, ktoré netreba žiadnemu fanúšikovi rally na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách predstavovať. A práve s týmito jazdcami sa predstavil na záverečnom podujatí tohtoročnej sezóny Košický XIQIO Racing Team.
Medzi prvými na trať Auto Show Slovakia Ring 2012 vyrážal päťnásobný Majster Slovenska v rally Jozef Béreš jr. Ďodi však v tomto prípade nesedel v Škode Fabia S2000 ako sme naň boli zvyknutí počas práve ukončenej sezóny, ale divákom na Slovakia Ringu sa predstavil s vozidlom Opel Ascona. „Dohodli sme sa, že na Auto Show pôjdem ako predjazdec a na to je tento starší Opel najvhodnejší. Chceli sme tu štartovať s Audi Quattro S1, ktoré by som si už rád aj poriadne odskúšal na asfalte, ale neprišli načas súčiastky do motora. Som na Auto Show prvý krát, ale podujatie sa mi páči, nikdy by som neveril, že práve na Slovakia Ringu sa dajú vytvoriť takéto rýchlostné skúšky,“ vysvetlil Jozef Béreš jeho funkciu na podujatí Auto Show Slovakia Ring 2012.
Druhým jazdcom XIQIO Racing Teamu, ktorý priťahoval zrak prítomných divákov bol Prešovčan Tibor Cserhalmi. Tibor sa divákom predstavil po takmer jeden a pol ročnej pauze. Už v piatok pri voľných testovacích jazdách na okruhu však dokazoval, že jazdiť v žiadnom prípade nezabudol a v prípade ak by sa vrátil na slovenské rally trate, konkurencia na najvyšších miestach s ním určite musí počítať. V rámci sobotňajšej súťaže sa však dlho na trati nezohrial, keď mu už v prvom vracáku odišla poloos na Subaru Impreza. Keďže však náhradná nebola po ruke, zo súťažou sa tak musel rozlúčiť. „Škoda tej poloosi, strašne som sa tešil, že si zase po strašne dlhej dobe zajazdím. Stihol som to aspoň v piatok, aj keď jazdenie na okruhu nie je to pravé orechové. Dúfam, že takáto možnosť sa naskytne aj nabudúce, veľmi by ma to potešilo,“ povedal trochu sklamaný Tibor Cserhalmi.
Napriek faktu, že podujatie malo byť v prvom rade iba show, časy jednotlivých súťažiacich boli napriek tomu merané a tak sme sa dozvedeli aj konečné poradie. Piate miesto v cieli patrilo posádke XIQIO Racing Teamu v zložení András Hadik – Nikoletta Balla a ich Subaru Impreza v špecifikácii R4. „Sme radi, že sme tu, máme možnosť odskúšať nejaké nové nastavenia auta, ktoré sú povolené, ale doteraz sme ich neskúšali. Tu je na to možnosť. Je to pekná show, veľa kvalitných štartujúcich, dobré zázemie,“ vysvetlil András Hadik.
Záverom sa dostal k slovu aj manažér XIQIO Racing Teamu, Marián Mičák: „Podujatie sa mi páčilo, myšlienka je to dobrá, možno by bolo dobre zorganizovať niečo obdobné aj pred sezónou, nie iba po nej. Samozrejme keby som chcel nájdem aj drobné chyby, ale ako sa hovorí, kto nič nerobí, nič nepokazí. Škoda že sme zabudli doma náhradnú poloos, Tibor mohol jazdiť ďalej, z Andrásovho Subaru však poloos na starší model Subaru nepasuje. Verím tomu, že sa aj nabudúce zúčastníme.“
Foto :www.autosportfoto.sk/ Szabosi Tibor
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.