Jozef Béreš jr., Tibor Cserhalmi, či András Hadik – to sú mená rally jazdcov, ktoré netreba žiadnemu fanúšikovi rally na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách predstavovať. A práve s týmito jazdcami sa predstavil na záverečnom podujatí tohtoročnej sezóny Košický XIQIO Racing Team.
Medzi prvými na trať Auto Show Slovakia Ring 2012 vyrážal päťnásobný Majster Slovenska v rally Jozef Béreš jr. Ďodi však v tomto prípade nesedel v Škode Fabia S2000 ako sme naň boli zvyknutí počas práve ukončenej sezóny, ale divákom na Slovakia Ringu sa predstavil s vozidlom Opel Ascona. „Dohodli sme sa, že na Auto Show pôjdem ako predjazdec a na to je tento starší Opel najvhodnejší. Chceli sme tu štartovať s Audi Quattro S1, ktoré by som si už rád aj poriadne odskúšal na asfalte, ale neprišli načas súčiastky do motora. Som na Auto Show prvý krát, ale podujatie sa mi páči, nikdy by som neveril, že práve na Slovakia Ringu sa dajú vytvoriť takéto rýchlostné skúšky,“ vysvetlil Jozef Béreš jeho funkciu na podujatí Auto Show Slovakia Ring 2012.
Druhým jazdcom XIQIO Racing Teamu, ktorý priťahoval zrak prítomných divákov bol Prešovčan Tibor Cserhalmi. Tibor sa divákom predstavil po takmer jeden a pol ročnej pauze. Už v piatok pri voľných testovacích jazdách na okruhu však dokazoval, že jazdiť v žiadnom prípade nezabudol a v prípade ak by sa vrátil na slovenské rally trate, konkurencia na najvyšších miestach s ním určite musí počítať. V rámci sobotňajšej súťaže sa však dlho na trati nezohrial, keď mu už v prvom vracáku odišla poloos na Subaru Impreza. Keďže však náhradná nebola po ruke, zo súťažou sa tak musel rozlúčiť. „Škoda tej poloosi, strašne som sa tešil, že si zase po strašne dlhej dobe zajazdím. Stihol som to aspoň v piatok, aj keď jazdenie na okruhu nie je to pravé orechové. Dúfam, že takáto možnosť sa naskytne aj nabudúce, veľmi by ma to potešilo,“ povedal trochu sklamaný Tibor Cserhalmi.
Napriek faktu, že podujatie malo byť v prvom rade iba show, časy jednotlivých súťažiacich boli napriek tomu merané a tak sme sa dozvedeli aj konečné poradie. Piate miesto v cieli patrilo posádke XIQIO Racing Teamu v zložení András Hadik – Nikoletta Balla a ich Subaru Impreza v špecifikácii R4. „Sme radi, že sme tu, máme možnosť odskúšať nejaké nové nastavenia auta, ktoré sú povolené, ale doteraz sme ich neskúšali. Tu je na to možnosť. Je to pekná show, veľa kvalitných štartujúcich, dobré zázemie,“ vysvetlil András Hadik.
Záverom sa dostal k slovu aj manažér XIQIO Racing Teamu, Marián Mičák: „Podujatie sa mi páčilo, myšlienka je to dobrá, možno by bolo dobre zorganizovať niečo obdobné aj pred sezónou, nie iba po nej. Samozrejme keby som chcel nájdem aj drobné chyby, ale ako sa hovorí, kto nič nerobí, nič nepokazí. Škoda že sme zabudli doma náhradnú poloos, Tibor mohol jazdiť ďalej, z Andrásovho Subaru však poloos na starší model Subaru nepasuje. Verím tomu, že sa aj nabudúce zúčastníme.“
Foto :www.autosportfoto.sk/ Szabosi Tibor
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.