Jozef Béreš jr., Tibor Cserhalmi, či András Hadik – to sú mená rally jazdcov, ktoré netreba žiadnemu fanúšikovi rally na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách predstavovať. A práve s týmito jazdcami sa predstavil na záverečnom podujatí tohtoročnej sezóny Košický XIQIO Racing Team.
Medzi prvými na trať Auto Show Slovakia Ring 2012 vyrážal päťnásobný Majster Slovenska v rally Jozef Béreš jr. Ďodi však v tomto prípade nesedel v Škode Fabia S2000 ako sme naň boli zvyknutí počas práve ukončenej sezóny, ale divákom na Slovakia Ringu sa predstavil s vozidlom Opel Ascona. „Dohodli sme sa, že na Auto Show pôjdem ako predjazdec a na to je tento starší Opel najvhodnejší. Chceli sme tu štartovať s Audi Quattro S1, ktoré by som si už rád aj poriadne odskúšal na asfalte, ale neprišli načas súčiastky do motora. Som na Auto Show prvý krát, ale podujatie sa mi páči, nikdy by som neveril, že práve na Slovakia Ringu sa dajú vytvoriť takéto rýchlostné skúšky,“ vysvetlil Jozef Béreš jeho funkciu na podujatí Auto Show Slovakia Ring 2012.
Druhým jazdcom XIQIO Racing Teamu, ktorý priťahoval zrak prítomných divákov bol Prešovčan Tibor Cserhalmi. Tibor sa divákom predstavil po takmer jeden a pol ročnej pauze. Už v piatok pri voľných testovacích jazdách na okruhu však dokazoval, že jazdiť v žiadnom prípade nezabudol a v prípade ak by sa vrátil na slovenské rally trate, konkurencia na najvyšších miestach s ním určite musí počítať. V rámci sobotňajšej súťaže sa však dlho na trati nezohrial, keď mu už v prvom vracáku odišla poloos na Subaru Impreza. Keďže však náhradná nebola po ruke, zo súťažou sa tak musel rozlúčiť. „Škoda tej poloosi, strašne som sa tešil, že si zase po strašne dlhej dobe zajazdím. Stihol som to aspoň v piatok, aj keď jazdenie na okruhu nie je to pravé orechové. Dúfam, že takáto možnosť sa naskytne aj nabudúce, veľmi by ma to potešilo,“ povedal trochu sklamaný Tibor Cserhalmi.
Napriek faktu, že podujatie malo byť v prvom rade iba show, časy jednotlivých súťažiacich boli napriek tomu merané a tak sme sa dozvedeli aj konečné poradie. Piate miesto v cieli patrilo posádke XIQIO Racing Teamu v zložení András Hadik – Nikoletta Balla a ich Subaru Impreza v špecifikácii R4. „Sme radi, že sme tu, máme možnosť odskúšať nejaké nové nastavenia auta, ktoré sú povolené, ale doteraz sme ich neskúšali. Tu je na to možnosť. Je to pekná show, veľa kvalitných štartujúcich, dobré zázemie,“ vysvetlil András Hadik.
Záverom sa dostal k slovu aj manažér XIQIO Racing Teamu, Marián Mičák: „Podujatie sa mi páčilo, myšlienka je to dobrá, možno by bolo dobre zorganizovať niečo obdobné aj pred sezónou, nie iba po nej. Samozrejme keby som chcel nájdem aj drobné chyby, ale ako sa hovorí, kto nič nerobí, nič nepokazí. Škoda že sme zabudli doma náhradnú poloos, Tibor mohol jazdiť ďalej, z Andrásovho Subaru však poloos na starší model Subaru nepasuje. Verím tomu, že sa aj nabudúce zúčastníme.“
Foto :www.autosportfoto.sk/ Szabosi Tibor
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.