Jozef Béreš jr., Tibor Cserhalmi, či András Hadik – to sú mená rally jazdcov, ktoré netreba žiadnemu fanúšikovi rally na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách predstavovať. A práve s týmito jazdcami sa predstavil na záverečnom podujatí tohtoročnej sezóny Košický XIQIO Racing Team.
Medzi prvými na trať Auto Show Slovakia Ring 2012 vyrážal päťnásobný Majster Slovenska v rally Jozef Béreš jr. Ďodi však v tomto prípade nesedel v Škode Fabia S2000 ako sme naň boli zvyknutí počas práve ukončenej sezóny, ale divákom na Slovakia Ringu sa predstavil s vozidlom Opel Ascona. „Dohodli sme sa, že na Auto Show pôjdem ako predjazdec a na to je tento starší Opel najvhodnejší. Chceli sme tu štartovať s Audi Quattro S1, ktoré by som si už rád aj poriadne odskúšal na asfalte, ale neprišli načas súčiastky do motora. Som na Auto Show prvý krát, ale podujatie sa mi páči, nikdy by som neveril, že práve na Slovakia Ringu sa dajú vytvoriť takéto rýchlostné skúšky,“ vysvetlil Jozef Béreš jeho funkciu na podujatí Auto Show Slovakia Ring 2012.
Druhým jazdcom XIQIO Racing Teamu, ktorý priťahoval zrak prítomných divákov bol Prešovčan Tibor Cserhalmi. Tibor sa divákom predstavil po takmer jeden a pol ročnej pauze. Už v piatok pri voľných testovacích jazdách na okruhu však dokazoval, že jazdiť v žiadnom prípade nezabudol a v prípade ak by sa vrátil na slovenské rally trate, konkurencia na najvyšších miestach s ním určite musí počítať. V rámci sobotňajšej súťaže sa však dlho na trati nezohrial, keď mu už v prvom vracáku odišla poloos na Subaru Impreza. Keďže však náhradná nebola po ruke, zo súťažou sa tak musel rozlúčiť. „Škoda tej poloosi, strašne som sa tešil, že si zase po strašne dlhej dobe zajazdím. Stihol som to aspoň v piatok, aj keď jazdenie na okruhu nie je to pravé orechové. Dúfam, že takáto možnosť sa naskytne aj nabudúce, veľmi by ma to potešilo,“ povedal trochu sklamaný Tibor Cserhalmi.
Napriek faktu, že podujatie malo byť v prvom rade iba show, časy jednotlivých súťažiacich boli napriek tomu merané a tak sme sa dozvedeli aj konečné poradie. Piate miesto v cieli patrilo posádke XIQIO Racing Teamu v zložení András Hadik – Nikoletta Balla a ich Subaru Impreza v špecifikácii R4. „Sme radi, že sme tu, máme možnosť odskúšať nejaké nové nastavenia auta, ktoré sú povolené, ale doteraz sme ich neskúšali. Tu je na to možnosť. Je to pekná show, veľa kvalitných štartujúcich, dobré zázemie,“ vysvetlil András Hadik.
Záverom sa dostal k slovu aj manažér XIQIO Racing Teamu, Marián Mičák: „Podujatie sa mi páčilo, myšlienka je to dobrá, možno by bolo dobre zorganizovať niečo obdobné aj pred sezónou, nie iba po nej. Samozrejme keby som chcel nájdem aj drobné chyby, ale ako sa hovorí, kto nič nerobí, nič nepokazí. Škoda že sme zabudli doma náhradnú poloos, Tibor mohol jazdiť ďalej, z Andrásovho Subaru však poloos na starší model Subaru nepasuje. Verím tomu, že sa aj nabudúce zúčastníme.“
Foto :www.autosportfoto.sk/ Szabosi Tibor
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?