Jozef Béreš jr., Tibor Cserhalmi, či András Hadik – to sú mená rally jazdcov, ktoré netreba žiadnemu fanúšikovi rally na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách predstavovať. A práve s týmito jazdcami sa predstavil na záverečnom podujatí tohtoročnej sezóny Košický XIQIO Racing Team.
Medzi prvými na trať Auto Show Slovakia Ring 2012 vyrážal päťnásobný Majster Slovenska v rally Jozef Béreš jr. Ďodi však v tomto prípade nesedel v Škode Fabia S2000 ako sme naň boli zvyknutí počas práve ukončenej sezóny, ale divákom na Slovakia Ringu sa predstavil s vozidlom Opel Ascona. „Dohodli sme sa, že na Auto Show pôjdem ako predjazdec a na to je tento starší Opel najvhodnejší. Chceli sme tu štartovať s Audi Quattro S1, ktoré by som si už rád aj poriadne odskúšal na asfalte, ale neprišli načas súčiastky do motora. Som na Auto Show prvý krát, ale podujatie sa mi páči, nikdy by som neveril, že práve na Slovakia Ringu sa dajú vytvoriť takéto rýchlostné skúšky,“ vysvetlil Jozef Béreš jeho funkciu na podujatí Auto Show Slovakia Ring 2012.
Druhým jazdcom XIQIO Racing Teamu, ktorý priťahoval zrak prítomných divákov bol Prešovčan Tibor Cserhalmi. Tibor sa divákom predstavil po takmer jeden a pol ročnej pauze. Už v piatok pri voľných testovacích jazdách na okruhu však dokazoval, že jazdiť v žiadnom prípade nezabudol a v prípade ak by sa vrátil na slovenské rally trate, konkurencia na najvyšších miestach s ním určite musí počítať. V rámci sobotňajšej súťaže sa však dlho na trati nezohrial, keď mu už v prvom vracáku odišla poloos na Subaru Impreza. Keďže však náhradná nebola po ruke, zo súťažou sa tak musel rozlúčiť. „Škoda tej poloosi, strašne som sa tešil, že si zase po strašne dlhej dobe zajazdím. Stihol som to aspoň v piatok, aj keď jazdenie na okruhu nie je to pravé orechové. Dúfam, že takáto možnosť sa naskytne aj nabudúce, veľmi by ma to potešilo,“ povedal trochu sklamaný Tibor Cserhalmi.
Napriek faktu, že podujatie malo byť v prvom rade iba show, časy jednotlivých súťažiacich boli napriek tomu merané a tak sme sa dozvedeli aj konečné poradie. Piate miesto v cieli patrilo posádke XIQIO Racing Teamu v zložení András Hadik – Nikoletta Balla a ich Subaru Impreza v špecifikácii R4. „Sme radi, že sme tu, máme možnosť odskúšať nejaké nové nastavenia auta, ktoré sú povolené, ale doteraz sme ich neskúšali. Tu je na to možnosť. Je to pekná show, veľa kvalitných štartujúcich, dobré zázemie,“ vysvetlil András Hadik.
Záverom sa dostal k slovu aj manažér XIQIO Racing Teamu, Marián Mičák: „Podujatie sa mi páčilo, myšlienka je to dobrá, možno by bolo dobre zorganizovať niečo obdobné aj pred sezónou, nie iba po nej. Samozrejme keby som chcel nájdem aj drobné chyby, ale ako sa hovorí, kto nič nerobí, nič nepokazí. Škoda že sme zabudli doma náhradnú poloos, Tibor mohol jazdiť ďalej, z Andrásovho Subaru však poloos na starší model Subaru nepasuje. Verím tomu, že sa aj nabudúce zúčastníme.“
Foto :www.autosportfoto.sk/ Szabosi Tibor
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.