Po dvoch víťazstvách z predchádzajúcich podujatí Auto Show Slovakia Ring, aj to tohtoročné skončilo rovnako a slovenský RUFA Šport Team opäť nenašiel premožiteľa a zavŕšil hetrik.
Auto Show Slovakia Ring 2012 odštartovalo ako posledné tohtoročné podujatie automobilového športu nielen na Slovensku, ale aj v susedných Čechách. V závislosti na tom sa v tomto roku úplne zaplnil nielen padock jazdcami a súťažnými tímami, ale aj tribúna Slovakia Ringu divákmi, ktorí si priamo pred ňou užili krásne prejazdy vyše päťdesiatky súťažiacich. Samozrejme medzi nimi nechýbal ani dvojnásobný víťaz tohto podujatia, slovenský RUFA Šport Team. Ten sa v tomto roku na Auto Show prezentoval hneď dvojicou súťažiacich.
Jedným z nich bol absolútny majster Slovenska v rally Grzegorz Grzyb s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX, v ktorom ho na sedadle spolujazdca navigoval Igor Bacigál. Táto posádka, ktorá už po dva krát Auto Show vyhrala, však v tomto roku viac ako na rýchlosť stavila na zábavu pre divákov, reklamných partnerov, ale aj samých seba. „Tento rok sa naozaj bavíme. Ideme samozrejme aj na čas, jednoducho nám to nedá, ale na ten pozeráme až v druhom rade, v tom prvom je zábava. Má to byť show, tak tú show sa aj trochu snažíme robiť. Tento rok je to tu podstatne lepšie ako v minulosti, je vidno, že si už na toto podujatie začínajú zvykať aj diváci, ktorých je tu veľmi veľa. Štartová listina je rovnako plná, sú tu naozaj kvalitní jazdci z viacerých krajín. Dúfam, že takýto stúpajúci trend to bude mať aj v ďalších rokoch,“ vysvetlil Grzegorz Grzyb tohtoročnú taktiku.
Druhú posádku slovenského RUFA Šport Teamu tvorila dvojica, ktorá je rovnako ovenčená majstrovským titulom, v tomto prípade z českých rallysprintov. Okrem toho má za sebou v tohtoročnej sezóne aj vynikajúce tretie miesto z podujatia zaradeného do seriálu IRC, z Barum Czech Rally. Samozrejme reč je o niekoľkonásobnom okruhovom šampiónovi Tomášovi Kostkovi, ktorého navigoval Miroslav Houšť, šéf JM Racing, odkiaľ pochádza aj vozidlo Škoda Fabia S2000 s ktorým sa na Slovakia Ringu predstavili. „Som rád, že ma RUFA Šport opäť oslovila. Je pravda, že od Barumky som vo Fabii nesedel, ale som rád, že sa nám podarilo vybojovať víťazstvo. Podujatie sa mi pozdávalo, všetko fungovalo tak ako má, bola to dobrá zábava a pekné rýchlostné skúšky,“ oznámil Tomáš Kostka po vybojovaní víťazstva.
Spokojnosť neskrýval ani manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman: „Ja som s tohtoročnou Auto Show Slovakia Ring nadmieru spokojný. V tomto roku už podujatie nabralo naozaj profesionálny smer, všetko bolo pripravené tak, ako malo, jazdci aj diváci si užili zábavu. Náš tím navštívilo množstvo partnerov, pre ktorých sme pripravili myslím si veľmi slušný catering a mali sme čas si s nimi aj chvíľku podebatovať. Sme radi, že sme im konečne mohli ukázať, ako to vyzerá na skutočných pretekoch a mali možnosť nasať túto atmosféru. Navyše sa našej posádke podarilo dovŕšiť hetrik a opäť vyhrať. Môžem chcieť ešte niečo viac ako to, že Auto Show Slovakia Ring ešte nemalo iného víťaza ako náš tím ? Záverom by som ešte rád poďakoval všetkým, ktorí nás v tohtoročnej sezóne akokoľvek podporili.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.