Světová rada FIA zlehčila pravidla pro homologaci nových dílů pro vozy WRC. V budoucnu by mělo být možné homologovat nové díly pro vůz WRC, i když značka nemá v MS zapsaný svůj tovární tým.
Aby mohlo Mini JCW WRC dostat novou homologaci, tak musel být po ukončení podpory projektu Prodrivu ze strany BMW zapsán jako tovární tým značky Mini Portugal. Toto bylo řešení, které se nikomu moc nezamlouvalo, ale přesto vedlo k homologaci 01B.
V současné době pracují jak M-Sport tak Prodrive na vylepšeních pro své vozy Fiesta RS WRC, respektive JCW WRC, i přes fakt, že přišli o podporu ze strany značky. Jenže zatím nebylo jisté, zda-li budou moci nové díly na vozy WRC (a nejen na ně, ale i na RRC a S2000) homologovat.
Zatím totiž ani M-Sport ani Prodrive nepotvrdili svoji účast v MS 2013 jako tovární tým - datum pro přihlášení vyprší 14. prosince. Z tohoto důvodu se FIA rozhodla nynější pravidla mírně modifikovat. V budoucnu by totiž měl být Prodrive a M-Sport oprávněn provádět modifikace na voze, i když nebudou startovat v kompletním mistrovství jako tovární tým. To opět zvýšilo šance na to, že bychom mohli ještě nějakou dobu vídat Fiesty RS WRC a JCW WRC na čele WRC.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?