Světová rada FIA zlehčila pravidla pro homologaci nových dílů pro vozy WRC. V budoucnu by mělo být možné homologovat nové díly pro vůz WRC, i když značka nemá v MS zapsaný svůj tovární tým.
Aby mohlo Mini JCW WRC dostat novou homologaci, tak musel být po ukončení podpory projektu Prodrivu ze strany BMW zapsán jako tovární tým značky Mini Portugal. Toto bylo řešení, které se nikomu moc nezamlouvalo, ale přesto vedlo k homologaci 01B.
V současné době pracují jak M-Sport tak Prodrive na vylepšeních pro své vozy Fiesta RS WRC, respektive JCW WRC, i přes fakt, že přišli o podporu ze strany značky. Jenže zatím nebylo jisté, zda-li budou moci nové díly na vozy WRC (a nejen na ně, ale i na RRC a S2000) homologovat.
Zatím totiž ani M-Sport ani Prodrive nepotvrdili svoji účast v MS 2013 jako tovární tým - datum pro přihlášení vyprší 14. prosince. Z tohoto důvodu se FIA rozhodla nynější pravidla mírně modifikovat. V budoucnu by totiž měl být Prodrive a M-Sport oprávněn provádět modifikace na voze, i když nebudou startovat v kompletním mistrovství jako tovární tým. To opět zvýšilo šance na to, že bychom mohli ještě nějakou dobu vídat Fiesty RS WRC a JCW WRC na čele WRC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.