Mikko Hirvonen z Citroënu by měl být, alespoň z kraje sezony, hlavním aspirantem na zisk titulu ve WRC. Jenže tento předpoklad bude chtít vyvrátit Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC.
V nové sezoně povede Citroën do boje o další titul jeho nová jednička, Mikko Hirvonen. Fin už zkušenosti s bojem o titul má - v souboji byl již 4krát a na svém kontě má 15 vyhraných závodů. Cestu k titulu mu bude chtít zkřížit třeba Sébastien Ogier s novým Volkswagenem Polo R WRC. Francouz sice připouští, že by zkraje sezony mohly jeho týmu chybět zkušenosti, ale v průběhu sezony by chtěl být vážným uchazečem o vítězství v jednotlivých závodech.
"Jsem si jistý, že příští rok bude mít Mikko dobrou možnost bojovat o šampionát. Je nejzkušenějším jezdcem v týmu, Citroën letos prokázal svoji rychlost a možná že právě tohle bude nejlepší kombinace budoucí sezony. Ale my mu titul nedáme zadarmo," nehází "flintu do žita" jezdec.
"Víme, že první rok to nebude jednoduché. Ze začátku chci získat solidní přídel bodů, abych zůstal v kontaktu a zneklidnil ho. Bylo by překvapením, kdybychom byli příští rok schopni bojovat o titul, proto si myslím, že právě Mikko je favoritem. Ale tak dlouho jak máte matematickou šanci, tak musíte věřit."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.