Ještě minulý týden jsme Vás informovali o tom, že Latvala pravděpodobně nebude moci otestovat Polo R WRC před koncem roku, nakonec ale došlo na poměrně zásadní změnu. Fin od Fordu povolení dostal, a tak mohl ještě ve čtvrtek poprvé usednout do Pola R WRC.
Volkswagen připravil v závěru minulého týdne pro svůj soutěžní tým test v jejich soukromém areálu. Během třech dní simuloval závodní tým průběh reálné soutěže. Za volantem vozů seděli Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen a překvapivě také Jari-Matti Latvala!
O účasti Latvaly se hodně diskutovalo, původně totiž neobdržel povolení od svého zaměstnavatele, značky Ford. Jenže, jak se zdá, tak se nakonec obě strany domluvily a jezdec tak směl usednout do vozu.
"Pro mě to bylo jen dobře, že s námi mohl Jari-Matti testovat. Vždy je zajímavé vyposlechnout si názor druhého, navíc když ten druhý zná velmi dobře jeden z nejlepších vozů v šampionátu. Byl to dobrý začátek dlouhodobé spolupráce. Uvidíme, jestli budeme při nastavování auta postupovat stejně a nebo se každý vydáme svou vlastní cestou," říká kolega Ogier.
Další oblastí, kde bude německá značka testovat, je jih Francie. Na závěr testovacího programu zavítá tým ještě do Mexika a Švédska.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?