Jari-Matti Latvala se ohlíží zpět za svými 5 lety strávenými u továrního týmu Ford a lituje promarněné šance - učení šlo pomaleji, než očekával.
Jari-Matti Latvala už nepojede za Ford žádnou soutěž, proto asi přišel správný čas na ohlédnutí se zpět. Fin se stal továrním jezdcem v sezoně 2008 a hned v druhé soutěži dokázal s Fordem Focus RS WRC zvítězit. Během 5 let získal Latvala s Fordem 7 vítězství. Jenže jezdecký titul mu zůstal, stejně jako konstruktérský pro Ford, vzdálen.
"Jsem zklamaný, že se nám nepodařilo v žádném z těch roků získat ani jezdecký ani konstruktérský titul. Moc jsem chtěl porazit Loeba, ale nikdo to nevyšlo," říká jezdec, který vyhrál zatím pouze na nezpevněném povrchu. Na asfaltu zcela jistě prokázal v posledních dvou sezonách znatelný pokrok, nicméně jezdec si uvědomuje, že dělal až mnoho chyb, které mu znemožnili s Loebem bojovat.
"Naše auto bylo velmi konkurenceschopné, ale chyběla nám spolehlivost. Skoro mám pocit, jako bych se učil až moc pomalu," říká Jari-Matti, který bude od ledna usedat do Pola R WRC a pokračuje: "Pokud ztratím nějaký čas, tak se snažím jet absolutně na hraně a atakovat. Chci ten čas získat zpět. Jenže poté většinou zkončím mimo trať. Nejsem schopný akceptovat casovou ztrátu."
Fin však zatím neví, co očekávat od příští sezony: "Auto neznám. Musím teprve zjistit, jak se vůz chová a to zabere určitě čas. Tým je ale velký, očekávám velkou výzvu."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?