Jari-Matti Latvala se ohlíží zpět za svými 5 lety strávenými u továrního týmu Ford a lituje promarněné šance - učení šlo pomaleji, než očekával.
Jari-Matti Latvala už nepojede za Ford žádnou soutěž, proto asi přišel správný čas na ohlédnutí se zpět. Fin se stal továrním jezdcem v sezoně 2008 a hned v druhé soutěži dokázal s Fordem Focus RS WRC zvítězit. Během 5 let získal Latvala s Fordem 7 vítězství. Jenže jezdecký titul mu zůstal, stejně jako konstruktérský pro Ford, vzdálen.
"Jsem zklamaný, že se nám nepodařilo v žádném z těch roků získat ani jezdecký ani konstruktérský titul. Moc jsem chtěl porazit Loeba, ale nikdo to nevyšlo," říká jezdec, který vyhrál zatím pouze na nezpevněném povrchu. Na asfaltu zcela jistě prokázal v posledních dvou sezonách znatelný pokrok, nicméně jezdec si uvědomuje, že dělal až mnoho chyb, které mu znemožnili s Loebem bojovat.
"Naše auto bylo velmi konkurenceschopné, ale chyběla nám spolehlivost. Skoro mám pocit, jako bych se učil až moc pomalu," říká Jari-Matti, který bude od ledna usedat do Pola R WRC a pokračuje: "Pokud ztratím nějaký čas, tak se snažím jet absolutně na hraně a atakovat. Chci ten čas získat zpět. Jenže poté většinou zkončím mimo trať. Nejsem schopný akceptovat casovou ztrátu."
Fin však zatím neví, co očekávat od příští sezony: "Auto neznám. Musím teprve zjistit, jak se vůz chová a to zabere určitě čas. Tým je ale velký, očekávám velkou výzvu."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?