Latvala přiznává zklamání: Chtěl jsem Loeba porazit a s Fordem vyhrát

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. listopadu 2012 00:56
Sdílej:

Jari-Matti Latvala se ohlíží zpět za svými 5 lety strávenými u továrního týmu Ford a lituje promarněné šance - učení šlo pomaleji, než očekával.

Jari-Matti Latvala už nepojede za Ford žádnou soutěž, proto asi přišel správný čas na ohlédnutí se zpět. Fin se stal továrním jezdcem v sezoně 2008 a hned v druhé soutěži dokázal s Fordem Focus RS WRC zvítězit. Během 5 let získal Latvala s Fordem 7 vítězství. Jenže jezdecký titul mu zůstal, stejně jako konstruktérský pro Ford, vzdálen.

"Jsem zklamaný, že se nám nepodařilo v žádném z těch roků získat ani jezdecký ani konstruktérský titul. Moc jsem chtěl porazit Loeba, ale nikdo to nevyšlo," říká jezdec, který vyhrál zatím pouze na nezpevněném povrchu. Na asfaltu zcela jistě prokázal v posledních dvou sezonách znatelný pokrok, nicméně jezdec si uvědomuje, že dělal až mnoho chyb, které mu znemožnili s Loebem bojovat.

"Naše auto bylo velmi konkurenceschopné, ale chyběla nám spolehlivost. Skoro mám pocit, jako bych se učil až moc pomalu," říká Jari-Matti, který bude od ledna usedat do Pola R WRC a pokračuje: "Pokud ztratím nějaký čas, tak se snažím jet absolutně na hraně a atakovat. Chci ten čas získat zpět. Jenže poté většinou zkončím mimo trať. Nejsem schopný akceptovat casovou ztrátu."

Fin však zatím neví, co očekávat od příští sezony: "Auto neznám. Musím teprve zjistit, jak se vůz chová a to zabere určitě čas. Tým je ale velký, očekávám velkou výzvu."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.