Latvala asi nebude smět otestovat VW před koncem roku

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Ford Motor Company
iM2 14. listopadu 2012 16:53
Sdílej:

Na Volkswagen čeká před startem sezony 2013 ještě několik perných týdnů. Tým plánuje testy v Německu, Francii, Mexiku a Švédsku. Jenže by zároveň potřeboval do vozu co nejrychleji dostat Jariho-Mattiho Latvalu. Jenže Finovi vyprší platná smlouva s Fordem až na konci roku a zároveň nedostal povolení testovat jiný vůz.

Tento týden měl Volkswagen simulovat třidenní rally na svém testovacím polygonu v Ehra-Lessien. Nakonec ale bude za volantem jen Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen. Jari-Matti Latvala se bude moci jen dívat. "Pokud to dobře chápu, tak není problém s M-Sportem ale přímo s Fordem. Od nich potřebuji dostat povolení, abych mohl testovati jiný vůz. Na to stále čekám," říká Jari-Matti Latvala.

Volkswagen i Latvala doufali, že společná práce bude moci začít již tento týden během testu v Německu. Je možné, že Ford by se mohl "mstít" Volkswagenu za to, že mu přetáhl již více lidí - například sportovního ředitele Josta Capita nebo marketingového ředitele Jürgena Stackmanna. 

U Volkswagenu ale doufají v brzkou domluvu: "Nejde o výkonnost ale především o bezpečnost. Mezi týmy platí nepsané pravidlo, že jezdec v případě změny týmu může co možná nejrychleji po skončení sezony přesednout a začít testovat nový vůz," říká Capito.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.