Na Volkswagen čeká před startem sezony 2013 ještě několik perných týdnů. Tým plánuje testy v Německu, Francii, Mexiku a Švédsku. Jenže by zároveň potřeboval do vozu co nejrychleji dostat Jariho-Mattiho Latvalu. Jenže Finovi vyprší platná smlouva s Fordem až na konci roku a zároveň nedostal povolení testovat jiný vůz.
Tento týden měl Volkswagen simulovat třidenní rally na svém testovacím polygonu v Ehra-Lessien. Nakonec ale bude za volantem jen Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen. Jari-Matti Latvala se bude moci jen dívat. "Pokud to dobře chápu, tak není problém s M-Sportem ale přímo s Fordem. Od nich potřebuji dostat povolení, abych mohl testovati jiný vůz. Na to stále čekám," říká Jari-Matti Latvala.
Volkswagen i Latvala doufali, že společná práce bude moci začít již tento týden během testu v Německu. Je možné, že Ford by se mohl "mstít" Volkswagenu za to, že mu přetáhl již více lidí - například sportovního ředitele Josta Capita nebo marketingového ředitele Jürgena Stackmanna.
U Volkswagenu ale doufají v brzkou domluvu: "Nejde o výkonnost ale především o bezpečnost. Mezi týmy platí nepsané pravidlo, že jezdec v případě změny týmu může co možná nejrychleji po skončení sezony přesednout a začít testovat nový vůz," říká Capito.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.