O tomto víkendu skončila několikaletá éra továrního angažmá Fordu ve WRC, německý rallye-magazin.de sestavil několik zajímavých faktů. Pojďme si tedy připomenout nejzajímavější fakta spolupráce Fordu s britským M-Sportem.
Ford v MS v automobilových soutěžích:
- získal 3 konstrukterské tituly v MS v rally - 1979, 2006 a 2007- 2 tituly v MS v rally mezi jezdci - 1979 s Björnem Waldegardem a 1981 Ari Vatanenem- odjel 308 rally- získal 82 vítězství - 44 s Focusem WRC, 31 s Escortem, 6 s Fiestou WRC a 1 s Fordem Sierra RS Cosworth- získal 315 podií- vytvořil rekord, když jejich vozy dojely v 158 po sobě jdoucích soutěžích do cíle na bodech - od Mote Carla 2002 po Španělsko 2012; tedy jinými slovy řečeno: Deset let bodoval vždy alespoň jeden jezdec Fordu - získal 21 doublů- získal 8 triplů- získal 1 čtyřnásobné vítězství (Nový Zéland 1979)- získal maximálně 5 po sobě jdoucích vítězství - v roce 2009 v Itálii, Řecku, Polsku, Finsku a v Austrálii- získal 24 po sobě jdoucích podiových umístění - od Jordánska 2008 po Švédsko 2010- získal 13 vítězství v Řecku, a tak se Acropolis stala soutěží, kterou Ford vyhrál nejčastěji- nejúspěšnějšími jezdci modrého ováli byli: Mikko Hirvonen (14 vítězství), Marcus Grönholm (12), Colin McRae (9)- tovární jezdci Fordu v MS vyhráli 24 různých soutěží- s vozy Fordu vyhrálo 18 různých pilotů
Ford a M-Sport v MS v automobilových soutěžích:
- získali dva konstrukterské tituly - v letech 2006 a 2007- celkově společně vyhráli 52 soutěží- získali rekord v po sobě jdoucích dojezdech na bodech, když se jim podařilo takto dokončit 158 závodů - od Monte Carla 2002 po Španělsko 2012- spolu poprvé vyhráli v Řecku 1997, když vítězný Ford Escort WRC pilotoval Carlos Sainz a navigoval ho Luis Moya- jejich posledním vítězství bylo to ve Velké Británii 2012, když triumfoval Jari-Matti Latvala a Mikka Attila na Fordu Fiesta RS WRC- získali 5 po sobě jdoucích vítězství v roce 2009 - Itálii, Řecku, Polsku, Finsku a Austrálii- získali 24 po sobě jdoucích podií - od Jordánska 2008 po Švédsko 2010- nejúspěšnějším pilotem partnerství Fordu a M-Sportu byl Mikko Hirvonen (14 vítězství)
Éru Fordu ve WRC ve fotografiích od roku 2007 až do současnosti si můžete připomenout zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.