O tomto víkendu skončila několikaletá éra továrního angažmá Fordu ve WRC, německý rallye-magazin.de sestavil několik zajímavých faktů. Pojďme si tedy připomenout nejzajímavější fakta spolupráce Fordu s britským M-Sportem.
Ford v MS v automobilových soutěžích:
- získal 3 konstrukterské tituly v MS v rally - 1979, 2006 a 2007- 2 tituly v MS v rally mezi jezdci - 1979 s Björnem Waldegardem a 1981 Ari Vatanenem- odjel 308 rally- získal 82 vítězství - 44 s Focusem WRC, 31 s Escortem, 6 s Fiestou WRC a 1 s Fordem Sierra RS Cosworth- získal 315 podií- vytvořil rekord, když jejich vozy dojely v 158 po sobě jdoucích soutěžích do cíle na bodech - od Mote Carla 2002 po Španělsko 2012; tedy jinými slovy řečeno: Deset let bodoval vždy alespoň jeden jezdec Fordu - získal 21 doublů- získal 8 triplů- získal 1 čtyřnásobné vítězství (Nový Zéland 1979)- získal maximálně 5 po sobě jdoucích vítězství - v roce 2009 v Itálii, Řecku, Polsku, Finsku a v Austrálii- získal 24 po sobě jdoucích podiových umístění - od Jordánska 2008 po Švédsko 2010- získal 13 vítězství v Řecku, a tak se Acropolis stala soutěží, kterou Ford vyhrál nejčastěji- nejúspěšnějšími jezdci modrého ováli byli: Mikko Hirvonen (14 vítězství), Marcus Grönholm (12), Colin McRae (9)- tovární jezdci Fordu v MS vyhráli 24 různých soutěží- s vozy Fordu vyhrálo 18 různých pilotů
Ford a M-Sport v MS v automobilových soutěžích:
- získali dva konstrukterské tituly - v letech 2006 a 2007- celkově společně vyhráli 52 soutěží- získali rekord v po sobě jdoucích dojezdech na bodech, když se jim podařilo takto dokončit 158 závodů - od Monte Carla 2002 po Španělsko 2012- spolu poprvé vyhráli v Řecku 1997, když vítězný Ford Escort WRC pilotoval Carlos Sainz a navigoval ho Luis Moya- jejich posledním vítězství bylo to ve Velké Británii 2012, když triumfoval Jari-Matti Latvala a Mikka Attila na Fordu Fiesta RS WRC- získali 5 po sobě jdoucích vítězství v roce 2009 - Itálii, Řecku, Polsku, Finsku a Austrálii- získali 24 po sobě jdoucích podií - od Jordánska 2008 po Švédsko 2010- nejúspěšnějším pilotem partnerství Fordu a M-Sportu byl Mikko Hirvonen (14 vítězství)
Éru Fordu ve WRC ve fotografiích od roku 2007 až do současnosti si můžete připomenout zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?