Gerard Quinn, sportovní ředitel Fordu, skládá poklonu týmu M-Sportu, který nasazoval vozy americké značky do MS a vozy jehož konstrukce dosáhly na dva tituly v MS. Tento víkend je čeká poslední společná soutěž.
Ford uspořádal pro nejvýznamější novináře rozlučkovou noc před tím, než jeho vozy nastoupí s tovární podporou naposledy do soutěže MS. Gerard Quinn během této akce prohlásil, že spolupráce s týmem M-Sport a Malcolmem Wilsonem při nasazování vozů Fordu do MS v automobilových sotutěžích byl jedním z vrcholů jeho kariéry u Fordu.
"Už když jsem byl malý, tak jsem měl tu čest sledovat Malcolma jako jezdce jak jezdí se soutěžním vozem na trati. Nikdy bych si nemyslel, že budu mít tu čest s ním spolupracovat i ve vedení týmu. Byla to velká výva, užili jsme si spoustu zábavy, občas jsme si spolu i vyrazili, odevdli dobrou práci - celkově to byla s Malcolmem Wilsonem skvělá spolupráce," říká Quinn.
"Lidé z týmu jsou jedni z nejlepších lidí, které jsem během svého života potkal. Tým dosáhl skvělých úspěchů a co se týče týmového ducha, tak ten byl fantastický. Ford už v roce 2013 nebude v MS, ale to neznamená, že vozy Ford neuvidíme v soutěžích. Budeme podporovat jezdce po celém světě, kteří jezdí s vozy Ford. Nikdo neříká, že se v budoucnu nemůžeme opět do MS vrátit."
Poté přítomní shlédli film, který připomínal všech 50 vítězství, které Ford a M-Sport společně v MS získali. Promluvil i Malcolm Wilson: "Musím společnosti Ford velmi poděkovat za to, že rally podporoval celých 16 let. Byla to skvělá spolupráce."
"Já za sebe mohu říci, že mě nic jiného než MS v automobilových soutěžích nezajímá, a tak o mě ještě v několika dalších letech uslyšíte," připomíná Wilson snahu o zajištění rozpočtu pro starty s Fordy i v budoucím roce.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.