Gerard Quinn, sportovní ředitel Fordu, skládá poklonu týmu M-Sportu, který nasazoval vozy americké značky do MS a vozy jehož konstrukce dosáhly na dva tituly v MS. Tento víkend je čeká poslední společná soutěž.
Ford uspořádal pro nejvýznamější novináře rozlučkovou noc před tím, než jeho vozy nastoupí s tovární podporou naposledy do soutěže MS. Gerard Quinn během této akce prohlásil, že spolupráce s týmem M-Sport a Malcolmem Wilsonem při nasazování vozů Fordu do MS v automobilových sotutěžích byl jedním z vrcholů jeho kariéry u Fordu.
"Už když jsem byl malý, tak jsem měl tu čest sledovat Malcolma jako jezdce jak jezdí se soutěžním vozem na trati. Nikdy bych si nemyslel, že budu mít tu čest s ním spolupracovat i ve vedení týmu. Byla to velká výva, užili jsme si spoustu zábavy, občas jsme si spolu i vyrazili, odevdli dobrou práci - celkově to byla s Malcolmem Wilsonem skvělá spolupráce," říká Quinn.
"Lidé z týmu jsou jedni z nejlepších lidí, které jsem během svého života potkal. Tým dosáhl skvělých úspěchů a co se týče týmového ducha, tak ten byl fantastický. Ford už v roce 2013 nebude v MS, ale to neznamená, že vozy Ford neuvidíme v soutěžích. Budeme podporovat jezdce po celém světě, kteří jezdí s vozy Ford. Nikdo neříká, že se v budoucnu nemůžeme opět do MS vrátit."
Poté přítomní shlédli film, který připomínal všech 50 vítězství, které Ford a M-Sport společně v MS získali. Promluvil i Malcolm Wilson: "Musím společnosti Ford velmi poděkovat za to, že rally podporoval celých 16 let. Byla to skvělá spolupráce."
"Já za sebe mohu říci, že mě nic jiného než MS v automobilových soutěžích nezajímá, a tak o mě ještě v několika dalších letech uslyšíte," připomíná Wilson snahu o zajištění rozpočtu pro starty s Fordy i v budoucím roce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.