Gerard Quinn, sportovní ředitel Fordu, skládá poklonu týmu M-Sportu, který nasazoval vozy americké značky do MS a vozy jehož konstrukce dosáhly na dva tituly v MS. Tento víkend je čeká poslední společná soutěž.
Ford uspořádal pro nejvýznamější novináře rozlučkovou noc před tím, než jeho vozy nastoupí s tovární podporou naposledy do soutěže MS. Gerard Quinn během této akce prohlásil, že spolupráce s týmem M-Sport a Malcolmem Wilsonem při nasazování vozů Fordu do MS v automobilových sotutěžích byl jedním z vrcholů jeho kariéry u Fordu.
"Už když jsem byl malý, tak jsem měl tu čest sledovat Malcolma jako jezdce jak jezdí se soutěžním vozem na trati. Nikdy bych si nemyslel, že budu mít tu čest s ním spolupracovat i ve vedení týmu. Byla to velká výva, užili jsme si spoustu zábavy, občas jsme si spolu i vyrazili, odevdli dobrou práci - celkově to byla s Malcolmem Wilsonem skvělá spolupráce," říká Quinn.
"Lidé z týmu jsou jedni z nejlepších lidí, které jsem během svého života potkal. Tým dosáhl skvělých úspěchů a co se týče týmového ducha, tak ten byl fantastický. Ford už v roce 2013 nebude v MS, ale to neznamená, že vozy Ford neuvidíme v soutěžích. Budeme podporovat jezdce po celém světě, kteří jezdí s vozy Ford. Nikdo neříká, že se v budoucnu nemůžeme opět do MS vrátit."
Poté přítomní shlédli film, který připomínal všech 50 vítězství, které Ford a M-Sport společně v MS získali. Promluvil i Malcolm Wilson: "Musím společnosti Ford velmi poděkovat za to, že rally podporoval celých 16 let. Byla to skvělá spolupráce."
"Já za sebe mohu říci, že mě nic jiného než MS v automobilových soutěžích nezajímá, a tak o mě ještě v několika dalších letech uslyšíte," připomíná Wilson snahu o zajištění rozpočtu pro starty s Fordy i v budoucím roce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.