Stage One Technology, dosavadnímu poskytovateli časomíry v MS rally, nebyla prodloužena smlouva na příští sezonu. Od příštího roku bude časomíru poskytovat španělská firma, Sistemas Integrales de Telecomunicacion (SIT).
V několika uplynulých letech se o časomíru ve WRC starala společnost Stage One Technology. Teď se ale FIA dohodla s konkurenční Itegrales de Telecomunicacion (SIT). Tuto změnu prosazovali především španělští pořadatelé soutěže MS.
FIA by měla v nejbližší době tuto novinku oficiálně oznámit. V britských médiích se již ale objevují různé verze možného oznámení. V nich má FIA vysvětlit, že SIT nabídlo dostatečné zkušenosti a kapacity na to, aby zvládlo celou příští sezonu. Španělská společnost momentálně zaměstnává 78 lidí, vlastní 7 letadel a 8 helikopter. SIT působí již od roku 1985 nejen ve Španělsku, ale i na soutěžích v Portugalsku, obsarávala časomíru i na Race of Champions nebo na španělský okruhových závodech.
Zatímco organizátoři, jejichž soutěže jsou v plánu v druhé polovině sezony dění sledují s klidem, tak pořadatelé dřívějších soutěží již začínají být nervózní. Nezbývá jim nic jiného, než věřit FIA, protože zkušenosti s SIT žádný z nich nemá.
U Stage One Technology samozřejmě zavládlo zklamání. Šéf společnosti, Simon de Banke, k tomu řekl: "Španělskou rally v klidu zajistíme a pak se podíváme na naše možnosti do budoucna. Máme desetileté zkušenosti a novým úkolům jsme otevření."
Video mapující 10 let Stage One Technology ve WRC:
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?