Stage One Technology, dosavadnímu poskytovateli časomíry v MS rally, nebyla prodloužena smlouva na příští sezonu. Od příštího roku bude časomíru poskytovat španělská firma, Sistemas Integrales de Telecomunicacion (SIT).
V několika uplynulých letech se o časomíru ve WRC starala společnost Stage One Technology. Teď se ale FIA dohodla s konkurenční Itegrales de Telecomunicacion (SIT). Tuto změnu prosazovali především španělští pořadatelé soutěže MS.
FIA by měla v nejbližší době tuto novinku oficiálně oznámit. V britských médiích se již ale objevují různé verze možného oznámení. V nich má FIA vysvětlit, že SIT nabídlo dostatečné zkušenosti a kapacity na to, aby zvládlo celou příští sezonu. Španělská společnost momentálně zaměstnává 78 lidí, vlastní 7 letadel a 8 helikopter. SIT působí již od roku 1985 nejen ve Španělsku, ale i na soutěžích v Portugalsku, obsarávala časomíru i na Race of Champions nebo na španělský okruhových závodech.
Zatímco organizátoři, jejichž soutěže jsou v plánu v druhé polovině sezony dění sledují s klidem, tak pořadatelé dřívějších soutěží již začínají být nervózní. Nezbývá jim nic jiného, než věřit FIA, protože zkušenosti s SIT žádný z nich nemá.
U Stage One Technology samozřejmě zavládlo zklamání. Šéf společnosti, Simon de Banke, k tomu řekl: "Španělskou rally v klidu zajistíme a pak se podíváme na naše možnosti do budoucna. Máme desetileté zkušenosti a novým úkolům jsme otevření."
Video mapující 10 let Stage One Technology ve WRC:
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.