AKTUALIZACE; V Katalánsku začal nejrychleji Sébastien Loeb a to i přesto, že již má jistotu devátého titulu v MS. V dnešní kvalifikaci zajel nejrychlejší čas a bude si tak moci vybrat jako první startovní pozici.
Organizátoři se rozhodli z bezpečnostních důvodů vyčlenit pozice 15., 16., 17. pro jezdce s nejméně zkušenostmi: Abdulaziza Alkuwariho, Johna Powella a Paula Nobreho. Jinak výběr startovních pozic kopíruje v opačném pořadí výsledky kvalifikace. Pouze Daniel Oliveira a Chris Atkinson si vyměnili pořadí. V pátek tedy bude čistit trať Australan s Mini.
Startovní pořadí do 1. etapy:1. Chris Atkinson (MINI)2. Daniel Oliveira (Ford)3. Jarkko Nikara (MINI)4. Hans Weijs (Citroen)5. Martin Prokop (Ford)6. Mads Ostberg (Ford)7. Ott Tanak (Ford)8. Dani Sordo (MINI)9. Thierry Neuville (Citroen)10. Petter Solberg (Ford)11. Jari-Matti Latvala (Ford)12. Mikko Hirvonen (Citroen)13. Evgeny Novikov (Ford)14. Sebastien Loeb (Citroen)
Kvalifikace se jela na 2,9 km dlouhém úseku, na kterém se střídal šotolinový a asfaltový povrch. Překvapením je druhé místo Evgenyho Novikova, který má na své Fiestě RS WRC obuté pneumatiky DMACK.
Výsledky kvalifikace:1. S. Loeb / D. Elena 2:06,1 2. E. Novikov / I. Minor +0,1s3. M. Hirvonen / J. Lehtinen +0,3s4. J.-M. Latvala / M. Anttila +0,5s5. P. Solberg / Ch. Patterson +0,8s6. T. Neuville / G. Nicolas +1,3s7. D. Sordo / C. Del Barrio +1,4s8. O. Tänak / K. Sikk +1,5s9. M. Ostberg / J. Andersson +1,6s10. M. Prokop / Z Hrůza +3,4s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.