AKTUALIZACE; V Katalánsku začal nejrychleji Sébastien Loeb a to i přesto, že již má jistotu devátého titulu v MS. V dnešní kvalifikaci zajel nejrychlejší čas a bude si tak moci vybrat jako první startovní pozici.
Organizátoři se rozhodli z bezpečnostních důvodů vyčlenit pozice 15., 16., 17. pro jezdce s nejméně zkušenostmi: Abdulaziza Alkuwariho, Johna Powella a Paula Nobreho. Jinak výběr startovních pozic kopíruje v opačném pořadí výsledky kvalifikace. Pouze Daniel Oliveira a Chris Atkinson si vyměnili pořadí. V pátek tedy bude čistit trať Australan s Mini.
Startovní pořadí do 1. etapy:1. Chris Atkinson (MINI)2. Daniel Oliveira (Ford)3. Jarkko Nikara (MINI)4. Hans Weijs (Citroen)5. Martin Prokop (Ford)6. Mads Ostberg (Ford)7. Ott Tanak (Ford)8. Dani Sordo (MINI)9. Thierry Neuville (Citroen)10. Petter Solberg (Ford)11. Jari-Matti Latvala (Ford)12. Mikko Hirvonen (Citroen)13. Evgeny Novikov (Ford)14. Sebastien Loeb (Citroen)
Kvalifikace se jela na 2,9 km dlouhém úseku, na kterém se střídal šotolinový a asfaltový povrch. Překvapením je druhé místo Evgenyho Novikova, který má na své Fiestě RS WRC obuté pneumatiky DMACK.
Výsledky kvalifikace:1. S. Loeb / D. Elena 2:06,1 2. E. Novikov / I. Minor +0,1s3. M. Hirvonen / J. Lehtinen +0,3s4. J.-M. Latvala / M. Anttila +0,5s5. P. Solberg / Ch. Patterson +0,8s6. T. Neuville / G. Nicolas +1,3s7. D. Sordo / C. Del Barrio +1,4s8. O. Tänak / K. Sikk +1,5s9. M. Ostberg / J. Andersson +1,6s10. M. Prokop / Z Hrůza +3,4s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?