Prodrive se bude v blízké budoucnosti starat i o motory značky BMW, které pohání jejich Mini John Cooper Works WRC. Díky tomuto kroku by mělo přijít první vítězství vozu Mini JCW WRC.
Prodrive pracuje neunavně na vývoji Mini JCW WRC. Během sezony jsme byli svědky vylepšení v oblasti motoru a aerodynamiky. V budoucnu se však bude britský tým starat i o vývoj motoru. Ve spolupráci s BMW v Mnichově ho chce tým zlepšit, aby tak udržel krok s konkurencí. To je práce pro jejich šéf inženýra Jasona Hilla, který se v minulosti spolupodílel na vývoji závodních motorů Aston Martin (Prodrive se staral o závodní divizi Aston Martin). Motory BMW o objemu 1,6l nepohánějí pouze JCW WRC, ale také BMW 320i ve WTCC.
"Motor Mini-BMW je velmi silný, ale vždy je potenciál pro ještě další zvýšení jeho výkonu. Přepracovali jsme kalibraci motoru, kontrolu turba a také nastavení převodů. V dlouhodobém horizontu budeme ve spolupráci s BMW pracovat na jeho evoluci. Pod tím máme hlavně na mysli mechanické změny, které by měly zkraje příštího roku přinést významný posun vpřed," míní Hill.
Například speciálně před rally ve Francii došlo ke změnám v mapování motoru, aby tak odpovídal konkurenčním pohonným jednotkám od Fordu a Citroënu. Specifikem Mini je jeho zvuk, který je snadno rozpoznatelný. "Víme, že šasi je velmi konkurenceschopné. Naše výkonnost při snížené přilnavosti se opravdu zlepšila," říká šéf týmu Prodrive Dave Wilcock.
"Také aerodynamika funguje velmi dobře. Auto je šetrné k pneumatikám. I na těchto oblastech pracujeme, ale je jasné, že se silnějším motorem budeme zajíždět lepší časy na tratích RZ. Víme, že jsme z motoru schopni dostat mnohem víc. Díky tomuto zlepšení bychom se měli být schopni dostat uplně na špici a snad zabojovat o první vítězství."
Podle Wilcocka je právě Hill tím pravým inženýrem pro tuto práci: "S Jasonem již spolupracuji více než 10 let. Pokud bych měl říci hlavní výhodu okruhových vozů značek Ford Mondeo, Ferrari 550 Maranello nebo různých aut značky Astonh Martin, pak to byl právě motor. V Le Mans získaly motory Jasona Hilla již tři vítězství."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?