Prodrive získal právo vyvíjet motor BMW

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 5. listopadu 2012 22:10
Sdílej:

Prodrive se bude v blízké budoucnosti starat i o motory značky BMW, které pohání jejich Mini John Cooper Works WRC. Díky tomuto kroku by mělo přijít první vítězství vozu Mini JCW WRC.

Prodrive pracuje neunavně na vývoji Mini JCW WRC. Během sezony jsme byli svědky vylepšení v oblasti motoru a aerodynamiky. V budoucnu se však bude britský tým starat i o vývoj motoru. Ve spolupráci s BMW v Mnichově ho chce tým zlepšit, aby tak udržel krok s konkurencí. To je práce pro jejich šéf inženýra Jasona Hilla, který se v minulosti spolupodílel na vývoji závodních motorů Aston Martin (Prodrive se staral o závodní divizi Aston Martin). Motory BMW o objemu 1,6l nepohánějí pouze JCW WRC, ale také BMW 320i ve WTCC.

"Motor Mini-BMW je velmi silný, ale vždy je potenciál pro ještě další zvýšení jeho výkonu. Přepracovali jsme kalibraci motoru, kontrolu turba a také nastavení převodů. V dlouhodobém horizontu budeme ve spolupráci s BMW pracovat na jeho evoluci. Pod tím máme hlavně na mysli mechanické změny, které by měly zkraje příštího roku přinést významný posun vpřed," míní Hill.

Například speciálně před rally ve Francii došlo ke změnám v mapování motoru, aby tak odpovídal konkurenčním pohonným jednotkám od Fordu a Citroënu. Specifikem Mini je jeho zvuk, který je snadno rozpoznatelný. "Víme, že šasi je velmi konkurenceschopné. Naše výkonnost při snížené přilnavosti se opravdu zlepšila," říká šéf týmu Prodrive Dave Wilcock. 

"Také aerodynamika funguje velmi dobře. Auto je šetrné k pneumatikám. I na těchto oblastech pracujeme, ale je jasné, že se silnějším motorem budeme zajíždět lepší časy na tratích RZ. Víme, že jsme z motoru schopni dostat mnohem víc. Díky tomuto zlepšení bychom se měli být schopni dostat uplně na špici a snad zabojovat  o první vítězství."

Podle Wilcocka je právě Hill tím pravým inženýrem pro tuto práci: "S Jasonem již spolupracuji více než 10 let. Pokud bych měl říci hlavní výhodu okruhových vozů značek Ford Mondeo, Ferrari 550 Maranello nebo různých aut značky Astonh Martin, pak to byl právě motor. V Le Mans získaly motory Jasona Hilla již tři vítězství."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.