Mistr IRC, Andreas Mikkelsen, překvapivě mění spolujezdce! Ještě tento víkend na Kypru bude vedle něj sedět Ola Floene, od úterý v rámci seznamovacích jízd na Rally Catalunya už Mikko Markkula - tedy spolujezdec Juhy Hänninena.
V rámci poslední soutěže IRC bylo oznámeno překvapení: Andreas Mikkelsen již nebude navigován svým dlouholetým spolujezdcem Ola Floenem. Hned po projetí cílem na Kypru se jejich cesty rozcházejí a na sedadlo spolujezdce usedá 31letý Fin Mikko Markkula. Mikkelsen, který bude pravděpodobně sedlat třetí Polo R WRC v příští sezoně, vyhrál s Floenem (43) dva tituly mistra IRC a spolupracovali od roku 2006. Odstartovali společně do více než 100 soutěží.
"S Olem jsem začínal. Hodně mě toho naučil, za hodně mu vděčím. Společně jsme se ale rozhodli, že s mým návratem do MS přijde nový začátek. Proto chci nového spolujezdce, se kterým budu moci spolupracovat až do konce mé kariéry. Mikko Markkula je pro to vhodný kandidát, přece jenom je mi věkově blíže," odhaluje důvody rozchodu Andreas.
Jenže tato rychlá změna nedává nové posádce žádný čas na sehrání se. "Když Ola kvůli nemoci během testu na Rally Ireland nemohl sedět vedle mě, tak to byl právě Mikko, kdo jej zastoupil. Máme tudíž spolu odjeto zhruba 100 kilometrů a vše fungovalo dobře."
Dvojice Andreas Mikkelsen - Ola Floene
"Navíc si myslím, že Španělsko je dobrá rally pro to, abych začal spolupráci s novým spolujezdcem. Nemusíme na to tlačit, nemusíme bojovat o vítězství, jen prostě máme čas na to se sehrát. Ohledně rozpisu se pro mě nic nemění. Budu si ho psát přesně tak, jak jsem se to naučil s Olem. Jen změníme jazyk na angličtinu, protože norština a finština si nejsou moc podobné."
Ola Floene se teď bude muset porozhlédnout po novém jezdci, se kterým by mohl spolupracovat. Obávat by se však nemusel, protože spolujezdec s mezinárodními zkušenostmi se vždy hodí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.