Mistr IRC, Andreas Mikkelsen, překvapivě mění spolujezdce! Ještě tento víkend na Kypru bude vedle něj sedět Ola Floene, od úterý v rámci seznamovacích jízd na Rally Catalunya už Mikko Markkula - tedy spolujezdec Juhy Hänninena.
V rámci poslední soutěže IRC bylo oznámeno překvapení: Andreas Mikkelsen již nebude navigován svým dlouholetým spolujezdcem Ola Floenem. Hned po projetí cílem na Kypru se jejich cesty rozcházejí a na sedadlo spolujezdce usedá 31letý Fin Mikko Markkula. Mikkelsen, který bude pravděpodobně sedlat třetí Polo R WRC v příští sezoně, vyhrál s Floenem (43) dva tituly mistra IRC a spolupracovali od roku 2006. Odstartovali společně do více než 100 soutěží.
"S Olem jsem začínal. Hodně mě toho naučil, za hodně mu vděčím. Společně jsme se ale rozhodli, že s mým návratem do MS přijde nový začátek. Proto chci nového spolujezdce, se kterým budu moci spolupracovat až do konce mé kariéry. Mikko Markkula je pro to vhodný kandidát, přece jenom je mi věkově blíže," odhaluje důvody rozchodu Andreas.
Jenže tato rychlá změna nedává nové posádce žádný čas na sehrání se. "Když Ola kvůli nemoci během testu na Rally Ireland nemohl sedět vedle mě, tak to byl právě Mikko, kdo jej zastoupil. Máme tudíž spolu odjeto zhruba 100 kilometrů a vše fungovalo dobře."
Dvojice Andreas Mikkelsen - Ola Floene
"Navíc si myslím, že Španělsko je dobrá rally pro to, abych začal spolupráci s novým spolujezdcem. Nemusíme na to tlačit, nemusíme bojovat o vítězství, jen prostě máme čas na to se sehrát. Ohledně rozpisu se pro mě nic nemění. Budu si ho psát přesně tak, jak jsem se to naučil s Olem. Jen změníme jazyk na angličtinu, protože norština a finština si nejsou moc podobné."
Ola Floene se teď bude muset porozhlédnout po novém jezdci, se kterým by mohl spolupracovat. Obávat by se však nemusel, protože spolujezdec s mezinárodními zkušenostmi se vždy hodí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.