Člen představenstva značky Volkswagen, Wolfgang Dürheimer, prohlásil, že by byl rád, kdyby v prvním roce Polo R WRC bylo konkurenceschopné. Mluvil především o zajíždění nejrychlejších časů na jednotlivých RZ.
"Vedení značky očekává, že budeme hned od prvního roku v MS konkurenceschopní. Volkswagen absolvoval v letošním roce prvotřídní přípravný program. Jezdci měli možnost se s tratěmi soutěží MS a podmínkami seznámit. Pokud se budeme bavit o výsledcích testů, tak ty jsou též pozitivní," říká Wolfgang Dürheimer.
Asi není sporu, že v roce 2013 by měl být nejsilnějším týmem v poli WRC Citroën a to i přes odchod dlouholetého lídra Sébastiena Loeba. U Volkswagenu se tudíž ani neodvažují mluvit o titulu: "Bylo by troufalé hned v první roce Pola R WRC mluvit o titulu. Na to jsou ostatní týmy moc zkušené a až moc chytré, mají spoustu zkušeností. Volkswagen bude ale určitě silný a pokud se nám podaří vyhrát v příštím roce první rychlostní zkoušky, tak to bude signál dobře odvedené práce."
"Jedná se o zcela nové auto a až do Monte Carla bude mít na svém tachometru pouze testovací kilometry. Ale až v opravdovém závodě se projevují zkušenosti," krotí přehnaná očekávání zástupce Wolfsburgské značky.
Ten se také vyjádřil k situaci nového promotéra: "Se stavem věci v MS jsme byli poslední 3 roky všichni velmi nešťastní. Teď se ale situace vyjasnila a FIA má smlouvu s konsorciem partnerů. Proto doufáme, že profesionalita a stabilita poroste. Od Monte Carla 2013 uvidíme, jak se situace vyvíjí. Já věřím, že rallysport nabízí skvělou show."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.