Poprvé za dobu působení v MS se rozhodl britsko-čínský výrobce pneumatik, společnost D-MACK, nasadit do soutěže MS dva vozy WRC s předními jezdci - Evgeny Novikovem a Martinem Prokopem na svých výrobcích.
"Tento start už byl plánován delší dobu. S D-MACKem máme dlouhodobé a úzké vztahy. V Rusku bude také v nové sezoně startovat Polo Cup s pneumatiky D-MACK," říká ke startu Evgeny Novikov.
Finále sezony 2012 se uskuteční na obou površích. V pátek se pojede na šotolině, v sobotu a neděli na asfaltu. "Je to skvělá šance na vyzkoušení pneumatik společnosti D-MACK. Zatím jsem neměl možnost tyto pneumatiky na voze testovat nebo s nimi dokonce startovat v soutěži, tak nevím přesně, co očekávat. Doufám ale, že i ve Španělsku budeme schopni dojet v TOP10," pokračuje Novikov, pro kterého je to, narozdíl do Prokopa, první start na výbcích této značky.
Martin má na start s těmito pneumatikami dobré vzpomínky. V Argentině získal při startu na D-MACKách 4. místo, což je nejen nejlepší výsledek českého jezdce v MS ale také nejlepší výsledek značky.
Martin jel na Sardinii se svým vozem a svým zbarvením, ve Španělsku pojede s vozem D-MACK v jejich barvách...
"Že bych mohl podobný výsledek zopakovat, považuji spíše za nepravděpodobné. Na šotolině jsou D-MACKy alternativou k Michelinům, které jsou sice stále o kousek rychlejší, ale rozdíl není velký. Asfaltovou verzi jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, takže nevím, co čekat. Je možné, že se před nás dostane třeba jedno auto kategorie S2000 na Michelinech. Ale jako privátní tým musíte vyzkoušet všechny možnosti. Po startech v Argentině a na Sardinii chceme vyzkoušet i asfaltovou verzi," říká Martin Prokop.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.