Poprvé za dobu působení v MS se rozhodl britsko-čínský výrobce pneumatik, společnost D-MACK, nasadit do soutěže MS dva vozy WRC s předními jezdci - Evgeny Novikovem a Martinem Prokopem na svých výrobcích.
"Tento start už byl plánován delší dobu. S D-MACKem máme dlouhodobé a úzké vztahy. V Rusku bude také v nové sezoně startovat Polo Cup s pneumatiky D-MACK," říká ke startu Evgeny Novikov.
Finále sezony 2012 se uskuteční na obou površích. V pátek se pojede na šotolině, v sobotu a neděli na asfaltu. "Je to skvělá šance na vyzkoušení pneumatik společnosti D-MACK. Zatím jsem neměl možnost tyto pneumatiky na voze testovat nebo s nimi dokonce startovat v soutěži, tak nevím přesně, co očekávat. Doufám ale, že i ve Španělsku budeme schopni dojet v TOP10," pokračuje Novikov, pro kterého je to, narozdíl do Prokopa, první start na výbcích této značky.
Martin má na start s těmito pneumatikami dobré vzpomínky. V Argentině získal při startu na D-MACKách 4. místo, což je nejen nejlepší výsledek českého jezdce v MS ale také nejlepší výsledek značky.
Martin jel na Sardinii se svým vozem a svým zbarvením, ve Španělsku pojede s vozem D-MACK v jejich barvách...
"Že bych mohl podobný výsledek zopakovat, považuji spíše za nepravděpodobné. Na šotolině jsou D-MACKy alternativou k Michelinům, které jsou sice stále o kousek rychlejší, ale rozdíl není velký. Asfaltovou verzi jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, takže nevím, co čekat. Je možné, že se před nás dostane třeba jedno auto kategorie S2000 na Michelinech. Ale jako privátní tým musíte vyzkoušet všechny možnosti. Po startech v Argentině a na Sardinii chceme vyzkoušet i asfaltovou verzi," říká Martin Prokop.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.