Poprvé za dobu působení v MS se rozhodl britsko-čínský výrobce pneumatik, společnost D-MACK, nasadit do soutěže MS dva vozy WRC s předními jezdci - Evgeny Novikovem a Martinem Prokopem na svých výrobcích.
"Tento start už byl plánován delší dobu. S D-MACKem máme dlouhodobé a úzké vztahy. V Rusku bude také v nové sezoně startovat Polo Cup s pneumatiky D-MACK," říká ke startu Evgeny Novikov.
Finále sezony 2012 se uskuteční na obou površích. V pátek se pojede na šotolině, v sobotu a neděli na asfaltu. "Je to skvělá šance na vyzkoušení pneumatik společnosti D-MACK. Zatím jsem neměl možnost tyto pneumatiky na voze testovat nebo s nimi dokonce startovat v soutěži, tak nevím přesně, co očekávat. Doufám ale, že i ve Španělsku budeme schopni dojet v TOP10," pokračuje Novikov, pro kterého je to, narozdíl do Prokopa, první start na výbcích této značky.
Martin má na start s těmito pneumatikami dobré vzpomínky. V Argentině získal při startu na D-MACKách 4. místo, což je nejen nejlepší výsledek českého jezdce v MS ale také nejlepší výsledek značky.
Martin jel na Sardinii se svým vozem a svým zbarvením, ve Španělsku pojede s vozem D-MACK v jejich barvách...
"Že bych mohl podobný výsledek zopakovat, považuji spíše za nepravděpodobné. Na šotolině jsou D-MACKy alternativou k Michelinům, které jsou sice stále o kousek rychlejší, ale rozdíl není velký. Asfaltovou verzi jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, takže nevím, co čekat. Je možné, že se před nás dostane třeba jedno auto kategorie S2000 na Michelinech. Ale jako privátní tým musíte vyzkoušet všechny možnosti. Po startech v Argentině a na Sardinii chceme vyzkoušet i asfaltovou verzi," říká Martin Prokop.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?