Pro Jariho-Mattiho Latvalu začíná příští rok nová kapitola jeho života. Fin se stěhuje od Fordu k Volkswagenu, kde bude týmovým kolegou Sébastiena Ogiera. Ten v minulosti dokázal pořádně potrápit i Sébastiena Loeba a Latvaly se určitě bát nebude.
Otevřená rozprava Malcolma Wilsona během páteční etapy soutěže na Sardinii jen veřejně ukázala, jak moc je šéf M-Sportu zklamaný z odchodu Latvaly do Volkswagenu. Wilson se marně snažil Latvalu ve svém týmu, který budoval tolik let a ve kterém Latvala udělal již tolik chyb, udržet.
"Chtěli jsme dlouhodobé řešení," řekl Jari-Matti Latvala pro Motorsport-Aktuell a narážel tím na odchod Fordu z WRC a dlouhodobé plány VW. "Budu moci být narozdíl od Fordu déle než jeden rok," dodal Fin a připustil, že VW má na případné prodloužení smlouvy jednostranou opci. Od ledna 2013 se tak týmovým kolegou Latvaly stane jeden z nejsilnějších mužů ve startovním poli. Sébastien Ogier se v minulosti s menšími zkušenostmi dokázal postavit i Sébastienu Loebovi.
Latvala se na interní duel však těší: "Co se rychlosti týče, tak si jsme celkem podobní, je jedno jestli na asfaltu nebo na šotolině. Důležité je, že budeme mít stejná práva." Ogier, který se od samého začátku spolupodílí na vývoji vozu, zná nejen auto, ale i tým. Latvala tak chce v Polu sedět co nejdříve. "Normálně bych měl být po finále MS volný." Na titul v prvním roce však nepomýšlí. "I když by to samozřejmě bylo skvělé. Ale v roce 2014 bychom měli být schopni bojovat o titul."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?