Latvala vzhlíží k titulu až v roce 2014

rally sweden
rally sweden, foto: Ford Motor Company
iM2 26. října 2012 21:16
Sdílej:

Pro Jariho-Mattiho Latvalu začíná příští rok nová kapitola jeho života. Fin se stěhuje od Fordu k Volkswagenu, kde bude týmovým kolegou Sébastiena Ogiera. Ten v minulosti dokázal pořádně potrápit i Sébastiena Loeba a Latvaly se určitě bát nebude.

Otevřená rozprava Malcolma Wilsona během páteční etapy soutěže na Sardinii jen veřejně ukázala, jak moc je šéf M-Sportu zklamaný z odchodu Latvaly do Volkswagenu. Wilson se marně snažil Latvalu ve svém týmu, který budoval tolik let a ve kterém Latvala udělal již tolik chyb, udržet. 

"Chtěli jsme dlouhodobé řešení," řekl Jari-Matti Latvala pro Motorsport-Aktuell a narážel tím na odchod Fordu z WRC a dlouhodobé plány VW. "Budu moci být narozdíl od Fordu déle než jeden rok," dodal Fin a připustil, že VW má na případné prodloužení smlouvy jednostranou opci. Od ledna 2013 se tak týmovým kolegou Latvaly stane jeden z nejsilnějších mužů ve startovním poli. Sébastien Ogier se v minulosti s menšími zkušenostmi dokázal postavit i Sébastienu Loebovi. 

Latvala se na interní duel však těší: "Co se rychlosti týče, tak si jsme celkem podobní, je jedno jestli na asfaltu nebo na šotolině. Důležité je, že budeme mít stejná práva." Ogier, který se od samého začátku spolupodílí na vývoji vozu, zná nejen auto, ale i tým. Latvala tak chce v Polu sedět co nejdříve. "Normálně bych měl být po finále MS volný." Na titul v prvním roce však nepomýšlí. "I když by to samozřejmě bylo skvělé. Ale v roce 2014 bychom měli být schopni bojovat o titul."

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.