Pro Jariho-Mattiho Latvalu začíná příští rok nová kapitola jeho života. Fin se stěhuje od Fordu k Volkswagenu, kde bude týmovým kolegou Sébastiena Ogiera. Ten v minulosti dokázal pořádně potrápit i Sébastiena Loeba a Latvaly se určitě bát nebude.
Otevřená rozprava Malcolma Wilsona během páteční etapy soutěže na Sardinii jen veřejně ukázala, jak moc je šéf M-Sportu zklamaný z odchodu Latvaly do Volkswagenu. Wilson se marně snažil Latvalu ve svém týmu, který budoval tolik let a ve kterém Latvala udělal již tolik chyb, udržet.
"Chtěli jsme dlouhodobé řešení," řekl Jari-Matti Latvala pro Motorsport-Aktuell a narážel tím na odchod Fordu z WRC a dlouhodobé plány VW. "Budu moci být narozdíl od Fordu déle než jeden rok," dodal Fin a připustil, že VW má na případné prodloužení smlouvy jednostranou opci. Od ledna 2013 se tak týmovým kolegou Latvaly stane jeden z nejsilnějších mužů ve startovním poli. Sébastien Ogier se v minulosti s menšími zkušenostmi dokázal postavit i Sébastienu Loebovi.
Latvala se na interní duel však těší: "Co se rychlosti týče, tak si jsme celkem podobní, je jedno jestli na asfaltu nebo na šotolině. Důležité je, že budeme mít stejná práva." Ogier, který se od samého začátku spolupodílí na vývoji vozu, zná nejen auto, ale i tým. Latvala tak chce v Polu sedět co nejdříve. "Normálně bych měl být po finále MS volný." Na titul v prvním roce však nepomýšlí. "I když by to samozřejmě bylo skvělé. Ale v roce 2014 bychom měli být schopni bojovat o titul."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?