Pro Jariho-Mattiho Latvalu začíná příští rok nová kapitola jeho života. Fin se stěhuje od Fordu k Volkswagenu, kde bude týmovým kolegou Sébastiena Ogiera. Ten v minulosti dokázal pořádně potrápit i Sébastiena Loeba a Latvaly se určitě bát nebude.
Otevřená rozprava Malcolma Wilsona během páteční etapy soutěže na Sardinii jen veřejně ukázala, jak moc je šéf M-Sportu zklamaný z odchodu Latvaly do Volkswagenu. Wilson se marně snažil Latvalu ve svém týmu, který budoval tolik let a ve kterém Latvala udělal již tolik chyb, udržet.
"Chtěli jsme dlouhodobé řešení," řekl Jari-Matti Latvala pro Motorsport-Aktuell a narážel tím na odchod Fordu z WRC a dlouhodobé plány VW. "Budu moci být narozdíl od Fordu déle než jeden rok," dodal Fin a připustil, že VW má na případné prodloužení smlouvy jednostranou opci. Od ledna 2013 se tak týmovým kolegou Latvaly stane jeden z nejsilnějších mužů ve startovním poli. Sébastien Ogier se v minulosti s menšími zkušenostmi dokázal postavit i Sébastienu Loebovi.
Latvala se na interní duel však těší: "Co se rychlosti týče, tak si jsme celkem podobní, je jedno jestli na asfaltu nebo na šotolině. Důležité je, že budeme mít stejná práva." Ogier, který se od samého začátku spolupodílí na vývoji vozu, zná nejen auto, ale i tým. Latvala tak chce v Polu sedět co nejdříve. "Normálně bych měl být po finále MS volný." Na titul v prvním roce však nepomýšlí. "I když by to samozřejmě bylo skvělé. Ale v roce 2014 bychom měli být schopni bojovat o titul."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?