Volkswagen doufá, že bude moci s Latvalou testovat dříve

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Ford Motor Company
iM2 26. října 2012 20:46
Sdílej:

Volkswagen bych chtěl, aby Jari-Matti Latvala ještě letos mohl otestovat jejich Polo R WRC. Fin také zdůvodnil svůj přechod k VW.

Již najakou dobu známe obsazení továrního týmu VW pro příští sezonu. Vedle Sébastiena Ogiera se za volant druhého Pola R WRC posadí Jari-Matti Latvala. Volkswagen by Fina rád přivítal na testech svého auta ihned po skončení sezony. Platnost smlouvy mezi Latvalou a Fordem nehledě na odchod modrého oválu z WRC končí až 31. 12. 2012.

I Volkswagen si tak bude muset počkat až na vyjádření od Fordu, jestli budou moci s Latvalou testovat ještě letos. Rozhovory právě probíhají. "Momentálně mluvím s Malcolmem Wilsonem o prvním testu Latvaly. Je to běžná praxe na konci sezony," řekl Jost Capito pro Autosport. Podle šéfa VW by dřívější test Latvaly s týmem mohl dát nový impulz do vývoje Pola. "Jari k nám přijde s čerstvými nápady a bude nás dodatečně motivovat," řekl Němec. Dodal, že doufá, že mezi jeho jezdci nedojde k podobnému napětí, jako jsme mohli vidět minulý rok mezi Ogierem a Loebem u Citroënu. "Vést oba v jednom týmu určitě bude výzva. Je to ale skvělá výzva, na kterou se těším." Spojení Latvala-Ogier označila jako "dream team". 

Šéf VW doufá, že se jejich nová akvizice s Polem R WRC sveze ještě letos

Jari-Matti Latvala se kromě toho vyjádřil také o důvodech odchodu k VW: "Možná by bylo lepší zůstat u Fordu. Vím, že bych tam měl šanci jet příští rok o titul. Kdyby ale na konci příštího roku byly všechny místa na rok 2014 obsazené, tak bych mohl skončit jako Petter [Solberg] a musel bych jet za privátní tým. A to nechci." Jen připomeňme, že jeho momentální týmový kolega u Fordu v roce 2008 po odchodu továrního týmu Subaru z MS nenašel tovární sedačku, a tak tři roky jezdil ve svém vlastním týmu. Pro rok 2012 se vrátil zpět k Fordu. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?