Volkswagen doufá, že bude moci s Latvalou testovat dříve

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Ford Motor Company
iM2 26. října 2012 20:46
Sdílej:

Volkswagen bych chtěl, aby Jari-Matti Latvala ještě letos mohl otestovat jejich Polo R WRC. Fin také zdůvodnil svůj přechod k VW.

Již najakou dobu známe obsazení továrního týmu VW pro příští sezonu. Vedle Sébastiena Ogiera se za volant druhého Pola R WRC posadí Jari-Matti Latvala. Volkswagen by Fina rád přivítal na testech svého auta ihned po skončení sezony. Platnost smlouvy mezi Latvalou a Fordem nehledě na odchod modrého oválu z WRC končí až 31. 12. 2012.

I Volkswagen si tak bude muset počkat až na vyjádření od Fordu, jestli budou moci s Latvalou testovat ještě letos. Rozhovory právě probíhají. "Momentálně mluvím s Malcolmem Wilsonem o prvním testu Latvaly. Je to běžná praxe na konci sezony," řekl Jost Capito pro Autosport. Podle šéfa VW by dřívější test Latvaly s týmem mohl dát nový impulz do vývoje Pola. "Jari k nám přijde s čerstvými nápady a bude nás dodatečně motivovat," řekl Němec. Dodal, že doufá, že mezi jeho jezdci nedojde k podobnému napětí, jako jsme mohli vidět minulý rok mezi Ogierem a Loebem u Citroënu. "Vést oba v jednom týmu určitě bude výzva. Je to ale skvělá výzva, na kterou se těším." Spojení Latvala-Ogier označila jako "dream team". 

Šéf VW doufá, že se jejich nová akvizice s Polem R WRC sveze ještě letos

Jari-Matti Latvala se kromě toho vyjádřil také o důvodech odchodu k VW: "Možná by bylo lepší zůstat u Fordu. Vím, že bych tam měl šanci jet příští rok o titul. Kdyby ale na konci příštího roku byly všechny místa na rok 2014 obsazené, tak bych mohl skončit jako Petter [Solberg] a musel bych jet za privátní tým. A to nechci." Jen připomeňme, že jeho momentální týmový kolega u Fordu v roce 2008 po odchodu továrního týmu Subaru z MS nenašel tovární sedačku, a tak tři roky jezdil ve svém vlastním týmu. Pro rok 2012 se vrátil zpět k Fordu. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.