V příštím roce se můžeme znovu těšit na JWRC. Používat se budou stejné vozy, jako ve WRC Academy. FIA se rozhodla pro vozy Ford Fiesta R2.
Aktuálním juniorským mistrem světa je Aaron Burkart, který titul v JWRC vyhrál před dvěma lety, pak ale FIA tento šampionát zrušila. Náklady na nasazení vozů byly až moc vysoké a mladí talenti si nemohli dovoli se do šampionátu přihlásit. FIA tak zrušila JWRC a zavedla WRC Academy, ve které startovali všichni se stejnou technikou. Tou byl Ford Fiesta R2.
Od roku 2013 se ale zase pojede JWRC. FIA se však chce vyvarovat dřívějším chybám, a tak budou mít všichni k dispozici stejnou techniku. Tím by se měly náklady na start v JWRC udržet na v rozumné výši. Během soutěže na Sardinii bylo oznámeno, že jako dodavatel jednotných vozů byl vybrán M-Sport. Zájem měl i Peugeot, Citroën, Renault nebo Toyota. Šéf rally u FIA, Jarmo Mahonen, to potvrdil: "Jednání byla úspěšně uzavřena. Už jde jen o několik detailů."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.