Během Rally Italie minulý rok v květnu oznámil Volkswagen svůj plán na vstup do MS v automobilových soutěžích. Během stejného víkendu debutoval na tratích soutěže MS také zbrusu nový Mini John Cooper Works WRC. Jenže teď to s budoucností Mini v MS nevypadá moc růžově.
Ještě ale než Mini JCW WRC v MS absolvoval první kilometry, tak jsme byli svědky poměrně masivní PR kampaně ze strany BMW/Mini. V servisním parku v přístavu v Olbii stálo prvotřídně vybavené a se skvělým servisem pro hosty připravené VIP Hospitality značky. Na velkých obrázcích visících vedle vstupu do Hospitality centra byly fotky odkazující na slavnou minulost značky a na nový soutěžní vůz. Šéf Prodrivu, David Richards, byl pyšný na to, že jeho společnost může při návratu této kultovní značky do MS hrát významnou roli.
O 17 měsíců později, shodou okolností opět na Sardinii, vypadá situace kompletně jinak. Krátce po startu sezony ztratil Prodrive svůj status továrního týmu ve prospěch týmu Motorsport Italia. Minulý pátek Mini oznámilo, že v budoucí sezoně už jako tovární tým v MS nepojede. Smutný konec vozu, který druhými místy ve Francii vloni a na Monte Carlu letos ukázal, že potenciál rozhodně má...
V aktuálně probíhající Rally d'Italia Sardegna to vypadá, že by mohl Chris Atkinson získat pro značku Mini páté místo. "Ještě pořád jednáme s Mini, abychom je mohli v budoucnosti v motorsportu zastupovat. Zprávy minulého týdne nás velmi zastihly. Podařilo se nám zajistit velmi talentovaného jezdce a představit konkrétní vývojový plán, který by nám měl pomoci," říká týmový manažer týmu Motorsport Italie, Bruno de Pianto.
"Auto se posunulo vpřed, Chris je jím velmi potěšen. Poslední testy proběhly velmi pozitivně. Doufáme, že i Mini rozpozná, že bychom mohli být konkurenceschopní - dokonce i v duelu proti Volkswagenu a Hyundai. BMW připravilo pro tento vůz nový motor, který bude dávat o 5 % vyšší výkon. Minulý víkend se rozběhl na testovací stolici. Tato kombinace by nás byla opravdu schopna posunout vpřed, navíc s jezdcem jako je Chris."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?