Během Rally Italie minulý rok v květnu oznámil Volkswagen svůj plán na vstup do MS v automobilových soutěžích. Během stejného víkendu debutoval na tratích soutěže MS také zbrusu nový Mini John Cooper Works WRC. Jenže teď to s budoucností Mini v MS nevypadá moc růžově.
Ještě ale než Mini JCW WRC v MS absolvoval první kilometry, tak jsme byli svědky poměrně masivní PR kampaně ze strany BMW/Mini. V servisním parku v přístavu v Olbii stálo prvotřídně vybavené a se skvělým servisem pro hosty připravené VIP Hospitality značky. Na velkých obrázcích visících vedle vstupu do Hospitality centra byly fotky odkazující na slavnou minulost značky a na nový soutěžní vůz. Šéf Prodrivu, David Richards, byl pyšný na to, že jeho společnost může při návratu této kultovní značky do MS hrát významnou roli.
O 17 měsíců později, shodou okolností opět na Sardinii, vypadá situace kompletně jinak. Krátce po startu sezony ztratil Prodrive svůj status továrního týmu ve prospěch týmu Motorsport Italia. Minulý pátek Mini oznámilo, že v budoucí sezoně už jako tovární tým v MS nepojede. Smutný konec vozu, který druhými místy ve Francii vloni a na Monte Carlu letos ukázal, že potenciál rozhodně má...
V aktuálně probíhající Rally d'Italia Sardegna to vypadá, že by mohl Chris Atkinson získat pro značku Mini páté místo. "Ještě pořád jednáme s Mini, abychom je mohli v budoucnosti v motorsportu zastupovat. Zprávy minulého týdne nás velmi zastihly. Podařilo se nám zajistit velmi talentovaného jezdce a představit konkrétní vývojový plán, který by nám měl pomoci," říká týmový manažer týmu Motorsport Italie, Bruno de Pianto.
"Auto se posunulo vpřed, Chris je jím velmi potěšen. Poslední testy proběhly velmi pozitivně. Doufáme, že i Mini rozpozná, že bychom mohli být konkurenceschopní - dokonce i v duelu proti Volkswagenu a Hyundai. BMW připravilo pro tento vůz nový motor, který bude dávat o 5 % vyšší výkon. Minulý víkend se rozběhl na testovací stolici. Tato kombinace by nás byla opravdu schopna posunout vpřed, navíc s jezdcem jako je Chris."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?