Během Rally Italie minulý rok v květnu oznámil Volkswagen svůj plán na vstup do MS v automobilových soutěžích. Během stejného víkendu debutoval na tratích soutěže MS také zbrusu nový Mini John Cooper Works WRC. Jenže teď to s budoucností Mini v MS nevypadá moc růžově.
Ještě ale než Mini JCW WRC v MS absolvoval první kilometry, tak jsme byli svědky poměrně masivní PR kampaně ze strany BMW/Mini. V servisním parku v přístavu v Olbii stálo prvotřídně vybavené a se skvělým servisem pro hosty připravené VIP Hospitality značky. Na velkých obrázcích visících vedle vstupu do Hospitality centra byly fotky odkazující na slavnou minulost značky a na nový soutěžní vůz. Šéf Prodrivu, David Richards, byl pyšný na to, že jeho společnost může při návratu této kultovní značky do MS hrát významnou roli.
O 17 měsíců později, shodou okolností opět na Sardinii, vypadá situace kompletně jinak. Krátce po startu sezony ztratil Prodrive svůj status továrního týmu ve prospěch týmu Motorsport Italia. Minulý pátek Mini oznámilo, že v budoucí sezoně už jako tovární tým v MS nepojede. Smutný konec vozu, který druhými místy ve Francii vloni a na Monte Carlu letos ukázal, že potenciál rozhodně má...
V aktuálně probíhající Rally d'Italia Sardegna to vypadá, že by mohl Chris Atkinson získat pro značku Mini páté místo. "Ještě pořád jednáme s Mini, abychom je mohli v budoucnosti v motorsportu zastupovat. Zprávy minulého týdne nás velmi zastihly. Podařilo se nám zajistit velmi talentovaného jezdce a představit konkrétní vývojový plán, který by nám měl pomoci," říká týmový manažer týmu Motorsport Italie, Bruno de Pianto.
"Auto se posunulo vpřed, Chris je jím velmi potěšen. Poslední testy proběhly velmi pozitivně. Doufáme, že i Mini rozpozná, že bychom mohli být konkurenceschopní - dokonce i v duelu proti Volkswagenu a Hyundai. BMW připravilo pro tento vůz nový motor, který bude dávat o 5 % vyšší výkon. Minulý víkend se rozběhl na testovací stolici. Tato kombinace by nás byla opravdu schopna posunout vpřed, navíc s jezdcem jako je Chris."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.