Během Rally Italie minulý rok v květnu oznámil Volkswagen svůj plán na vstup do MS v automobilových soutěžích. Během stejného víkendu debutoval na tratích soutěže MS také zbrusu nový Mini John Cooper Works WRC. Jenže teď to s budoucností Mini v MS nevypadá moc růžově.
Ještě ale než Mini JCW WRC v MS absolvoval první kilometry, tak jsme byli svědky poměrně masivní PR kampaně ze strany BMW/Mini. V servisním parku v přístavu v Olbii stálo prvotřídně vybavené a se skvělým servisem pro hosty připravené VIP Hospitality značky. Na velkých obrázcích visících vedle vstupu do Hospitality centra byly fotky odkazující na slavnou minulost značky a na nový soutěžní vůz. Šéf Prodrivu, David Richards, byl pyšný na to, že jeho společnost může při návratu této kultovní značky do MS hrát významnou roli.
O 17 měsíců později, shodou okolností opět na Sardinii, vypadá situace kompletně jinak. Krátce po startu sezony ztratil Prodrive svůj status továrního týmu ve prospěch týmu Motorsport Italia. Minulý pátek Mini oznámilo, že v budoucí sezoně už jako tovární tým v MS nepojede. Smutný konec vozu, který druhými místy ve Francii vloni a na Monte Carlu letos ukázal, že potenciál rozhodně má...
V aktuálně probíhající Rally d'Italia Sardegna to vypadá, že by mohl Chris Atkinson získat pro značku Mini páté místo. "Ještě pořád jednáme s Mini, abychom je mohli v budoucnosti v motorsportu zastupovat. Zprávy minulého týdne nás velmi zastihly. Podařilo se nám zajistit velmi talentovaného jezdce a představit konkrétní vývojový plán, který by nám měl pomoci," říká týmový manažer týmu Motorsport Italie, Bruno de Pianto.
"Auto se posunulo vpřed, Chris je jím velmi potěšen. Poslední testy proběhly velmi pozitivně. Doufáme, že i Mini rozpozná, že bychom mohli být konkurenceschopní - dokonce i v duelu proti Volkswagenu a Hyundai. BMW připravilo pro tento vůz nový motor, který bude dávat o 5 % vyšší výkon. Minulý víkend se rozběhl na testovací stolici. Tato kombinace by nás byla opravdu schopna posunout vpřed, navíc s jezdcem jako je Chris."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.